Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-12-03, 19:44
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Hur många här föredrar att älska med sin partner eller dejt istället för att bara dunka på sedan rulla över när ni är klara och se akten som något roligt och skönt?

Hur många träffar/pratar med en person innan ni blir intima?

Folk är sjuka i huvudet idag egentligen. Köper sex av horor och barn. Betalar för att sexvideochatta med kvinnor. Reggar sig på alla möjliga sexsidor och ser folk som något man bara knullar med.
Det har utvecklat något slags kvinno och manshat där det enda man ser den andra könet som är för att knulla med.

Jag hårddrar allting nu. Det är inte fullt såhär illa men jag vill generalisera fram poängen.
Porren är grundorsaken till detta beteende.

Av lite olika skäl levde jag som singel efter en separation för drygt 15 år sen, och utan sex fram tills förra året.
Inte intresserad av någon regelrätt relation, jag vill vara singel men ändå ha tillgång till bra och säkert sex. Skulle jag falla huvudstupa för någon man så är jag beredd att omvärdera mitt val av singel, men än så länge trivs jag med bara mitt eget sällskap.
Så jag träffar någon man nu och då för att få tillgång till bra sex, utan att ha en en regelrätt relation, men såklart pratar vi en hel del innan vi ens träffas och har sex, och jag träffar samma man så länge vi båda är nöjda med upplägget.

Jag kan kollar på porr någon gång emellanåt om jag vill få lite mera driv, eller tillsammans med en man, men inget jag måste ha, men lite kul som krydda ibland.
Men, jag var vuxen innan porren var så lättåtkomlig via nätet, så är inte uppvuxen med porr som en del yngre är idag.
Citera
2020-12-03, 19:48
Alltså, i vår tid så är lyckan den överordnade ideologin i samhället. Reduceras livet till krass biologi, i enlighet med hur Tinder-användarna och porrkonsumenterna betraktar verkligheten, så är lycka den enda livsmening som återstår. Den fysiska lyckan. Njutningen. Ruset. Tillfredsställelsen. I denna dekadenta värld finns inga andra mål än det biologiska livet självt, ingen strävan efter andra ideal än njutningen och produktionens, ingen annan ordning än den rådande. Och inga oppositionella behöver någonsin avrättas längre eftersom ingen av våra hårt programmerade varelser skulle komma på tanken att opponera sig. Alla är lyckliga. Om man med lycka avser brist på oro, missnöje och förändringsvilja. Om man med lycka avser den momentana tillfredsställelsen av alla fysiska brister och drifter. När jag hängde en del i Orbans Ungern för ngt år sedan var ingen lycklig i vare sig Budapest, Debrecen eller Sopron. Här härskade surkålsdoften, den gråa tristessen, den sexuella repressionen och det undertryckta missnöjet. Ungrarna är olyckliga därför att de fortfarande kan föreställa sig lycka. Därför att de fortfarande vet vad det är att älska. Vad det är att vara människor. Här i Sverige så är däremot alla lyckliga, möjligen undantaget en handfull dissidenter på FB. Det är ingen tvekan om den saken. Vi är förvisso inte beordrade till lycka, däremot systematiskt och kontinuerligt lyckogjorda. Det är naturligtvis en rent biologisk lycka, ett tillstånd av ständig sensorisk stimulering åstadkommen genom sinnrika spel, känselstimulerande filmer, harmoniskapande droger och porr/sex. De svenska varelserna är skapade för att producera, konsumera, njuta och hålla sig lugna. Döden är estetiserad och trivialiserad och livet reducerat till ett effektivt och ändamålsenligt vegeterande. Inget skapande av annat än det lyckobevarade, inga utmaningar, inga faror, inga olyckor.

Vad vi i Sverige ser prov på är det mänskliga livet som äventyr och mysterium, som motståndskamp och utmaning, som aldrig accepterat öde. De missanpassade i dagens Sverige, och som skriver kritiskt i trådar som denna, är missanpassade därför att de av misstag har en individualitet kvar, därför att de ensamma förstår att det finns ett val. Mellan att brottas med livet och att droga sig bort, genom mediciner, knark, porr, dataspel och serier etc, från det. Mellan att vegetera sig genom det som är förutbestämt och att häpna över det som oförutsägbart blir till.
Senast redigerad av anwe8 2020-12-03 kl. 19:54.
Citera
2020-12-03, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Dagens ungdomar är betydligt mer pryda än den föregående generationen, det är vad statistiken visar.
Dagens ungdomar är säkert mer pryda offentligt än på 70-talet när man skulle släppa nakenheten fri. Statistiskt har ungdomar också mindre sex nu en tidigare. Troligtvis eftersom att man har mer sex när man är i en relation och det är mindre sånt nuförtiden, möjligen som en konsekvens av porren som TS hävdar.
Citera
2020-12-03, 20:09
Medlem
tuggishs avatar
Porrförstörda eller porrinspirerade kan man fråga sig.

Skulle tro att mörkertalet är enormt gällande porrimpotens bland dagens unga som växer upp med streamad porr i mobilen. Tror överlag att folk har mindre sex, färre relationer och kollar mer på porr.

Pröva att dejta en 20 årig tjej idag. Är som rena porrfilmen i sängen. Jmf med äldre generationer räknades porr som nått smutsigt som män kollade på. Inte talade högt om att man kollade på, då det var fult. Idag sitter unga tjejer och viker ut sig på instagram och onlyfans samt vill ha strypsex på första dejten. Det är lite andra tider nu.

Och nej jag tror inte att det är speciellt bra utveckling egentligen.

Dagens unga lär sig att du ska använda din sexualitet för att tjäna pengar eller att bli populär. Din sexualitet är något för allmän beskådan. Nått som kan kapitaliseras i pengar. Eller lekas med på Tinder. Inte något du ger till en noggrant utvald partner genom kärlek. Som nånting fint eller intimt. Sex har blivit som typ snabbmat. Passar inte McDonalds så gå till burgerking. Eller ta den restaurang du har råd med. Tjäna mer pengar och byt upp dig till Sunways.
Citera
2020-12-03, 20:11
Medlem
Citat:
Det är ett skapat behov att byta partners jämt. Hur man än vrider och vänder på det så blir det som att byta video under porrsurfandet.

Alla vill egentligen uppleva kärlek. De som motsätter sig förhållanden har bara negativa erfarenheter, troligtvis pga fel tänk. De flesta förhållanden dör pga att man tröttnar på den andra sedan skall det knullas med nytt. Det är detta beteende som är ett skapat behov och det har blivit normaliserat i samhället.

Vad jag menar är att om man tar bort den sexuella besattheten så kommer det fram en annan sida. Jag tror det kräver att man är celibat ett tag för att inse detta. Jag tänkte som du också förr.

Man blir kall som person om man ständigt letar rus och glömmer bort den djupa relationen med personen. Nu menar jag inte att man behöver gifta sig och leva sambo livet ut. Jag menar att vi måste börja från den sexuella besattheten vi lider av. Vi får en helt snedvriden bild på verkligheten och det bidrar till psykisk ohälsa.

Jag har haft mångåriga förhållanden och legat med hundratals tjejer före och efter. Aldrig swingat eller varit otrogen. har inget behov av porr när jag haft relationer. Har även gått 1 och även 4 år utan sex mitt i allt detta.

Däremot ser jag amatörporr som guds gåva till mänskligheten och har alltid gjort det. Den är ett riktigt life-hack.

Man måste vara en tvättäkta idiot för att tro att intresset för variation och nya tjejer kommer ifrån att google införde ett tabb-system i browsern. Jag har varit likadan sedan långt före tube-sajter fanns och inget har ändrats.

feministtjaffs. Ni demoniserar män som har normala sexuella behov och intresse för godartad porr, och dom flesta har inte alls som skapade problemen ni pratar om.
Citera
2020-12-03, 20:30
Medlem
Wheeler88s avatar
Citat:
Efter att levt i celibat i ungefär ett års tid och normaliserat min hjärna och syn på sex och allt har jag fått en helt ny bild av livet. Jag blir äcklad av porr och sex utan känslor.
Allt kretsar idag kring sex, fel typ av sex. Folk är beroende av porr och sex, har helt snedvriden syn på det.
Män måste prestera idag, kuken ska vara stenhård och man ska dominera tjejen. Tjejerna vill också ha det så. Det skall knullas hela tiden. Går man på dejt lär man inte ens känna personen innan man ligger där och har sex. Det utvecklas en helvetes massa konstiga fetischer, folk swingar mm.

Jag tror att detta är en stor orsak till all psykisk ohälsa idag och att vi mår pissdåligt i längden av att bli såhär avtrubbade och skadade.

Man glömmer bort vad kärlek och gemenskap på riktigt är. Allt kretsar kring sex istället. Någon som håller med om detta?

Jag kommer mycket lättare nu när jag slutat porrsurfa 30 min -1 timma om dagen. Även om jag har tjej, har mycket sex måste jag lätta på trycket. men dock nu nere runt 10 min topz.
Citera
2020-12-03, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johan8585
Jag har haft mångåriga förhållanden och legat med hundratals tjejer före och efter. Aldrig swingat eller varit otrogen. har inget behov av porr när jag haft relationer. Har även gått 1 och även 4 år utan sex mitt i allt detta.

Däremot ser jag amatörporr som guds gåva till mänskligheten och har alltid gjort det. Den är ett riktigt life-hack.

Man måste vara en tvättäkta idiot för att tro att intresset för variation och nya tjejer kommer ifrån att google införde ett tabb-system i browsern. Jag har varit likadan sedan långt före tube-sajter fanns och inget har ändrats.

feministtjaffs. Ni demoniserar män som har normala sexuella behov och intresse för godartad porr, och dom flesta har inte alls som skapade problemen ni pratar om.

Fast på något sätt har du ju ändå fått en skev syn på sex och intimitet. Du är besatt av sex och skiter i den emotionella kontakten eftersom du legat med så många. Det är denna typ av beroende och sexuella preferens som förstör folk. Människor kan inte kontrollera sexualdriften. Vi blir sjuka i längden av detta beteende. Vi har skapat ett sexuellt besatt samhälle.
Citera
2020-12-03, 20:37
Medlem
Citat:
Fast på något sätt har du ju ändå fått en skev syn på sex och intimitet. Du är besatt av sex och skiter i den emotionella kontakten eftersom du legat med så många. Det är denna typ av beroende och sexuella preferens som förstör folk. Människor kan inte kontrollera sexualdriften. Vi blir sjuka i längden av detta beteende. Vi har skapat ett sexuellt besatt samhälle.

Enligt vems etik då?
Vadå sjuk?

Jag har aldrig mått dåligt av det. Och inte heller någon partner. Tvärtom är jag "känd" för att vara en hopplös romantiker och väldigt känslig. Med en hög sexrift både i relationer och som singel. I vissa perioder har jag knullat mycket. i andra har jag haft fokus på jobb och annat.

Jag ser däremot många som mår dåligt av att ha för lite sex. Och dom som går in i väggen verkar generellt sett ha en extremt låg sexlust (alltså även sedan innan utbrändheten).

Det sjuka är snarare att du hittar på så mycket skit.
Citera
2020-12-03, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wheeler88
Jag kommer mycket lättare nu när jag slutat porrsurfa 30 min -1 timma om dagen. Även om jag har tjej, har mycket sex måste jag lätta på trycket. men dock nu nere runt 10 min topz.

Det är ett beroende tro mig. Jag har också varit där.
Hade du kört celibat en tid och återställt din sexualitet hade du varit så känslig och fått en naturlig sexlust att du hade kommit innan du ens kör in den. Sedan hade du varit nöjd några dagar till en vecka innan det sker igen.

Normalt sett har vi män en 2 veckors-cykel där våra hormoner optimeras och skapar en sexlust för att fortplanta oss. Därefter går det tillbaka igen även om vi inte får utlösning i den toppen. Det finns forskning på detta. När vi har sex frekvent med nya partners och kollar på porr blir systemet sexuellt utmattat. Vi måste ha ny stimuli hela tiden.

Man har även sett detta i råttstudier där hanarna får tillgång till hur mycket honor som helst. De knullar sönder sig själva tills de tuppar av och byter hona hela tiden.
Citera
2020-12-03, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johan8585
Enligt vems etik då?
Vadå sjuk?

Jag har aldrig mått dåligt av det. Och inte heller någon partner. Tvärtom är jag "känd" för att vara en hopplös romantiker och väldigt känslig. Med en hög sexrift både i relationer och som singel. I vissa perioder har jag knullat mycket. i andra har jag haft fokus på jobb och annat.

Jag ser däremot många som mår dåligt av att ha för lite sex. Och dom som går in i väggen verkar generellt sett ha en extremt låg sexlust (alltså även sedan innan utbrändheten).

Det sjuka är snarare att du hittar på så mycket skit.
För lite sex och ensamhet beror i regel på det sjuka samhället vi skapat kring sexualitet. Män fastnat i porren och mår skitdåligt. För mycket sex skapar ett beroende och i längden blir man avtrubbad.
Det gäller att finna en balans i det hela. Jag har i alla fall mått som bäst under mitt celibat och har fått en helt annan syn på livet. Jag blir äcklad av att kolla på porr och kollar efter potentiella partners för djupare utbyte med istället för varandra vaginor att tömma sig i. 9 av 10 män gör det, därav skapad feminism.
Citera
2020-12-03, 20:49
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Efter att levt i celibat i ungefär ett års tid och normaliserat min hjärna och syn på sex och allt har jag fått en helt ny bild av livet. Jag blir äcklad av porr och sex utan känslor.
Allt kretsar idag kring sex, fel typ av sex. Folk är beroende av porr och sex, har helt snedvriden syn på det.
Män måste prestera idag, kuken ska vara stenhård och man ska dominera tjejen. Tjejerna vill också ha det så. Det skall knullas hela tiden. Går man på dejt lär man inte ens känna personen innan man ligger där och har sex. Det utvecklas en helvetes massa konstiga fetischer, folk swingar mm.

Jag tror att detta är en stor orsak till all psykisk ohälsa idag och att vi mår pissdåligt i längden av att bli såhär avtrubbade och skadade.

Man glömmer bort vad kärlek och gemenskap på riktigt är. Allt kretsar kring sex istället. Någon som håller med om detta?

Så du gör något som endast en liten promille gör och tycker sedan att alla andra är onormala?

Presterar sedan ett inlägg med inte mindre än fyra halmgubbar och har inte ens vett att sluta med en fråga. Vad vill du egentligen uppnå? Ska vi andra sluta ha sex?

Jag rekommenderar att prata med några tjejer ibland. Så du får lite verklighetsförankring. Kanske gå på en dejt själv istället för att bara läsa om hur det är.
Citera
2020-12-03, 20:49
Medlem
Citat:
För lite sex och ensamhet beror i regel på det sjuka samhället vi skapat kring sexualitet. Män fastnat i porren och mår skitdåligt. För mycket sex skapar ett beroende och i längden blir man avtrubbad.
Det gäller att finna en balans i det hela. Jag har i alla fall mått som bäst under mitt celibat och har fått en helt annan syn på livet. Jag blir äcklad av att kolla på porr och kollar efter potentiella partners för djupare utbyte med istället för varandra vaginor att tömma sig i. 9 av 10 män gör det, därav skapad feminism.

Du har bara bestämt dig för att det är är sant. Det är inte sant. Du kan inte tala för 9 av 10 män.

Du bidrar inte med något genom din propaganda. Du sprider bara hat och skit. Man kan ha god nytta av exempelvis genuin amatörporr utan att bli beroende eller våldsam eller allt du yrar om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in