2023-01-28, 10:10
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448
https://www.matsmart.se/search?q=srirachas%C3%A5s
Tack. Tänkte mig nån fysisk vanlig affär
Citera
2023-02-05, 07:02
Medlem
Jag har kommit över Geishan gul kork (ursprungsland Ungern, tillverkare okänd) och Thai Dancer grön kork. Någon som testat?
Citera
2024-06-26, 08:10
Medlem
Köper numera bara ICA's Sriracha.. helt överlägsen när det kommer till smaken och väldigt prisvärd. Denna med scrambled eggs och knaperstekt bacon är himmelriket.
Citera
2024-08-15, 23:10
Medlem
köpte gul sriracha den fanns kvar.
Citera
2024-11-23, 15:25
Medlem
C-64-Mannens avatar
Revivar en gammal tråd här. Blev trött på alla skräpkopior av Huy Fong Foods Sriracha så beställde några flaskor från Nederländerna. Blev c:a 160 spänn flaskan inkl. frakten. Ni kan googla upp butiken lätt själva eller svara på inlägget så postar jag butikens namn om intresse finnes.

Däremot en riktigt konstig sak är att andra livsmedel fortfarande får innehålla just E222, såsom en hel del märken av Dijon-senap(och andra senapsorter) är det inte sjukt att senap får säljas med E222 och inte Sriracha, som typ är väldigt likvärdigt tillbehör på middagsbordet? Är Livsmedelsverket så analt att det hänger upp sig på att Sriracha är en sås(chilisås) och senap inte är det(senapsås??). Tycker det hela verkar mer än skumt.
Citera
2024-11-24, 12:17
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C-64-Mannen
Revivar en gammal tråd här. Blev trött på alla skräpkopior av Huy Fong Foods Sriracha så beställde några flaskor från Nederländerna. Blev c:a 160 spänn flaskan inkl. frakten. Ni kan googla upp butiken lätt själva eller svara på inlägget så postar jag butikens namn om intresse finnes.

Däremot en riktigt konstig sak är att andra livsmedel fortfarande får innehålla just E222, såsom en hel del märken av Dijon-senap(och andra senapsorter) är det inte sjukt att senap får säljas med E222 och inte Sriracha, som typ är väldigt likvärdigt tillbehör på middagsbordet? Är Livsmedelsverket så analt att det hänger upp sig på att Sriracha är en sås(chilisås) och senap inte är det(senapsås??). Tycker det hela verkar mer än skumt.
Man får först höra anledningen till att man började hantera srirachan, kanske det var mängden som var över en tillåten mängd.
Men såg en kort text om att E222 är inte tillåten för alla typer av livsmedel.
Så kanske det är någon av dessa två anledningarna.
Citera
2024-12-10, 00:03
Medlem
banane jao!
Citera
2025-01-24, 18:40
Medlem
"Schysst käk" har slätt en "Djävuls-sås" och den är otroligt lik faktiskt - ett tips!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in