2020-11-29, 06:55
Medlem
Dragonflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JosephMcCarthy
Fel! Inte varje år. Något år körde en raggarbil i den. Det är tradition. Det är mycket roligare med brinnande Gävle bock. Vad ger Gävle mest PR? En bock som inte brinner eller bock som brinner?

Personligen håller jag mig vid lägerelden..
Fantastiskt vad människor engagerar sig i att verkligen ställa upp för halm bocken.
Men om det handlar om "PR" varför inte lägga slantarna på någonting som inte berör människor?
Raggare har jag ingen åsikt om.
Är inte det minsta raggarlik..
Citera
2020-11-29, 07:00
Avslutad
Citat:
Fel! Inte varje år. Något år körde en raggarbil i den. Det är tradition. Det är mycket roligare med brinnande Gävle bock. Vad ger Gävle mest PR? En bock som inte brinner eller bock som brinner?
Du menar att det är en sport? Ja så kan man säga.

Men det finns inte någon som koordinerar detta i syfte att ge Gävle stad publicitet. Utan det är enskilda år från år som pga tidigare publicitet fått upp ögonen för intresset.

Det finns inget vinstintresse eller religiösa motiv och dylikt, så bränderna måste bero på att de som bränner bocken får en kick. Tillfredsställelsen ligger nog i hela kedjan, från planering till bänd bock och skriverier.
Citera
2020-11-29, 07:03
Bannlyst
Kameran om någon är intresserad.
https://bocken.gavle.se/kamera/
Citera
2020-11-29, 07:06
Bannlyst
Nu är det definitivt en sport. Gävle tjänar mer på en brinnande bock .. Nu är en Gävle en jävla skit stad som har en massa jävla skärp människor ifrån Somalia som berikar staden dessutom.

Citat:
Ursprungligen postat av Adamivitahuset
Du menar att det är en sport? Ja så kan man säga.

Men det finns inte någon som koordinerar detta i syfte att ge Gävle stad publicitet. Utan det är enskilda år från år som pga tidigare publicitet fått upp ögonen för intresset.

Det finns inget vinstintresse eller religiösa motiv och dylikt, så bränderna måste bero på att de som bränner bocken får en kick. Tillfredsställelsen ligger nog i hela kedjan, från planering till bänd bock och skriverier.
Citera
2020-11-29, 07:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonflash
Personligen håller jag mig vid lägerelden..
Fantastiskt vad människor engagerar sig i att verkligen ställa upp för halm bocken.
Men om det handlar om "PR" varför inte lägga slantarna på någonting som inte berör människor?
Raggare har jag ingen åsikt om.
Är inte det minsta raggarlik..

Det är billigt PR. Det är som när alkoholisten och Kommunisten Gudrun Schyman lägger 100 000 på grillen.. Hon får 15 min extra i rampljuset.
Citera
2020-11-29, 07:33
Medlem
Pungsvings avatar
Det handlar om Palmemördarwannabes.
Citera
2020-11-29, 07:35
Medlem
Pungsvings avatar
Citat:
Det är billigt PR. Det är som när alkoholisten och Kommunisten Gudrun Schyman lägger 100 000 på grillen.. Hon får 15 min extra i rampljuset.

Hon bara visar praktiskt hur vänsterpolitiker hanterar skattepengar.
Citera
2020-11-29, 08:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fcknfuck
Kameran om någon är intresserad.
https://bocken.gavle.se/kamera/
Ok håll koll på den där livestreamen, ni kommer se mig runt kl 09.
Citera
2020-11-29, 08:53
Medlem
Bondas avatar
Nu äre fan dags att komma in i 20-talet med drönare med bensin och eldpilar.
Citera
2020-11-29, 09:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving
Hon bara visar praktiskt hur vänsterpolitiker hanterar skattepengar.

Det är sant. Det finns inget parti som slösa så mycket med skattepengar som VPK.
Citera
2020-11-29, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonflash
Det efter kalle anka och Arne weise?
Arne är död och Kalle Anka är inte tradition, det finns ingen tradition i Sverige enligt Vänsterblivna.
Kalle kommer med stor sannolikhet att ersättas av böneutrop inom en snar framtid.

Bränningen av Bocken har blivet en sport, det går till och med att betta på när osv bocken kommer att brinna.
Citera
2020-11-29, 09:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bonda
Nu äre fan dags att komma in i 20-talet med drönare med bensin och eldpilar.
Det var väl på 90-talet som två personer utklädd till tomten och pepparkaksgubbe sköt en brinnande pil mot bocken så den brann ner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in