2020-11-29, 14:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av butkus
Ptjaa kör på med trade ett tag så får du se om man kan förlora

Det har jag gjort i flera år och bara gått plus. Svara istället på frågan: BTC går alltid upp igen och så länge man inte säljer för lägre än man köpt kan man inte förlora, så hur i helvete kan man då förlora på trade?
Citera
2020-11-29, 14:24
Medlem
Då är det bra gjort ja
Citera
2020-11-30, 00:03
Medlem
Har sysslat med värdepapper inklusive kryptovalutor ganska många år och skulle knappast korta bitcoin just nu, och det säger jag ganska säkert utan att anse mig vara någon expert på just bitcoin. Vist kommer det ske flera nedgångar men varken teknisk eller fundamental analys tyder på några större nedgångar just nu, men undantag för en möjlig kortsiktig nedgång till 16.500USD.

Så kort fråga. Hur tänker ni som gått kort?
Citera
2020-11-30, 00:49
Medlem
Har kört lite olika alternativ.

1. 100x på 1btc och kanske endast 200 usd. Då blir man likvidera på nån enstaka procent. Har man tur eller ser dippen tydligt ska gå upp igen kan de tjäna sig men bra svänger oftast för mycket för att man ska kunna gå plus.

2. 100x på 1 btc men istället ha kanske 3000 i kapital. På så sätt blir man likvidera först efter typ 15% upp eller nergång. Mindre chans att bli likvidera men när det händer förlorar du mer. I september när det gick mellan 10k och 12k usd var detta ett bra sätt. Likaså i våras när 1k gränsen hade svårt. Man visste den skulle spricka och man var ganska säker det aldrig skulle gå lägre än 8k usd.

3. Vill du va verkligt safe så kör du så du i princip inte ekan bli likviderad. 100x på typ 0.5 btc och du har 6k usd i kapital . Då klarar du säkert en 50% nedgång, och det händer ju väldigt sällan. Även detta hade varit bra i september. Du hade ändå kunnat göra 50 tusen sek drygt på 1 månad vid denna uppgång.

Just nu har jag gått lång på 0.5 btc och har 300 usd. Tror det räcker 6% nergång. Ser tydligt det finns hyfsat stöd just under 18k usd och nu på måndag morgon kommer priset garanterat gå upp igen. Kommer sälja på 19300 usd men det är nog möjligt med en tillfällig 20knusd passering
Citera
2020-11-30, 16:07
Medlem
Lätta 7000 sek dedär. Sålde på 19400 men vi ser att det går över 20k usd när som helst. I veckan garanterat.
Citera
2020-11-30, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tandont
Lätta 7000 sek dedär. Sålde på 19400 men vi ser att det går över 20k usd när som helst. I veckan garanterat.

Inte för att vara sån, men varför sålde du om vet om att det kommer gå över 20k?

Nu är det bara att sitta kvar i båten!
Citera
2020-11-30, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProvV
Inte för att vara sån, men varför sålde du om vet om att det kommer gå över 20k?

Nu är det bara att sitta kvar i båten!

Man kan aldrig va 100% säker.
Möjligt det inte sker i veckan men det ser jag som väldigt osannolikt.

Detta fr precis samma sak i våras under 10k usd. Några pullbaks innan det tillslut gick över 10k efter 1 vecka eller 2. Tror inte det kommer ske nu men risken finns alltid så därför jag sålde
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in