Videon där han pudlar. Kan vara det värsta någosnin skådat. Helt ohjärtligt, han har inte ens orkat läsa sitt eget manus innan så han förstår det utan måste titta ner på det mer än vad han bjuder på kameraögon.
Folk är vansinniga och vill se honom gå från sin tjänst.
Jag kan tycka det är patetiskt att han gör ett sådant här halvhjärtat försök istället för att ha pratat bara rakt ut med egna ord från hjärtat och erkänt sig gjort fel. Pudeln i sig kan ha gjort mer skada än vad det var tänkt reparera.
Sambon hans var dock Skellefteå kommun snabba att omplacera, märkligt.
Ja tyvärr är vi i Sverige inte immuna mot korruption. Nu är det som TS beskriver en väldig låg liga av korruption, men innan vi fördömmer det hela bör vi vänta och låta de relevanta instanserna uttala sig.
Vem kunde ana att Anders Bergström, som på 90-talet stog och sjöng Ultima Thule för full hals och heilade i bussen till Rännaren i Norsjö skulle hamna i en sån här knipa
Vem kunde ana att Anders Bergström, som på 90-talet stog och sjöng Ultima Thule för full hals och heilade i bussen till Rännaren i Norsjö skulle hamna i en sån här knipa
Å f-n, nu har han i alla fall lämnat bussen och det med en rejält tilltagen kassa för vidare äventyr.
(Låst artikel.)
"Anders Bergström, förvaltningschef för utbildning och arbetsmarknad, avslutar sin tjänst med omedelbar verkan. Det meddelar Skellefteå kommun i ett pressmeddelande.
.
.
De har även kommit överens om att kommunen ska betala ut max 16 månadslöner, totalt 1 488 000 kronor."
Vad? Nog för att jag varit på Rännaren och dansat discodans men är det samma Anders som sjöng i Ultima Thule?
Det är så märkligt att han inte inser att han ligger dåligt när han är med och rekryterar sin sambo till en chefstjänst på sin egen enhet. Vi har ju haft lite märkliga rekryteringar som Bengt Ivansson som näringslivschef (någon högre upp måste ha varit med i hans kyrka (läs sekt). Jag gissar att Anders kommer att landa något fint jobb i något av alla pseudo-kommunala bolagen i kommunen. Idioten som var VD på Skelleftebuss landade ju mjukt :-)