Citat:
Ursprungligen postat av
AussieAce88
Hallå alla, tänkte dela med mig av min top 20 svenska idrottare lista som jag sysslat med. Hör gärna era synpunkter om vilka ni anser förtjänar en plats. Listan är såklärt personlig och några aspekter jag värderar högt är hur stor sporten är och under hur lång tid man presterar på topp.
1. Zlatan Ibrahimovic
2. Björn Borg
3. Jan Ove Waldner
4. Sarah Sjöström
5. Ingemar Stenmark
6. Ingemar Johansson
7. Annika Sörenstam
8. Peter Forsberg
9. Patrik Sjöberg
10. Gert Fredriksson
11. Gunder Hägg
12. Sixten Jernberg
13. Henrik Stensoon
14. Carolina Kluft
15. Gunde Svan
16. Charlotte Kalla
17. Gunnar Nordahl
18. Niklas Lidström
19. Anja Pärsson
20. Badou Jack
Vet att ingen kommer hålla med mig men tycker de är super kul att diskutera så snälla berätta hur ni tänker.
Faktiskt en riktigt bra och genomtänkt lista, även om jag inte håller med om allt. Badou Jack förstår jag inte alls, men han ligger ändå på plats 20. Tveksamt om Stensson skall finnas med, för han har aldrig tillhört absoluta toppen. Ingo tror jag många tar med för att han blev mästare, men hur många dåliga matcher gjorde han inte? Jag hade dessutom haft med även Pernilla Wiberg och satt Gunnar Nordahl och Niklas Lidström mycket högre. Dessutom kanske tagit med Jörgen Persson, för bordtennis är en sådan stor sport att han hade varit självklar på listan, utan Waldner. Att han då skall lämnas utanför listan pga Waldner, känns fel.
Även om jag avskyr Zlatan so person, inte minst med tanke på hans förakt för hemmaklubben (jag tar gärna den diskussionen i annan tråd) och hans förmåga att försämra landslaget, så gör hans långa karriär på absolut toppnivå att jag håller med om att han tillhör topp-5. Kanske tom slåss om förstaplatsen, men i mina ögon är det nog ändå Waldner där.