2006-11-25, 17:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
Ja det känns faktiskt som att dom kan ha fått en riktig lyckoträff nu, och det hade varit riktigt härligt om dom kunde klarat upp det här mordet för det är något jag har följt med stort intresse från första dag, varför just det här fallet har etsat sig fast i mig vet jag inte men någonting är det.
Vissa fall gör bara det. Kan inte förstå att inte fler går och grunnar på detta dagarna i ända
Oavsett tragedin e det ett underbart frosseri i kriminalitet
Citera
2006-11-25, 17:45
Bannlyst
En liten länksamling mm HÄR
Citera
2006-11-25, 17:45
Bannlyst
Cold Case kan vara ett utav de samsta program som nagonsin producerats...

Ar det fortfarande han Tjabo (?!) som kor skiten...?
Citera
2006-11-25, 17:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av edberg
Cold Case kan vara ett utav de samsta program som nagonsin producerats...

Ar det fortfarande han Tjabo (?!) som kor skiten...?
Har inte ens noterat att det går fortfarande. Minns honom som dörrvakt i lång rock Alla sa bråka inte med dvärgen han e livsfarlig
Citera
2006-11-25, 17:50
Medlem
charlieparkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azrael
Malins mördare är en bindgalen lokal knarkare. Ingen som kunnat dyka upp där uppe alltså.

Någon har sagt att den bindgalne knarkaren, ingår i en släkt, där en annan släkting var delaktig i Lindomefallet, och ytterligare en annan var med och styckade en person i Angered. Är det någon som kan bekräfta?

Råkade tyvärr möta en (eller fler) av den här släkten när jag bodde i GB.Inga trevliga människor. Har även hört ryktas att en lokal M-politiker ingår i släkten men det vet jag inte om man kan tro på (någon som vet?).
Citera
2007-07-26, 00:08
Bannlyst
Finns en dedikerad sida till mordet nu:
http://hem.passagen.se/pernilla_hellgren/
Citera
2007-11-15, 23:02
Medlem
Idag så kom ju GW med teorin att det skulle kunna vara samma mördare i det här fallet som i fallet från -94 när 16-åriga Malin mördades i Göteborg http://www.flashback.org/showthread.php?t=301296&highlight=malin+g%F6teborg

Vad jag tyckte var väldigt intressant var två saker framförallt.

Dels så sa dom att det finns DNA att gå på från Pernilla mordet, då borde man ju rimligen testa det gentemot de som varit misstänkta i Malin fallet för det är väl ett par stycken vad jag kan minnas.

Men mest intressant var ju att ett vittne tydligen har sagt sig ha sett någon form utav runt märke på gärningsmannens jeansjacka i Pernilla fallet, förmodligen någon form utav hjul.
Det är ju då väldigt intressant eftersom Malin var ute och åkte raggarbil och lämnade sina vänner efter ett tjafs (?) på en bensinmack innan hon dödades i Göteborg.

Vad tror ni andra?
Citera
2007-11-15, 23:06
Medlem
dahfinns avatar
Citat:
Idag så kom ju GW med teorin att det skulle kunna vara samma mördare i det här fallet som i fallet från -94 när 16-åriga Malin mördades i Göteborg http://www.flashback.org/showthread.php?t=301296&highlight=malin+g%F6teborg

Dels så sa dom att det finns DNA att gå på från Pernilla mordet, då borde man ju rimligen testa det gentemot de som varit misstänkta i Malin fallet för det är väl ett par stycken vad jag kan minnas.

Men mest intressant var ju att ett vittne tydligen har sagt sig ha sett någon form utav runt märke på gärningsmannens jeansjacka i Pernilla fallet, förmodligen någon form utav hjul.
Det är ju då väldigt intressant eftersom Malin var ute och åkte raggarbil och lämnade sina vänner efter ett tjafs (?) på en bensinmack innan hon dödades i Göteborg.

Vad tror ni andra?

din teori håller!, intressant faktiskt.. får se hur de går.

edit : eller håller gör den kanske inte, men de är en intressant teori!
Citera
2007-11-15, 23:07
Bannlyst
Citat:

Vad tror ni andra?
Jag fick mig massor med tankeställare och började ta fram en egen gärningsmannaprofil.. Märket på tröjan innehöll streck, kunde med lite fantasi fås till ett majjalöv, typisk hoodtröja..

Men det med att hans beteende och arrangemanget av kropparna tycker jag låter som en störd vouyerist som fotograferat sina offer för att ha bilder, sen tagit personuppgifter för att få mer djup i det hela och en mer personlig kontakt.. det skulle kunna förklara hur han kan gå så länge mellan morden också, han har ju sin egen media att njuta av.. Jag tror i så fall man hittar mördaren bland fågelskådande amatörfotografer som torskat för att ha stulit trosor på tvättlinor.. typ..
Citera
2007-11-15, 23:07
Bannlyst
Citat:
Vad tror ni andra?
Säkert helt ovidkommande men tänkte du på att märket på ryggen faktiskt matchade bältet och den potentiella mördarens signalement? Tänkte genast på en övervintrad hippie

Och Leffans snack om zombies fick mig att tänka på drogpsykos so mördaren kanske är en halvflummig snubbe som övervintrat från 60-70 talet och antagligen har en historia av psykvård då droger mm han petat i sig tidigare gett kraftiga efterspel.
Citera
2007-11-15, 23:15
Medlem
AlitheSeconds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av älskling
Jag fick mig massor med tankeställare och började ta fram en egen gärningsmannaprofil.. Märket på tröjan innehöll streck, kunde med lite fantasi fås till ett majjalöv, typisk hoodtröja..

Men det med att hans beteende och arrangemanget av kropparna tycker jag låter som en störd vouyerist som fotograferat sina offer för att ha bilder, sen tagit personuppgifter för att få mer djup i det hela och en mer personlig kontakt.. det skulle kunna förklara hur han kan gå så länge mellan morden också, han har ju sin egen media att njuta av.. Jag tror i så fall man hittar mördaren bland fågelskådande amatörfotografer som torskat för att ha stulit trosor på tvättlinor.. typ..

Jag kommer att tänka på Dennis Rader (alias BTK) som seriemördade i USA. Hans tillväga gångssätt verkar ha varit något liknande, att klä av offren, arrangera kroppar, ta foton och andra troféer - så som id-kort. Han våldtog inte heller offren, istället onanerade han bara.
Han mördade första gången 1974 och sista 1991 och greps 2005. Han har även extremt långa uppehåll mellan morden.

När han greps så visade han sig vara en "normal" familjefar.
http://en.wikipedia.org/wiki/Dennis_Rader

Så, kan det var någon form av light-BTK som vi har i Sverige?
Citera
2007-11-15, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av älskling

Fast han skall väl ha haft jeansjacka på sig om jag minns rätt?

Ja GW snackade ju också om att han tagit "tittandet" till en helt ny nivå.

Citat:
Ursprungligen postat av W.Wordsworth
Säkert helt ovidkommande men tänkte du på att märket på ryggen faktiskt matchade bältet och den potentiella mördarens signalement? Tänkte genast på en övervintrad hippie

Och Leffans snack om zombies fick mig att tänka på drogpsykos so mördaren kanske är en halvflummig snubbe som övervintrat från 60-70 talet och antagligen har en historia av psykvård då droger mm han petat i sig tidigare gett kraftiga efterspel.

Det bältet skulle man lätt kunnat hitta på en raggare på 90-talet också, men drog och psykos spåret är nog inte alls fel tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in