2020-11-30, 23:12
Medlem
Vi hade Thyberg, eller Tyberg (minns ej vilket) som hängde sig i rummet. En ofarlig typ, som egentligen inte hade där att göra, men det fanns inget annat som passade in. Han kunde inte anpassa sig till samhället.
Senast redigerad av HeltNormal 2020-11-30 kl. 23:17.
Citera
2020-11-30, 23:16
Medlem
En tjomme (ofarlig), som avvek från frigången, ville åka hem till Stockholm. Tyvärr så tog han ett tåg i fel riktning, och hamnade i Härnösand.

Den här skrönan är jag inte helt säker på, men det var något liknande. Något hände med den här rymningen och tågresan. Kanske någon annan minns vad?
Citera
2020-12-10, 12:53
Medlem
Turgenjevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Det hette mentalsjukhus fram till 1995 när psykiatrireformen genomfördes. Sen hette det boende och patienterna kallas brukare eller klienter. Dock heter det fortfarande patienter inom rättspsyk.
Alla inom psykiatrisk landstingsvård är patienter. Brukare och klienter kallas ofta de som är föremål för insatser från kommun och stat (LSS, SiS et cetera).
Citera
2020-12-10, 13:14
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turgenjev
Alla inom psykiatrisk landstingsvård är patienter. Brukare och klienter kallas ofta de som är föremål för insatser från kommun och stat (LSS, SiS et cetera).

Och? Berätta vad som var fel i mitt inlägg då? KOMMUNERNA tog över psykiatrin 1995! Jävla idiot..
Citera
2020-12-26, 09:49
Medlem
TrotylHasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Här finns en tråd om mordet på 6-åringen och den sinnessjuka marockanen, ganska kort men intressant. Tydligen hade han haft ihjäl sin far och sin bror hemma i Marocko och kunde inte utvisas då han riskerade dödsstraff i hemlandet. Sverige var uppenbarligen ett helt vridet land redan då.

https://flashback.org/t2965201

Edit: senare i tråden spekuleras det dock om att morden på fadern och brodern kanske bara var ett rykte.

Ångrade att jag klickade på den länken. Fy fan vilket vidrigt mord Hoppas gärningsmannen brinner i helvetet nu. Detsamma hoppas jag för alla som var inblandade i att släppa in detta vidriga odjur i landet.
Citera
2020-12-26, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrotylHasse
Ångrade att jag klickade på den länken. Fy fan vilket vidrigt mord Hoppas gärningsmannen brinner i helvetet nu. Detsamma hoppas jag för alla som var inblandade i att släppa in detta vidriga odjur i landet.

PS himmel och helvete är metaforer. Sluta tro på tingeltangel och acceptera att det finns sjukdom som gör att man kan begå brott. Då kan det bli hemska handlingar.
Citera
2020-12-29, 17:09
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
Gonerka... var inte han misstänkt i styckandet av da Costa? Eller var det i Palmeutredningen han figurerade?
Stämmer. Polack och lämpligen nog slaktare till yrket har jag för mig.
Citera
2020-12-29, 19:05
Medlem
Majsargotts avatar
Har en bekant som brukade leverera bröd från Järrendals till Sidsjön. Aldrig har h*n varit så rädd som då eftersom h*n var tvungen att lämna leveransen i deras kök där de intagna gick omkring.

Hur kunde det egentligen gå till så utan personal? Detta var någon gång på 80-talet.
Citera
2020-12-31, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IcyWener
PS himmel och helvete är metaforer. Sluta tro på tingeltangel och acceptera att det finns sjukdom som gör att man kan begå brott. Då kan det bli hemska handlingar.

Jajemän, vi inom vänstern anser att alla som begår brott är sjuka, och borde ej dömas till något straff pga detta.
Citera
2020-12-31, 22:57
Medlem
Har en bekant som jobbat där som brukade berätta en hel del märkliga historier. Allt gick väl inte rätt till där så att säga, varken bland personal eller intagna.
Citera
2021-01-05, 03:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Det hette mentalsjukhus fram till 1995 när psykiatrireformen genomfördes. Sen hette det boende och patienterna kallas brukare eller klienter. Dock heter det fortfarande patienter inom rättspsyk.
Det heter boende och brukare inom kommunen, "mentalsjukhusen" är dock inte något kommunalt utan hör till regionen och heter nu psykiatrisk avdelning (som jag försökte säga till ts) oavsett om hela sjukhuset är avsatt för psykiatrisk vård och eller rättpsykiatrisk vård.
Vårdtagarna heter dårar, imbeciller, idioter och hysteriska fruntimmer efter psykiatrireformen som kom 1995 och har omgjorts flera gånger under 2000 talet. ( Eller nej, eftersom det inte är mentalsjukhus längre, en normal person förstår det )

Eller vart nåt fel här? Crime boy är ju forumveteran så han kan ju rätta kunniga människor med felaktig information eftersom han nån gång "hörde" nåt annat på klasses ölfest då det fanns en smutt av "jäger-majster" kvar från pappa som gjorde han JÄTTESMART och tyckte han skulle posta sina enorma etiska kunskaper här.
Senast redigerad av bul-11-33 2021-01-05 kl. 04:06.
Citera
2021-01-05, 04:36
Medlem
psykosnyckels avatar
Stämmer den gamla klyschan att personalen är sjukare än patienterna även på det stället?

Var det inte lite fruktlöst att vårda efterblivna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in