2020-11-13, 19:59
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Hur är det just i nutid egentligen? Det är väl bara manliga finska zigenare som använder sinnpaj nuförtiden? Och någon enstaka pundarsvenne i Högdalen som fastnat i det rebellmode de anammade 1973.

Finns det chans på en revansch för skinnjackan snart? Eller är det redan på g till och med?
Citera
2020-11-13, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moparhemi
Fick min första skinnjacka när jag va 14 (snäll mamma) nu är jag snart 70,tror jag använder jackan 15 gånger per år,de första åren nästan året runt!Tyngden,lukten ,knarrandet ger en speciell pondus,det är en så kallad Marlon Brando jacka,en MC-jacka ingen tunn fjoll jacka.

En sådan där med massa riktigt grova dragkedjor och en halvt uppvikt krage med rem runt midjan?

Det kunde väl nästan inte bli mer stenhårt?

Knäppte man någonsin dom där? Tror aldrig jag någonsin sett någon som burit den med uppdragen dragkedja!? Det kan inte ha varit speciellt praktiskt på Dakotan på vintern?
Citera
2020-11-13, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
En sådan där med massa riktigt grova dragkedjor och en halvt uppvikt krage med rem runt midjan?

Det kunde väl nästan inte bli mer stenhårt?

Knäppte man någonsin dom där? Tror aldrig jag någonsin sett någon som burit den med uppdragen dragkedja!? Det kan inte ha varit speciellt praktiskt på Dakotan på vintern?
Jodå blir det för jävla kallt så drar man upp dragkedjan,,,,,,OCH viker upp kragen hela vägen.
Jag vill bara påpeka att jag aldrig ägt en Puch Dakota,,,,,,tyckte jag såg bättre ut på en Suzuki KS 50
Citera
2020-11-13, 20:48
Medlem
Olagligt-Fuls avatar
Skinnjackor är väldigt hållbara och bra ifall man ska i slagsmål. Det är få plagg som klarar att släpas i diket så väl som en rejäl fårskinnpaj.
Citera
2020-11-13, 20:50
Avslutad
Du är inte ensam. Jag är i samma ålder och inte heller jag har ägt en skinnjacka. Jag har som bonus bara ägt en enda jeansjacka också, en som min mor köpte åt mig när jag gick i lågstadiet. Jag är helt enkelt inte så förtjust i "folkjackor".
Citera
2020-11-13, 20:56
Medlem
Citat:
Ja, hur ligger det till med det där egentligen? Är dom så lämpade för vårt nordiska klimat?

Det känns som om dom skulle vara svinkalla när det är kallt och riktigt svettiga när det är lite varmare och direkt olämpliga när det regnar.
Tvärtom. De är svala på sommaren eftersom de andas och de håller värmen på vintern eftersom de är vindtäta och fungerar som skaljacka.

De är dessutom vattentäta och därför mycket lämpliga vid regn.

Skinnjacka är heller inte knutet till någon samhällsklass så den passar även dig som är en jävla klassförrädare och smygborgare.

De håller dessutom i flera år.
Senast redigerad av Blalotus 2020-11-13 kl. 21:00.
Citera
2020-11-13, 20:57
Medlem
Skulle betala vad som helst för en Petroff med rött foder och många dragkedjor.
Skulle nog se töntigt ut på en gubbe, men det skiter jag i.
Jag är stor nog för att göra som jag vill.
Citera
2020-11-13, 21:02
Medlem
Galdars avatar
Skinnjackor är tidlösa och eleganta . Har en lammskinnsjacka riktigt skön och skinnjackor blir bara finare med åren om du tar hand om den . En go skinnjacka och en rock är två plagg som borde finnas i alla garderober , snyggt och tidlöst . Snåla inte med grejerna dom håller hela livet om du lägger lite deg.
Citera
2020-11-13, 21:25
Medlem
PK-befriads avatar
En skinnjacka kan fungera som en lätt rustning. +5 torso defense. Kan stoppa lätta knivhugg från vansinneskommunister.
Citera
2020-11-13, 21:47
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Lite som ett "cura täcke" alltså en skön och behaglig tyngd?
Har aldrig testat ett sånt täcke, men jämförelsen verkar rimlig. Lite småmystungt sådär, utan att vara för mycket.
Citera
2020-11-13, 22:02
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Vafan är det för snack? Är du nån sorts djurvänsvänster? Du känns som en sån som bär virkad slips på Miljöpartiets årsmöte.

Miljöparti och vänster är nog det sista jag är. Skulle inte rösta på PM V med pistol mot huvudet.

Skinnjacka är för mig inget snyggt, typ slusk hårdrock
Stilren rock är nått jag ägde flertal av
Citera
2020-11-13, 22:37
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Skinnjacka är väl inget märkvärdigt. Jag är däremot på jakt efter en skinnkavaj - där snackar vi minerad mark! Ett enda litet felsteg och man blir tattare, juggemaffia-henchman eller David Brent i en Sergio Giorgini.

Fördelar med skinn: Man kan inte låta bli att känna sig badass. Doftar härligt. Knarrar ibland på ett mysigt sätt när man rör på sig. Man får liksom som en konstant mjuk kram av sin jacka under tiden man bär den (nej, jag är inte kinky eller har någon slags läderfetisch, det är bara en följd av att materialet smiter åt en smula). Fantastiskt lyser och patina om man köper rätt.
Senast redigerad av JohnnyDungeon 2020-11-13 kl. 22:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in