Säg att jag en vacker dag "måste trolla" fram ett större belopp till en diamantring, privatjet eller nått annat väsentligt. Jag investerar ju inte i kryptovaluta för att kunna köpa onödiga småsaker för lite extra fickpengar jag skramlat ihop. Jag kan ju inte sitta med trettioelva 5000-lappstransaktioner på internetbanken... Hur säljer man av ett större belopp så att det hamnar dit man vill ha det?
Eller det gäller att se till att diamantfarbrorn i Amsterdams diamantkvarter tar BTC?
Hittar inte en enda liten informativ mening på hela Swedbanks hemsida om Bitcoin eller ens kryptovaluta. Jag får väl byta bank. Igen.
Hur är det med PayPal, hittar inte mycket där heller. Kan pengar mellanlanda där? Men de verkar ju annars på hugget, sägs det. Har ju använt det sedan stenåldern.
Det här med Revolut känns lite meckigt. Eller?
Texten nedan hittade jag här:
https://btcswe.com/support-btcswe/
Jag hittar inte min bank. Var är den?
Dessvärre har Nordea, Länsförsäkringar, Danske Bank, SEB och Skandia valt att ta bort sig själva som betalningsalternativ hos sidor som säljer kryptovalutor. Vi jobbar för fullt på att hitta en ny lösning.
Känns ju både lovande man samtidigt lite surt.
Jag försöker alltså INTE smita undan skatten, bara få det att funka. Skatterevolutionen kommer tids nog ändå får vi hoppas.