2021-01-03, 23:02
Medlem
JEGS76s avatar
Säg att jag en vacker dag "måste trolla" fram ett större belopp till en diamantring, privatjet eller nått annat väsentligt. Jag investerar ju inte i kryptovaluta för att kunna köpa onödiga småsaker för lite extra fickpengar jag skramlat ihop. Jag kan ju inte sitta med trettioelva 5000-lappstransaktioner på internetbanken... Hur säljer man av ett större belopp så att det hamnar dit man vill ha det?
Eller det gäller att se till att diamantfarbrorn i Amsterdams diamantkvarter tar BTC?
Hittar inte en enda liten informativ mening på hela Swedbanks hemsida om Bitcoin eller ens kryptovaluta. Jag får väl byta bank. Igen.
Hur är det med PayPal, hittar inte mycket där heller. Kan pengar mellanlanda där? Men de verkar ju annars på hugget, sägs det. Har ju använt det sedan stenåldern.
Det här med Revolut känns lite meckigt. Eller?
Texten nedan hittade jag här: https://btcswe.com/support-btcswe/
Jag hittar inte min bank. Var är den?
Dessvärre har Nordea, Länsförsäkringar, Danske Bank, SEB och Skandia valt att ta bort sig själva som betalningsalternativ hos sidor som säljer kryptovalutor. Vi jobbar för fullt på att hitta en ny lösning.
Känns ju både lovande man samtidigt lite surt.
Jag försöker alltså INTE smita undan skatten, bara få det att funka. Skatterevolutionen kommer tids nog ändå får vi hoppas.
Citera
2021-01-03, 23:06
Medlem
Kopierar mitt inlägg från annan tråd:

Köp inte krypto med Swish. Det läggs på extremt höga avgifter!!!!
Citera
2021-01-03, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGeeky
Kan bekräfta att det inte är några större problem att överföra pengar från Nordea till varken Coinbase eller Revolut.

Det har det dock varit tidigare, och när det gäller Revolut är det fortfarande problem med lite större summor ibland, men inte alltid av någon anledning.

Mindre summor än 20.000kr brukar dock gå igenom direkt även om jag vid något tillfälle fick göra flera överföringar på 5000kr för att få det att fungera.

Pratade vid detta tillfälle med både Revolut och Nordea och de skyllde på varandra. Strax efteråt skicka Revolut ut ett meddelande om att problemet var löst, och efter det har problemen varit få.

Varför göra banköverföring till Revolut när du kan sätta in via ditt betalkort? Då ser det ut som ett vanligt köp och pengarna kommer fram direkt. Revolut använder man för att sedan göra SEPA till exchange.
Citera
2021-01-04, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Varför göra banköverföring till Revolut när du kan sätta in via ditt betalkort? Då ser det ut som ett vanligt köp och pengarna kommer fram direkt. Revolut använder man för att sedan göra SEPA till exchange.

Var nog lite otydlig när jag skrev banköverföring.

Det var lite trassligt tidigare att göra direktinsättningar till Revolut med visa-kort från Nordea. Varför det var så hade Revolut och Nordea helt olika svar på och de skyllde på varandra. Ibland fungerade Apple Pay, ibland inte.
Citera
2021-01-05, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGeeky
Var nog lite otydlig när jag skrev banköverföring.

Det var lite trassligt tidigare att göra direktinsättningar till Revolut med visa-kort från Nordea. Varför det var så hade Revolut och Nordea helt olika svar på och de skyllde på varandra. Ibland fungerade Apple Pay, ibland inte.

Jag skulle byta bank. Nordea suger. Och använd flera banker så kan du sprida ut pengarna. Mindre risk att en enskild bank börjar infrågasätta dina överföringar.
Citera
2021-01-05, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikemoney
localbitcoin bara. banken kommer inte blocka dig då du swishar privatpersoner.

Annars säljer jag störe summor om du vill köpa. ingen som helst verifikation.

Banken kommer se att swish-betalningen är köp av Bitcoin. Dessutom är kursen högre på Localbitcoin (privatpersoner) än på exchange-sidor.
Citera
2021-01-05, 12:37
Medlem
Jag har pumpat Musse Piggpengar från Nordea till diverse suspekta crypto exchanges de senaste åren, och jag har inte hört ett pip ifrån dom.
Citera
2021-01-05, 12:51
Medlem
Klanledarens avatar
Om man inte vill byta bank så är det enklast att skaffa en "mellanbank" som N26 och Revolut.
Citera
2021-01-05, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juniorobserver
Jag har pumpat Musse Piggpengar från Nordea till diverse suspekta crypto exchanges de senaste åren, och jag har inte hört ett pip ifrån dom.

Kan inte förstå varför någon skulle vilja ha Nordea som bank. Säkert en av de sämsta bankerna i Sverige.
Citera
2021-01-06, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Kan inte förstå varför någon skulle vilja ha Nordea som bank. Säkert en av de sämsta bankerna i Sverige.

Oavsett hur usla banker överlag är så har det fungerat ypperligt att växla ett rätt ansenlig mängd Disneypengar till bitcoin via Nordea genom åren.

No questions asked.

Skall möjligen nämnas att det aktuella Nordakontot är kopplat till annat skandinaviskt land än Sverige.
Citera
2021-01-06, 23:37
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juniorobserver
Oavsett hur usla banker överlag är så har det fungerat ypperligt att växla ett rätt ansenlig mängd Disneypengar till bitcoin via Nordea genom åren.

No questions asked.

Skall möjligen nämnas att det aktuella Nordakontot är kopplat till annat skandinaviskt land än Sverige.

ALDRIG haft problem med nordea och jag har ett svenskt nordea. Så ingen aning om vad killen snackar om.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in