2020-11-07, 16:11
Bannlyst
Någon som vet vad det kan vara?

Har det konstant haft det vad jag vet mer än 2 månader. Jag känner inte det själv utan känner det bara när jag har fingrarna mot tinningen så känner jag att det rycker till. Och det är bara på vänster sida.

Och nej det är inte pulsen jag känner. Har inte ryckningar någon annanstans

Just nu är det ca 15 ryckningar i minuten
Citera
2020-11-07, 18:24
Medlem
Skönt att inte vara ensam. Har också märkliga ryckningar. Bla där du beskriver men även i lår och vad. Vet inte vad det kan bero på
Citera
2020-11-07, 19:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av millan8950
Skönt att inte vara ensam. Har också märkliga ryckningar. Bla där du beskriver men även i lår och vad. Vet inte vad det kan bero på

Har du haft det länge?
Citera
2020-11-07, 21:20
Medlem
Fasciculations, ryckningar i muskler och fascia. Antagligen muskeln temporalis i ditt fall. Jag får det ibland när någon muskulär obalans uppstår, försvinner eller förändras. Fasciculationerna kommer alltid för mig när den muskulära obalansen förvärras eller förbättras. Kroppens sätt att kompensera för och balansera upp obalansen.

Antingen så försöker muskeln slappna av efter att ha varit kroniskt spänd eller så håller den på att bli kroniskt spänd. Ofta så bildas triggerpunkter i muskeln för att den skall kunna hålla uppe spänningen under längre tid. När balansen har återställts så slutar ryckningarna. Läget har då stabiliserats på ett lite sämre eller lite bättre läge (relativt det tidigare läget).

...men det finns andra orsaker också, googla på fasciculations !
Senast redigerad av sctp 2020-11-07 kl. 22:16.
Citera
2020-11-11, 23:58
Medlem
Hade så förut. Även uppe på huvudet. Kändes som spasmer. För mig blev det värre när jag tänkte på det och sen tröck en massa där.

Hur det hela slutade? Det slutade när jag inte la någon fokus på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in