2020-11-07, 07:25
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Det går inte att förstöra mer. Han börjar på noll och vad han än gör blir det bättre jämfört med svinet trump.

Nej, nu får vi Kina i Vita Huset. Blir säkert skitbra. Jeff Bezos som är en av de största kampanjbidragarna jublar. Alla dumma vita amerikaner på landsbygden får skylla sig själva.
Citera
2020-11-07, 07:27
Medlem
Knucklehugss avatar
Allt kan bara bli bättre, men det kommer att ta många år att städa upp efter Trumps 4 år av lekstuga i vita huset. Det största beviset för att misslyckade affärsmän inte ska jobba som politiker är just Donald Trump själv.
Citera
2020-11-07, 07:28
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Nej, nu får vi Kina i Vita Huset. Blir säkert skitbra. Jeff Bezos som är en av de största kampanjbidragarna jublar. Alla dumma vita amerikaner på landsbygden får skylla sig själva.
Nä de dumma vita på landsbygden röstade på Trump.
Du har tydligen missuppfattat hela grejen?
Citera
2020-11-07, 07:28
Medlem
Biden innebär en förbättrad relation till Europa. Tillsammans kan vi stå upp mot diktaturen i Kina och halvdemokratin i Ryssland. Biden tar USA tillbaka in i Parisavtalet. Världen går en ljusare framtid tillmötes. Vi slipper höra Trumpetens alla dumheter. Coronan är en bluff ! Injicera desinfektionsmedel .

Men coronan får vi leva med dessvärre. 1100 döda i USA senaste dygnet. En del av dessa beror nog på Trumpetens valmöten !
Citera
2020-11-07, 07:32
Medlem
Man kan ju knappast förstöra något som redan ligger i ruiner så frågrställningen är egentligen ganska ointressant.
Nu gäller det att bygga upp igen från grunden så USA åter bli en stark nation. Bidern är ju bar é en del i det maskineriet då han i motsats till svage Trump har förmågan att inse sina begränsningar men också sin stora politiska erfarenhet.
Att spekulera i framtiden är därför inte relevant då det är här och nu som gäller för att få USA på banan igen.
Och det kan ju bara bli bättre trots allt.
Citera
2020-11-07, 07:39
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Nä de dumma vita på landsbygden röstade på Trump.
Du har tydligen missuppfattat hela grejen?

Nej. Jag förstår identitetspolitik fint. Det är precis vad Biden kommer att genomföra via hans underlakejer. Vita amerikaner på landsbygden kommer att ses som en undergrupp och ignoreras, medans svarta i storstder kommer att få miljarder i stöd.

Det kommer att regna pengar över kriminella nätverk och vi får se en liknande situation som vi har i Sverige med alla välfärdsbedrägerier.

Men nu handlar det främst om hur Biden kommer att stuva om i det vita templet. Jag tror han kommer att kvotera in alla typer av etniciteter bara för att.
Citera
2020-11-07, 07:40
Medlem
Citat:
Nu när Flashbacks samlade TDS-elit har utropat Joe Pedo som vinnare och är nöjda över att anständigheten vann så undrar man lite över hur Joe kommer att omforma VH och vilka reformer som initialt kommer att ske.

Hur kommer Joe att bygga om personalskapet i Vita Huset och hur fort går det att förstöra det? Blir det som en lång dokusåpa med ständiga snaskigheter om otrohetsaffärer, avhopp och kanske lite knarkande?

Vem blir presschef och hur kommer VH att agera i sociala medier framöver? Blir det moderat, tystnad eller hög energi?
Kandidaterna är ju två dåliga val.
Men jag har hellre en harmlös gaggig morfar i Vita huset omgiven av en kompetent stab, till och med med en politik jag inte alltid håller med om - än en narcissistisk galning som bedriver ett skräckvälde. Trump är allt en president inte ska vara. Politiken totalt sett är inte alltigenom dålig, men som ledare är han hårresande dålig och farlig.
Citera
2020-11-07, 07:44
Medlem
Citat:
Det går inte att förstöra mer. Han börjar på noll och vad han än gör blir det bättre jämfört med svinet trump.
Detta.
Bara föreställningen är ju tossig - hur ska nästa president kunna förstöra något som som redan är trasigt?
Kom ihåg att Biden är politiker, han har varit vicepresident, han kan detta. Och han är en lugn och saklig person. Han kommer inte att förstöra något. Men det kommer vara svårt att bygga upp.
Citera
2020-11-07, 07:46
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Nej. Jag förstår identitetspolitik fint. Det är precis vad Biden kommer att genomföra via hans underlakejer. Vita amerikaner på landsbygden kommer att ses som en undergrupp och ignoreras, medans svarta i storstder kommer att få miljarder i stöd.

Det kommer att regna pengar över kriminella nätverk och vi får se en liknande situation som vi har i Sverige med alla välfärdsbedrägerier.

Men nu handlar det främst om hur Biden kommer att stuva om i det vita templet. Jag tror han kommer att kvotera in alla typer av etniciteter bara för att.
Ja det kan ju inte bli sämre än det är nu i alla fall.
De sämsta fyra åren i världshistorien.
USA är ju ett mångkulturellt land så vi får hoppas på en representativ strategi så inte den dumme, krigiske, miljöförstörande vite mannen från landsbygden får för mycket att säga till om
Citera
2020-11-07, 07:55
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Kandidaterna är ju två dåliga val.
Men jag har hellre en harmlös gaggig morfar i Vita huset omgiven av en kompetent stab, till och med med en politik jag inte alltid håller med om - än en narcissistisk galning som bedriver ett skräckvälde. Trump är allt en president inte ska vara. Politiken totalt sett är inte alltigenom dålig, men som ledare är han hårresande dålig och farlig.

Jag förstår dig. Och varför du tycker som du gör. Trump är en dum person. Politiken är inte något som du eller andra har orkat läsa på. Det är Twitter som sätter agendan.

Men nu handlar tråden om Biden och hur man kommer att sabba Vita Huset. Tror du att han kommer att driva det bra och utan friktioner?
Citera
2020-11-07, 07:58
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ja det kan ju inte bli sämre än det är nu i alla fall.
De sämsta fyra åren i världshistorien.
USA är ju ett mångkulturellt land så vi får hoppas på en representativ strategi så inte den dumme, krigiske, miljöförstörande vite mannen från landsbygden får för mycket att säga till om

Ja, USA har aldrig krigat så lite på 100 år. Ekonomin gick kanon och undersökningar 2019 gav ett extremt positivt index för levnadsglädje och familjepolitik.

Men sådana petitesser som fakta är inte relevant. Nu pratar vi dock om Biden och Vita Huset. Du kan väl hata Trump i någon av de andra 40 trådarna som finnas?
Citera
2020-11-07, 08:02
Medlem
Citat:
Jag förstår dig. Och varför du tycker som du gör. Trump är en dum person. Politiken är inte något som du eller andra har orkat läsa på. Det är Twitter som sätter agendan.

Men nu handlar tråden om Biden och hur man kommer att sabba Vita Huset. Tror du att han kommer att driva det bra och utan friktioner?
Jodå, jag har koll på republikanernas politik - OCH kan skilja den från deras nuvarande partiledares ledarstil. Apropå Twitter så är det väl Trump som sätter agendan VIA Twitter. Men förklara gärna igen hur du menar.

Som svar på trådens fråga: Biden kommer inte att förstöra Vita huset alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in