Citat:
Ursprungligen postat av
Jaevligtforvirrad
Personligen tycker jag neuralink låter som en vettig ”pryl”.
Att få förbättrad kognitiv förmåga, bli betydligt mer effektiv som individ samtidigt som den kan ”reparera” delar av människor, som till exempel syn, hörsel och rörelse.
Ser inte riktigt det negativa i detta.
Problemet är att Techmiljonerärna kommer se dig som kund och skapa människor som blir lydiga konsumenter, får som följer mainstream, detta blir i verkligheten det som Högerextremister beskyller personer som mig som kritiserar Trump Åkesson, Musk som viljelösa får som följer mainstream.
De kan placera in tankar i dej som inte är dina egna, de kan skapa en ny personliughet, göra dig till mördare om de vill, skicka ut dig i krig som en superlydig soldat, JD Vance vill avskaffa Haagdomstolen i rädsla över att USA kan ställas inför domstol för krigsbrott, JD Vance vill begå krigsbrott, och med hjälp av Musk kan de få soldater som inte kritiserar ordrar de får.
Nej bara idioter ser detta som framtiden, mitt medvetande är heligt för mig och ingen techmiljonär får peta i mitt.
Men med tanke på teorin av Icke-lokalt medvetande så kanske det inte går att operera in chip i hjärnan eftersom medvetandet inte ens sitter i hjärnan, så någon uppkoppling kanske inte ens är möjlig, det enda som kommer fungera är det som styr kroppen från hjärnan, men medvetandet är utanför kroppen så det kommer de förmodligen inte åt och kan därför inte styra människors medvetande.