2020-12-09, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreedomDeep
Om man exempelvis är uppkopplad så är man också övervakad. Sedan finns det givetvis de som hävdar att ingen obehörig kommer att (kunna) få tillgång till din personliga information etc. om man utformar system på visst sätt. Med tanke på vad stater - eller delar av staten - gör och har gjort mot människor världen över hittills så förtjänar de absolut inget förtroende. Lägg därtill möjligheten till bakdörrar och att någon 'alltid har tillgång' och att system kan hackas av icke-statliga aktörer.

De flesta tror jag tänker som jävligtförvirrad och med allt rätt till dem så kommer kanske inget negativt hända dem. De som däremot kommer att drabbas är oliktänkande, folk som faller utanför normen, intellektuella och kreativa nyskapande människor som ifrågasätter system osv. Det är ju dessa som blir som "fiender" till de som håller i den totalitära makten - följden kan ju bli att de "utrotas" och att de flesta människor kommer att tycka och tänka väldigt snarlikt för att tjäna makten. All konkurrens ska utplånas och/eller kontrolleras/profiteras
Citera
2020-12-12, 17:09
Medlem
FreedomDeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adventurer6
De flesta tror jag tänker som jävligtförvirrad och med allt rätt till dem så kommer kanske inget negativt hända dem. De som däremot kommer att drabbas är oliktänkande, folk som faller utanför normen, intellektuella och kreativa nyskapande människor som ifrågasätter system osv. Det är ju dessa som blir som "fiender" till de som håller i den totalitära makten - följden kan ju bli att de "utrotas" och att de flesta människor kommer att tycka och tänka väldigt snarlikt för att tjäna makten. All konkurrens ska utplånas och/eller kontrolleras/profiteras

Alla kommer mest sannolikt att bli övervakade av dem som kopplas upp, människor kan redan nu vara övervakade i hög grad. Alla riskerar att drabbas, inte bara av övervakning utan av riktade attacker d.v.s. sådant som cybertorterade/target individuals får genomlida dag efter dag, natt efter natt. Exempelvis manipulation av ens hjärttakt från distans, särskilt nattetid men även dagtid när personen lägger sig för att ta en power nap. Känn på denna tortyr som svenska staten erbjuder sina medborgare. De är helt sinnessjuka de som ligger bakom och om människor köper de 'löften'/erbjudanden om fördelar med tekniken som exempelvis Musk och senare svenska staten kommer att erbjuda så kastar de bort sina liv och det som de har kvar av sin frihet. Manipulation av hjärnan, hjärnforskning och olika riktade attacker experimenteras på vissa människor just nu men erfarenheter från detta kommer att användas på alla varför människor absolut måste säga nej till att frivilligt (!) bli ett med en maskin (oavsett vilka gröna skogar och guld som utlovas). Manipulation kan vara på en så subtil nivå att det är svårt att föreställa sig, en AI lär sig hela tiden mer och mer om personen, tekniken är redan nu mycket avancerad på många sätt.
Senast redigerad av FreedomDeep 2020-12-12 kl. 17:14.
Citera
2021-06-10, 01:11
Medlem
xx73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreedomDeep
Alla kommer mest sannolikt att bli övervakade av dem som kopplas upp, människor kan redan nu vara övervakade i hög grad. Alla riskerar att drabbas, inte bara av övervakning utan av riktade attacker d.v.s. sådant som cybertorterade/target individuals får genomlida dag efter dag, natt efter natt. Exempelvis manipulation av ens hjärttakt från distans, särskilt nattetid men även dagtid när personen lägger sig för att ta en power nap. Känn på denna tortyr som svenska staten erbjuder sina medborgare. De är helt sinnessjuka de som ligger bakom och om människor köper de 'löften'/erbjudanden om fördelar med tekniken som exempelvis Musk och senare svenska staten kommer att erbjuda så kastar de bort sina liv och det som de har kvar av sin frihet. Manipulation av hjärnan, hjärnforskning och olika riktade attacker experimenteras på vissa människor just nu men erfarenheter från detta kommer att användas på alla varför människor absolut måste säga nej till att frivilligt (!) bli ett med en maskin (oavsett vilka gröna skogar och guld som utlovas). Manipulation kan vara på en så subtil nivå att det är svårt att föreställa sig, en AI lär sig hela tiden mer och mer om personen, tekniken är redan nu mycket avancerad på många sätt.

Skrämmande.
Citera
2026-07-27, 01:54
Medlem
oligarkss avatar
Elon Musk: ”Det svenska folket håller långsamt på att dö ut”

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/elon-musk-vevar-mot-sverige-haller-pa-att-do-ut/
Citat:
Nu riktar han kritik mot Sveriges rättssystem.
Elon Musk har nyligen svarat på ett inlägg på X av en
användare som skrivit om tre aktuella svenska domslut.

X-användaren beskrev sig som ”mållös” över dessa fall svarade Elon Musk:
”Ja, de strider mot det svenska folkets välfärd!”.

Tidigare i veckan skrev användaren att det är en ”tragedi att det Sverige
jag växte upp i inte längre finns” – med hänvisning till de ovan nämnda fallen.

”Det svenska folket håller långsamt på att dö ut. Födelsetalen har under
många decennier legat långt under reproduktionsnivån”, svarade då Musk på X.
Citera
2026-08-02, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaevligtforvirrad
Personligen tycker jag neuralink låter som en vettig ”pryl”.
Att få förbättrad kognitiv förmåga, bli betydligt mer effektiv som individ samtidigt som den kan ”reparera” delar av människor, som till exempel syn, hörsel och rörelse.
Ser inte riktigt det negativa i detta.

Problemet är att Techmiljonerärna kommer se dig som kund och skapa människor som blir lydiga konsumenter, får som följer mainstream, detta blir i verkligheten det som Högerextremister beskyller personer som mig som kritiserar Trump Åkesson, Musk som viljelösa får som följer mainstream.
De kan placera in tankar i dej som inte är dina egna, de kan skapa en ny personliughet, göra dig till mördare om de vill, skicka ut dig i krig som en superlydig soldat, JD Vance vill avskaffa Haagdomstolen i rädsla över att USA kan ställas inför domstol för krigsbrott, JD Vance vill begå krigsbrott, och med hjälp av Musk kan de få soldater som inte kritiserar ordrar de får.

Nej bara idioter ser detta som framtiden, mitt medvetande är heligt för mig och ingen techmiljonär får peta i mitt.

Men med tanke på teorin av Icke-lokalt medvetande så kanske det inte går att operera in chip i hjärnan eftersom medvetandet inte ens sitter i hjärnan, så någon uppkoppling kanske inte ens är möjlig, det enda som kommer fungera är det som styr kroppen från hjärnan, men medvetandet är utanför kroppen så det kommer de förmodligen inte åt och kan därför inte styra människors medvetande.
Citera
2026-08-02, 16:23
Medlem
Västkustskts avatar
Registrering och anmälningar av förbjudna tankar är det första jag kommer att tänka på.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in