2021-08-13, 13:54
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caduceus
Dominions VD CEO/President John Poulos deltog under ED i Congressional hearing. Har du lyssnat på det eller har du bara gått in på någon journalists tolkning?

Jag är ny här, får man lägga ut länk?

Jag vet att han gjorde det. Du behöver inte utgå från att jag har missförstått någonting
2021-08-13, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Jag vet att han gjorde det. Du behöver inte utgå från att jag har missförstått någonting

Ok kan vi göra en deal, du visar klipp där CEO säger att maskinerna är uppkopplade så visar jag klipp där han säger att de inte är uppkopllade?
2021-08-13, 14:01
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granvall
Förstår inte vad det är som varit avslaget sedan 25 maj till augusti?? Vad är det?

Lägger inte ett längre citat över detta så att det finns citerat och inte bara försvinner.

https://www.wsaw.com/2021/08/13/colorado-voting-officials-feud-over-alleged-security-breach/

Dom hade hoppats på att via övervakningsfilmerna se vem som haft tillträde till lokalerna/maskinerna. Men Tina Peters stängde av allt eftersom hon visste att hon inte fick ta dit någon obehörig person.

Secretary of State Jena Griswold released an order at 10:15 a.m. today calling on Mesa County Clerk Tina Peters to supply surveillance videos and documents showing how the breach occurred, and how security information ended up on a social media post.

If Peters can't show proper chain of custody for that security information, which involves certain passwords that are eyes-only for state and county election workers who have passed background checks, all of the county's election systems could be immediately decertified, meaning the county would be on the hook for an expensive refit of all of its machines.

https://www.gjsentinel.com/breaking/breaking_news/mesa-county-clerks-office-under-state-investigation-for-breach-of-security/article_067ca598-f92b-11eb-90a4-276a804129e6.html
2021-08-13, 14:06
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ok kan vi göra en deal, du visar klipp där CEO säger att maskinerna är uppkopplade så visar jag klipp där han säger att de inte är uppkopllade?

Jag har inte hävdat att CEO:n säger att maskinerna är uppkopplade.

Citat:
Deras CEO hävdade under ed att de INTE kan kopplas upp, det har väl alla sett vid det här laget, du får googla själv.

Det var du som tog upp det här till diskussion, så det är du som får visa klipp på det du först skrev.
2021-08-13, 14:09
Medlem
[quote=siister|76892956]Dom hade hoppats på att via övervakningsfilmerna se vem som haft tillträde till lokalerna/maskinerna. Men Tina Peters stängde av allt eftersom hon visste att hon inte fick ta dit någon obehörig person.

Det är väl klart hon stängde av kameror, det hon gjorde var olagligt. Visselblåsare.
Men jag skulle tro det är filmat med en mängd andra kameror.
2021-08-13, 14:13
Medlem
Citat:

Det är väl klart hon stängde av kameror, det hon gjorde var olagligt. Visselblåsare.

Är hon visselblåsare för Mike Lindell?? Eller missförstår jag dig? Det är väl inte så visselblåsarsystemet fungerar tror jag.
2021-08-13, 14:14
Medlem
siisters avatar
Citat:

Vad exakt slog Tina Peters larm om?
2021-08-13, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granvall
Är hon visselblåsare för Mike Lindell?? Eller missförstår jag dig? Det är väl inte så visselblåsarsystemet fungerar tror jag.

Valfusk är ett brott mot amerikanska folket inte Lindell. Om hennes auktion bevisar brott, eller att valdata försvann får vi se. Fler maskiner kommer granskas.
2021-08-13, 14:27
Medlem
siisters avatar
Citat:
Valfusk är ett brott mot amerikanska folket inte Lindell. Om hennes auktion bevisar brott, eller att valdata försvann får vi se. Fler maskiner kommer granskas.

Tina Peters slog larm angående valfusk i Mesa County?
Mesa is a powerfully Republican county. It has voted Democratic only once since 1952, during Lyndon Johnson’s 1964 landslide, and Hubert Humphrey in the following 1968 election is the last Democrat to pass forty percent of the county’s vote.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Mesa_County,_Colorado
2021-08-13, 14:30
Medlem
Citat:

Men vad fan har Mike Lindell med visselblåsande att göra? Vet du ens vad det är? Låter inte så.
2021-08-13, 14:31
Medlem
Citat:
Jag har inte hävdat att CEO:n säger att maskinerna är uppkopplade.

Det var du som tog upp det här till diskussion, så det är du som får visa klipp på det du först skrev.

Du sa nått i stil med att Dominion har inte heller förnekat att maskinerna kan anslutas till internet. Jo CEO har förnekat detta, hävdar att det är ”closed systems” under ED.
2021-08-13, 14:37
Medlem
siisters avatar
Citat:
Du sa nått i stil med att Dominion har inte heller förnekat att maskinerna kan anslutas till internet. Jo CEO har förnekat detta, hävdar att det är ”closed systems” under ED.

Det var inte alls något i stil med det jag svarade.

Citat:
Deras CEO hävdade under ed att de INTE kan kopplas upp, det har väl alla sett vid det här laget, du får googla själv.

Citat:
Jag googlade, han säger att maskinerna inte är uppkopplade

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in