2021-06-18, 10:19
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Nu vill jag egentligen inte försvara Sidney P. Men jag tror faktiskt att hon (liksom Giuliani) nog snarast ryckts med i det politiska spelet av Trump-gänget mer än att hon intellektuellt nånsin trott på det hon sagt. Jag tror att Sidney innerst inne är en kompetent jurist som vet vad som gäller. Hon rycktes med i fusk-narrativet och hivade ur sig en massa dumheter "i stridens hetta", men nu när verkligheten börjat komma ikapp henne och hon avkrävs ansvar så har hon börjat använda hjärnan igen. Och nu försöker hon så gott det går att minimera skadorna.
Ok, gentilt att du vill ge henne "benefit of the doubt". Jag har följt henne på Twitter och har en annan uppfattning. Hon är tokig.
2021-06-18, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zielinsky
Ifall man citerar gateway pundit och sedan skapar sig en egen åsikt så gör det inget. Gateway pundit är ingen seriös nyhetssida utan en sk aggregator som samlar in vad de tror är pro altright storys och sedan förskönar innehållet ytterligare. Osmakligt men knappast det verkliga problemet.

det som skaver de flesta är väl när man blir motbevisad och ändå fortsätter upprepa sina argument. Om och om igen.

Då har man medvetet valt att sluta förhålla sig till verkligheten därför att den smärtar enormt mycket.
Absolut, och till deras försvar så ljuger de oftast inte rakt av men trycker ner sanningen djupt i sina artiklar för att just lura sina läsare. Rubrikerna är tex ofta mycket mer aggressiva/rakt av falska/ än vad artikeln sen säger. Om man vill citera gatewaypundit måste man läsa deras artiklar väldigt noggrant gör de är som sagt medvetet otydliga - och det är långt ifrån första gången vi har behövt tyda dem här inne åt någon som hävdar att de säger något annat än vad som står.
2021-06-18, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zielinsky
Svara frågan istället för att ställa en motfråga.
Är det viktigt att skilja på personlig åsikt och bevisning när man skriver i denna tråd?
VAD är personlig åsikt när du lägger in "BREAKING NEWS" och rapporterar incidenter?

Sen, en diskussion OM rapporterade incidenter pendlar mellan åsikt och fakta, det går att läsa och förstå skillnaden. Klarar man inte det då är man i fel tråd och tjafsar.
2021-06-18, 10:39
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CapsLock99
Jag satt uppe den kvällen. Alla swingstates, alternativt de stora demokratiska fästena i swingstaterna slutade räkna. Även Nevada som inte alltid diskuteras slutade räkna. Arizona ropades åt Biden av Fox alldeles för tidigt, övriga stater stoppade rösträkningen, då ledde Trump ordentligt. När räkningen återupptogs (den hade ju aldrig slutat man skickade väl bara hem alla icke initierade) så fick Biden spikar av 100.000-tals röster.

En video från natten. Den är kortare än 11 timmar så hinner du jobba idag också
https://rumble.com/vii4kn-why-did-they-stop-counting-ballots-in-numerous-key-states-on-the-night-of-a.html

Du bara upprepar samma sak om och om igen. Varför går det inte att få ett videoklipp när någon berättar att en viss stat slutar räkna? Och varför gick Donald Trump ut mitt i natten och ville att all rösträkning skulle stoppa eftersom Joe Biden tagit ledningen?
2021-06-18, 10:48
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Sätt igång och kolla nu du

Why Did Six Battleground States with Democrat Governors (Except One) ALL Pause Counting on Election Night? And How Was This Coordinated?

https://www.thegatewaypundit.com/2020/11/six-battleground-states-democrat-governors-pause-counting-election-night-coordinated/

Philadelphia stops counting mail-in ballots for the night

https://nypost.com/2020/11/03/philadelphia-stops-counting-mail-in-ballots-for-the-night/

Why Did Georgia, Pennsylvania Centers Pause Vote Counting?

https://dailycaller.com/2020/11/04/why-did-georgia-pennsylvania-centers-pause-vote-counting/

Gateway Pundit skriver att räkningen avstannade samtidigt skriver dom hur många röster Joe Biden fick mitt i natten. Det är inte något bevis eftersom det uppenbart räknade och rapporterades röster.

Och Philadelphia som slutade eftersom personalen behövde vila. Vad är det för konstigt med det? Här menar du att ingen räknade, men det kom helt oförklarligt en massa röster på Joe Biden ändå?

Philadelphia has stopped counting mail-in ballots for the night — a move that could skew Tuesday night’s preliminary results in Pennsylvania toward President Trump.

Only about 76,000 of the city’s mail-in ballots have been tallied so far out of some 350,000 received, noted Holly Otterbein, who is covering the race in Pennsylvania for Politico.

“And remember, Biden supporters are disproportionately voting by mail,” she tweeted.

/

“It allowed time for everyone to get a little rest before reconvening,” Amie Downs, a spokesperson for the county, told the DCNF. “The staff doing the scanning were not on separate shifts. The same group was running the process the entire time. The process was not going to be finished in a few hours.”
2021-06-18, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Gateway Pundit skriver att räkningen avstannade samtidigt skriver dom hur många röster Joe Biden fick mitt i natten. Det är inte något bevis eftersom det uppenbart räknade och rapporterades röster.

Och Philadelphia som slutade eftersom personalen behövde vila. Vad är det för konstigt med det? Här menar du att ingen räknade, men det kom helt oförklarligt en massa röster på Joe Biden ändå?

Philadelphia has stopped counting mail-in ballots for the night — a move that could skew Tuesday night’s preliminary results in Pennsylvania toward President Trump.

Only about 76,000 of the city’s mail-in ballots have been tallied so far out of some 350,000 received, noted Holly Otterbein, who is covering the race in Pennsylvania for Politico.

“And remember, Biden supporters are disproportionately voting by mail,” she tweeted.

/

“It allowed time for everyone to get a little rest before reconvening,” Amie Downs, a spokesperson for the county, told the DCNF. “The staff doing the scanning were not on separate shifts. The same group was running the process the entire time. The process was not going to be finished in a few hours.”

Förmodligen hade man räknat klart vallokalsrösterna och sen återupptog man räknandet när poströsterna kom in.
2021-06-18, 12:09
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Nu vill jag egentligen inte försvara Sidney P. Men jag tror faktiskt att hon (liksom Giuliani) nog snarast ryckts med i det politiska spelet av Trump-gänget mer än att hon intellektuellt nånsin trott på det hon sagt. Jag tror att Sidney innerst inne är en kompetent jurist som vet vad som gäller. Hon rycktes med i fusk-narrativet och hivade ur sig en massa dumheter "i stridens hetta", men nu när verkligheten börjat komma ikapp henne och hon avkrävs ansvar så har hon börjat använda hjärnan igen. Och nu försöker hon så gott det går att minimera skadorna.
Tja - när myter blir en fundamental del av en politisk rörelse, som för MAGA-rörelsen, så är risken den att dess medlemmar eftrehand börjar tro på vad de själva säger - även om det från början var menat som blå dunster. Tredje riket och dess nazister är ju ett tydligt exempel på detta fenomen, inga jämförelser i övrigt.

Så Sidney och de andra tror nog på sätt och vis på sina egna lögner/myter. Trump är en annan femma, men där tror jag att han mer styrs av känslor är intelekt.
2021-06-18, 12:10
Bannlyst
Citat:
Du bara upprepar samma sak om och om igen. Varför går det inte att få ett videoklipp när någon berättar att en viss stat slutar räkna? Och varför gick Donald Trump ut mitt i natten och ville att all rösträkning skulle stoppa eftersom Joe Biden tagit ledningen?

Jag rekommenderar varmt att du och alla andra kollar på Axios reportage om valnatten 2020.

Trump insåg att han höll på att förlora valet. Det gör krönikan 5 delar gällande.
2021-06-18, 15:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius

Så Sidney och de andra tror nog på sätt och vis på sina egna lögner/myter. Trump är en annan femma, men där tror jag att han mer styrs av känslor är intelekt.

På parkeringsplatsen utanför rättssalen ja. Men så fort hon kliver in i en rättssak under ed så verkar även hon inse att allt varit en lögn.
Hon medger ju skriftligt att hennes kommentarer är så pass galna att ingen normalintelligent förväntas tro att hon talar sanning.
2021-06-18, 16:15
Medlem
Citat:

/

Så du erkänner nu att dom faktiskt stoppade räknandet? Vänder du kappan efter vinden? Eller pudlar du nu?

Sen fortsatte dom att räkna utan valarbetare och observatörer från båda partierna på plats. Men bara i swingstaterna och bara i demokratiskt styrda countys som Fulton county och Phoenix tex. Det är ju det vi har sagt hela tiden och vi har det dessutom på film.

Jag satt och följde detta live så jag VET vad som hände och hur det gick till.

ALLA rapporterade samma sak.

Trump ledde stort då, runt kl 2-3 på natten i USA, frukosttid här.

Jag vet att du också vet detta och jag vet att du vet att jag vet. Så sluta tramsa.

Pusselbitarna faller på plats nu, bit för bit. Som Bannon säger, det finns ingen konspiration men det finns heller inga sammanträffanden utan betydelse.

Att Trump personligen skulle ligga bakom detta är verkligen konspiratoriskt dravel, men att etablissemanget, som verkligen har vinning av att fortsätta sprida narrative och hindra människor från att se sanningen och avslöja korruptionen DET ser vi nu att ALLA incidenter pekar mot. MED hela handen pekas det, men ni är förblindad av ert hat och arrogans.

Men sorry, man gav sig på fel folk och fel land. Denna kupp kommer inte lyckas.

Tåget är i rullning nu och går inte att stoppa, etablissemanget skriker i högan sky, och precis som valparna härmar flockledarna, ylar ni sammstänmigt med fast ni egentligen inte vet vad ni ylar om.
2021-06-18, 16:25
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=DK2HtrXOGCk

Trump verkar ha velat röstfuska. Men rättrådiga människor lät inte det ske. Inte undra på att Trump har varit upprörd när han inte har kunnat manipulera fram sin vilja.
2021-06-18, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Förmodligen hade man räknat klart vallokalsrösterna och sen återupptog man räknandet när poströsterna kom in.
Jasså? Förmodligen ville dom bli av med valobservatörer och andra seriösa valarbetare så dom kunde mata in alla falskar röstsedlar i lugn och ro, ungefär som dom gjorde i Fulton county, dra fram dom från under borden och börja skanna helt vilt utan att kalla tillbaks observatörerna.

Ser bra ut nu med det argumentet, nu när också "chain of custody" saknas.

För många incidenter PEKAR (med hela handen) åt ett annat håll.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in