2021-06-23, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag måste gapskratta åt dig .. du vet verkligen ingenting om hur det fungerar om du försöker belasta henne med tidigare års dumhet.

Är du dumihelahuvudet?

Du menar att jag belastar en person som suttit i flera år och röstat för saker går rakt emot hennes åsikter och politiska inriktning? Det är inte att stå upp för det man tror på. Sorry to break it to you.
Citera
2021-06-23, 10:30
Medlem
Nu har vi regeringskrig och vilka är det som har fyrat av de saftigaste missilerna?
Kvinnor. Nooshi Dadgostar gjorde vad ingen trodde att hon, eller någon annan vänsterledare, skulle göra. Hon hotade – och fullföljde.
https://www.expressen.se/ledare/ann-charlotte-marteus/nej-fler-kvinnliga-ledare-ger-inte-fred-pa-jorden/
Citera
2021-06-23, 10:54
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Du menar att jag belastar en person som suttit i flera år och röstat för saker går rakt emot hennes åsikter och politiska inriktning? Det är inte att stå upp för det man tror på. Sorry to break it to you.
Berätta gärna vilka frågor du menar, hur hon röstat och på vilket sätt det går emot hennes övertygelse.

Du är bara bitter för att den enda som faktiskt vågade sätta ner foten är en vänsterpartistisk nytillträdd kvinna.
Surt för dig.
Citera
2021-06-23, 11:20
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Berätta gärna vilka frågor du menar, hur hon röstat och på vilket sätt det går emot hennes övertygelse.

Du är bara bitter för att den enda som faktiskt vågade sätta ner foten är en vänsterpartistisk nytillträdd kvinna.
Surt för dig.
Fittslakt. Räcker det?

Gillar att hon tar ton nu, men hennes bakgrund är inte vacker.

Många unga flickor hade kunnat räddas om hon hade vågat ta strid då.
Citera
2021-06-23, 11:24
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BIB3l
Fittslakt. Räcker det?

Gillar att hon tar ton nu, men hennes bakgrund är inte vacker.

Många unga flickor hade kunnat räddas om hon hade vågat ta strid då.
Nej, jag har inte en aning om vad "Fittslakt" står för. Du får förklara.
Citera
2021-06-23, 11:47
Medlem
Citat:

Surt för dig.

Vågade sätta ner foten? Hela högerkanten har suttit i 2,5 år och väntat på att idioterna på V ska inse att de röstar JA för politik som går rakt emot deras ideologi. Det finns ingenting annat än skam för V här, punkt slut. Det har ingenting med kön att göra, Sjöstedt är lika feg han. Och ja, du vet att V indirekt har accepterat att sälja ut sin ideologi sedan DÖ? Dadgostar har suttit i riksdagen 2014. Sedan 2018 har V aktivt accepterat politik rakt emot deras ideologi. Det finns liksom inget "sätta ner foten" här, det hade vi kunnat prata om om V faktiskt satte ner foten från början. Du vet, innan de sålde ut hela sin själ till S+C-regering.
Citera
2021-06-23, 12:13
Medlem
FindAways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Vågade sätta ner foten? Hela högerkanten har suttit i 2,5 år och väntat på att idioterna på V ska inse att de röstar JA för politik som går rakt emot deras ideologi. Det finns ingenting annat än skam för V här, punkt slut. Det har ingenting med kön att göra, Sjöstedt är lika feg han. Och ja, du vet att V indirekt har accepterat att sälja ut sin ideologi sedan DÖ? Dadgostar har suttit i riksdagen 2014. Sedan 2018 har V aktivt accepterat politik rakt emot deras ideologi. Det finns liksom inget "sätta ner foten" här, det hade vi kunnat prata om om V faktiskt satte ner foten från början. Du vet, innan de sålde ut hela sin själ till S+C-regering.

Sätta ner foten? Ja sätt den i en slåttermaskin på varenda komunistjävel
Ett sådant parti har ingen existensberättigande i vårt samhälle
Här har alla fulla magar, och det mesta är bra för oss SVENSKAR, men då de blandar in kreti å pleti i riksdagen så kan de fan bara gå åt ett håll,fakt ner i skiten
Citera
2021-06-23, 12:37
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Nu har vi regeringskrig och vilka är det som har fyrat av de saftigaste missilerna?
Kvinnor. Nooshi Dadgostar gjorde vad ingen trodde att hon, eller någon annan vänsterledare, skulle göra. Hon hotade – och fullföljde.
https://www.expressen.se/ledare/ann-charlotte-marteus/nej-fler-kvinnliga-ledare-ger-inte-fred-pa-jorden/

Oavsett vad eller vilken åsikt detta berör, så visar hon att ett handslag är ett handslag. Ett ord är ett ord. Och om, i detta fallet (v) gick ut, och hotade Löfven pga att dom annars lurar sina väljare. Ja, då är det jävlar i mig civilkurage att fullfölja.

Och siffrorna visar ju nu att hon stiger och Löfven dyker. Men. Det är Principen jag tycker om.
Det självklara i att man talar sanning.

F ö vill jag absolut inte ha Marknadshyror.
Men det är en annan sak.

Citera
2021-06-23, 16:54
Medlem
ceyifam2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reinadelsur
så man e svensk om man beter sig civiliserat?

Tror nog dadgostar e en stolt iransk kurd... att bete sig svenskt i ett annat land som typ danmark eller storbrittanien går inte hem. Det dadgostar gjorde var inte svenskt. Att man står emot omskärelse är inte heller något som gör en svensk.... snarare human !

Jag tror att hon anser sig vara både iransk kurd, om det är det hon är, och svensk. Hon är inte religiös eller anser att tradition är ett skäl att utföra omskärelser. Självklart kan man vara emot detta även om man inte är svensk, det är som du säger inhumant att vara för det. Men frågan är om hon vågar rent politiskt. Men det kanske är för en annan tråd. Personen Nooshi tycks ha tämligen normala värderingar, för en traditionell vänsterpartist.

Vänsterpartiet har kongressbeslut på att förbjuda icke medicinskt motiverad omskärelse på barn (under 18 år), och de har också lagt en motion om det i riksdagen. Men det var längesedan, kanske är det numera som Socialdemokraterna och monarkin - de är i princip emot, men det är ju inte så viktig fråga så det är bäst att låta det vara som det är tills vidare. I dagsläget, baserat på hur votering har gått i Region Stockholm, är Vänsterpartiet i praktiken numera helt ok med omskärelse på minderåriga.

Jag hoppas och tror på att N Dadgostar följer kongressbeslutet angående omskärelser, och aktivt arbetar mot dessa - annars får V ta upp frågan igen och ta debatten - vad är viktigast: barns rätt till sin egen kropp eller patriarkala traditioner och religiöst vansinne.

Eftersom Dadgostar, vad det verkar, är ateist, inte uppfostrad islamskt eller judiskt - hon firar i huvudsak svenska högtider precis som andra svenskar - ickereligiöst, och själv är emot omskärelse (även om det är en svår fråga) så håller jag inte för osannolikt att hon skulle våga droppa en sådan bomb.

Jag är f.ö bergfast övertygad om att N Dadgostar läser denna tråd, hon tillhör den generation där Flashback är normaliserat och hon får ingen chock av att tillmälen eller invektiv flyger.
Citera
2021-06-23, 17:40
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ceyifam2
Jag tror att hon anser sig vara både iransk kurd, om det är det hon är, och svensk. Hon är inte religiös eller anser att tradition är ett skäl att utföra omskärelser. Självklart kan man vara emot detta även om man inte är svensk, det är som du säger inhumant att vara för det. Men frågan är om hon vågar rent politiskt. Men det kanske är för en annan tråd. Personen Nooshi tycks ha tämligen normala värderingar, för en traditionell vänsterpartist.

Vänsterpartiet har kongressbeslut på att förbjuda icke medicinskt motiverad omskärelse på barn (under 18 år), och de har också lagt en motion om det i riksdagen. Men det var längesedan, kanske är det numera som Socialdemokraterna och monarkin - de är i princip emot, men det är ju inte så viktig fråga så det är bäst att låta det vara som det är tills vidare. I dagsläget, baserat på hur votering har gått i Region Stockholm, är Vänsterpartiet i praktiken numera helt ok med omskärelse på minderåriga.

Jag hoppas och tror på att N Dadgostar följer kongressbeslutet angående omskärelser, och aktivt arbetar mot dessa - annars får V ta upp frågan igen och ta debatten - vad är viktigast: barns rätt till sin egen kropp eller patriarkala traditioner och religiöst vansinne.

Eftersom Dadgostar, vad det verkar, är ateist, inte uppfostrad islamskt eller judiskt - hon firar i huvudsak svenska högtider precis som andra svenskar - ickereligiöst, och själv är emot omskärelse (även om det är en svår fråga) så håller jag inte för osannolikt att hon skulle våga droppa en sådan bomb.

Jag är f.ö bergfast övertygad om att N Dadgostar läser denna tråd, hon tillhör den generation där Flashback är normaliserat och hon får ingen chock av att tillmälen eller invektiv flyger.

Rent tekniskt så föddes Nooshi på BB i Ängelholm. Så hon är väl i grunden en skåning med persiska rötter. Bott en hel del i Göteborg samt Norrköping. Jag tycker man hör lite Göteborgsdialekt. Samt Stockholm nu då, så hon har varit runt i landet lite.
Citera
2021-06-24, 08:08
Medlem
UrsulaLeGuins avatar
Känner att vi behöver reda ut lite saker här.

Ärlig politiker?

Nej. Kom ihåg att hon började sin ’karriär’ genom att förfalska namnteckningar.

Ryggrad?

Nej. Hon har suttit med och röstat för JÖK:en hela tiden och, misstänker jag, hon kommer att göra det igen.

Framgångsrik?

Kanske. Just nu stiger partiet i opinionsundersökningarna, vilket är en framgång. Men samtidigt sänker hon den regering som faktiskt drivit vänsterpolitik i mängder av frågor (bortsett från enskilda undantag.)

Duktig politiker?

Kanske. Hon verkar dock väldigt oslipad mediemässigt. Att hålla ihop partiet i medvind brukar inte vara så svårt. I motvind kan det bli knepigare.

Extremist?

Ja. Hon är trots allt Vänsterpartist. Partiet som vill förslava svenska folket och ta ifrån oss frihet.

Snygg?

Nej. Inte enligt min smak.
Citera
2021-06-24, 09:58
Medlem
Har ni också noterat att de numer är våra kvinnliga politiker som sätter agendan i politiken.
Senast redigerad av 2006 2021-06-24 kl. 10:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in