Citat:
Ursprungligen postat av
Filantrop007
Vi har 200 miljardärer i landet. Jag känner en av dessa. Dessutom har vi 150 000 dollarmiljonärer i landet och de blir snabbt fler och fler. Jag känner ett tiotal sådana. Dessvärre har de inte så stor nytta av slantarna pga hög ålder och covid. Jag kan bekräfta att man inte blir så mycket lyckligare . Lite ökad trygghet är bra men för övrigt är det skit samma. Någon mille över räcker gott.
Jag säger som Mona, det är häftigt att betala skatt !
Jag är antagligen "dubbel-dollar-miljonär". Känner mig inte ett dugg rik för detta. Men jag oroar mig inte för "vilken falukorv som är på rea", eller vardagliga räkningar. Ekonomisk trygghet är rätt bra, på sätt och vis. (Hemma grälar vi aldrig om pengar, som jag hör vanliga "svenssons" gör på ICA, "ska du köpa blabla blabla idag igen!! Vi har inte råd!!" Typ. Sånt slipper man i vardagen).
-Gräla om något som kostar typ under hundra spänn eller sånt.
Familjefrid! -Det är en bonus om man har god ekonomi.
Gräl om ekonomi i relationer
Nåja, tråden handlar om "det går inte att bli rik i Sverige", men detta håller jag inte med om. Går visst att bli rik, även som "vanlig svensson", om man ser över sina kostnader, och jobbar på, samt placerar det man har klokt. (Sossarna tar förvisso över hälften, men skit samma..)