Citat:
Ursprungligen postat av
ErikAnderzohn
Ja, du får väl läsa vad jag skrivit helt enkelt.
Florida gonna Florida...har aldrig tippat den delstaten, dock är jag lite förvånad att inte mer gamlingar röstade på Biden. Texas däremot, där missbedömde jag valvinden något och trodde faktiskt att det skulle bli mycket jämnare än vad det blev. Dock vågade jag aldrig tippa den delstaten, vilket gör skillnad, skulle du nu verkligen vilja syna mina analyser.
Att det blev en blow out win ser vi ju att det blev på popular vote
Visst, det är något av en efterkonstruktion, jag trodde inte pollsters skulle snitta 5-6% fel i de aggregerade mätningarna den här gången, det ska medges Å andra sidan hade jag rätt som inte tippade någon delstat som hade lägre marginaler än det (Arizona undantaget).
Jag behöver kort o gott inte att läsa (igen) vad du skrev.
Så du skrev allså inte att Biden skulle vinna Florida? i tråden om Presidentvalet 2020

Jag förklarade ett flertals ggr för er att Biden var chanslös i Texas, men ni tog pollsen som fakta.
Att Biden vinner popular vote med ganska klar marginal var väntat, eftersom att Trump är en hatad president bland 50 procent av den amerikanska befolkningen och att 4 av de 6 största delstaterna är helblåa.
Men alla kan ta fel naturligtvis.