2020-10-27, 22:31
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tandont
Vad jag läst så andra gradens köldskador går oftast till sig. Tycker mina tår ser väldigt lika de jag läst om. Blåsor tror jag nog in va från snön också som skavt.

Men ja jag har ont i domfortfarande och väldigt stela

Vad som än händer, lova att du återkommer med resultat i tråden.
Citera
2020-10-28, 07:02
Bannlyst
Rent allmänt, och bortom frågeställningen i den här tråden finns det en regel:

"Snabb nerkylning - Snabb uppvärmning. Långsam nedkylning - Långsam uppvärmning"

När det handlar om långsam nedkylning vill man få igång blodcirkulationen i kroppen så jämt som möjligt.
Citera
2020-10-28, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varsamt
Rent allmänt, och bortom frågeställningen i den här tråden finns det en regel:

"Snabb nerkylning - Snabb uppvärmning. Långsam nedkylning - Långsam uppvärmning"

När det handlar om långsam nedkylning vill man få igång blodcirkulationen i kroppen så jämt som möjligt.
Vad räknas som långsamt? Tog väl en kvart eller så att gå.

Känns och ser mycket bättre idag. Inte alls lika vita.

Har legat med foten invirad i en filt sen igår på dagen. Vid kl 20 började det göra fruktansvärt ont. Sved, sprängkännsla i tårna, och kunde knappt sova för det var så ont.
Citera
2020-10-28, 13:57
Bannlyst
Det är svårt att säga. Poängen är att de yttre blodkärlen och de som ligger djupare inne i kroppen ska börja flöda normalt samtidigt.

Jag känner igen den där smärtan du har. Det gör jävligt ont!

UOTE=Tandont|73393107]Vad räknas som långsamt? Tog väl en kvart eller så att gå.

Känns och ser mycket bättre idag. Inte alls lika vita.

Har legat med foten invirad i en filt sen igår på dagen. Vid kl 20 började det göra fruktansvärt ont. Sved, sprängkännsla i tårna, och kunde knappt sova för det var så ont.[/quote]
Citera
2020-11-08, 20:34
Medlem
Inga köldskador vad det verkar som iaf.

Blev väldigt hårt under tårna men det har jag filat bort och nu känns det mycket bättre. Och ser mycket bättre ut.
Citera
2020-11-12, 16:31
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tandont
Inga köldskador vad det verkar som iaf.

Blev väldigt hårt under tårna men det har jag filat bort och nu känns det mycket bättre. Och ser mycket bättre ut.

Skönt.

Tack för att du uppdaterade i tråden för framtida referens.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in