Citat:
Ursprungligen postat av
Lofn
Nu stödjer jag såklart in Biden men att han är gammal och har svårt att tänka snabbt eller säger fel behöver inte påverka hans beslut så mycket. Han kanske är skarp när han får sitta i lugn och ro och fundera över ett beslut. I praktiken borde det vara viktigast.
Men jag är inte dummare än att jag fattar att presidentens jobb inte är att vara en optimerings-kalkylator för hur man får samhället snabbast och smidigast till vad väljarbasen önskar. Mycket handlar såklart om bilden utåt också. Men många tycker han är charmig och han kanske kan leva många år på den image han byggt upp under åren.
Ja, självklart. Mycket av presidentjobbet är självklart att vara en image utåt, men jag vet inte om det är en bra image att man framstår som en väldigt gammal gaggig gubbe, sedan om han är dement eller inte vet jag inte men jag tror iallfall att de allra flesta kan hålla med om att han nog är ganska väck. Sedan har han säkert andra kvalifikationer som en del tycker om, såsom att han framstår som en trevlig gubbe.
Men om det är så att han faktiskt tar beslut så är det ganska oroväckande att han en person som uppenbart är väldigt gaggig och kanske inte hänger med i allt som sägs, sitter vid makten när viktiga beslut måste tas.