2021-06-15, 14:09
Medlem
Rollokolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Det är väl mest i drogforumet det där gäller.

Tycker du att det är lämpligt med en dement 78-åring som ledare för landet med den största ekonomin och den största krigsmakten?
Ändå bättre an en narcissistisk psykopat som Trump, men visst, långt ifrån optimalt.
Citera
2021-06-15, 14:11
Medlem
Vad har Joe på fötterna? Det ser ut som pjucks utan skosnören.

Citat:
Woman: How was your meeting here in Cornwall, Mr. President?

Biden: How?

Woman: How was your meeting here in Cornwall, Mr. President?

Biden: Very well.

Sedan skrattar alla.
Citera
2021-06-15, 14:15
Medlem
Morgonribbas avatar
Kan vara löjligaste tråden i år.

Om det är några som borde demenstestas så är den ryska redaktionen för RT som spred detta: att göra "breaking news" av att en president går tio meter och svarar på en fråga: vad dumt, och ni som går på det borde också demenstestas.

Och det är sagt av en Trumpanhängare, jag hade mycket hellre föredragit Trump och GOP än de där identitetspolitiska islamist-asylvänstern i Demokraterna: Bernie Sanders, Ilhan Omar, AOC och allt vad de heter, de naiva dårarna.
Citera
2021-06-15, 14:18
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Är ju lite läskigt när presidenten för usa och en av världens mäktigaste män tydligen inte är helt klar i huvudet.
Det var läskigare förra perioden när Trump drog upp till strid mot Angela Merkel och många andra europeiska potentater. Dessutom såg han till att folk gick och mördade poliser vid Capitolium och förstod inte att han kunde ha hindrat dem. Det misstaget tyder verkligen på att han var i en egen värld.
Citera
2021-06-15, 14:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Det var läskigare förra perioden när Trump drog upp till strid mot Angela Merkel och många andra europeiska potentater. Dessutom såg han till att folk gick och mördade poliser vid Capitolium och förstod inte att han kunde ha hindrat dem. Det misstaget tyder verkligen på att han var i en egen värld.

Ja men nu är det Biden som är president. Trump var läskig på ett annat sätt
Citera
2021-06-15, 14:24
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Ja men nu är det Biden som är president. Trump var läskig på ett annat sätt
Menar du att Biden vill mörda sina motståndare?
Menar du att Biden inte vill lyssna på sina rådgivare?
Citera
2021-06-15, 14:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Menar du att Biden vill mörda sina motståndare?
Menar du att Biden inte vill lyssna på sina rådgivare?

Tråden handlar om Biden så han jag diskuterar . Trump är orelevant i detta sammanhang
Citera
2021-06-15, 14:28
Avslutad
Lika plågsamt som det är att se den krumme och demente Biden planlöst driva omkring i vita pensionärssneakers till svart kostym innan hans skötare/fru kommer och leder honom till bilen, lika pinsamt är det att se ursäkterna och relativiseringarna hagla från de vänsterliberala kretiner som för ett år sedan hävdade att Trump var psyksjuk. Det är samma individer som spenderat fyra år med att nagelfara detaljer hos Trump som nu totalt blundar för när den uppenbart svårt sjuke Biden beter sig som om han var på permission från demensavdelningen.

Och det sker helt skamlöst. Man fortsätter dessutom att peka finger och skratta åt Trump, nu senast för en månad sedan eftersom Trump hade en aning skrynkliga byxor. Direkt kom anklagelserna om ”vuxenblöja”. Sitter Trump ner vid ett bord anklagas han för att vara ”gammal och svag”. Samtidigt skyddar de här vidriga typerna sin egen Alzheimerspresident som själv säger att han inte vet vad han undertecknar och som har vita gymnastikskor till svart kostym och som återkommande fastnar på film när han vinglar runt utan att veta var han är eller ramlar nerför trappan på Air Force One.

Hade jag varit TDS-drabbad så hade jag skämts nu. Jag hade aldrig haft chutzpah nog att relativisera Joe Bidens beteende och samtidigt dra rena lögner ur röven om Trump, oavsett hur mycket jag hade ogillat Trump. Det får finnas gränser även här.
Citera
2021-06-15, 14:51
Medlem
Lofns avatar
Nu stödjer jag såklart in Biden men att han är gammal och har svårt att tänka snabbt eller säger fel behöver inte påverka hans beslut så mycket. Han kanske är skarp när han får sitta i lugn och ro och fundera över ett beslut. I praktiken borde det vara viktigast.

Men jag är inte dummare än att jag fattar att presidentens jobb inte är att vara en optimerings-kalkylator för hur man får samhället snabbast och smidigast till vad väljarbasen önskar. Mycket handlar såklart om bilden utåt också. Men många tycker han är charmig och han kanske kan leva många år på den image han byggt upp under åren.
Citera
2021-06-15, 15:02
Medlem
hjaelploskilles avatar
Det är painful to watch. Jag sa det när Trump råkade ut för samma sak flera gånger och jag kommer säga det varje gång Biden gör det. För fler gånger blir det. USA behöver seriöst välja en yngre president nästa gång.
Citera
2021-06-15, 15:08
Medlem
winningfeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lofn
Nu stödjer jag såklart in Biden men att han är gammal och har svårt att tänka snabbt eller säger fel behöver inte påverka hans beslut så mycket. Han kanske är skarp när han får sitta i lugn och ro och fundera över ett beslut. I praktiken borde det vara viktigast.

Men jag är inte dummare än att jag fattar att presidentens jobb inte är att vara en optimerings-kalkylator för hur man får samhället snabbast och smidigast till vad väljarbasen önskar. Mycket handlar såklart om bilden utåt också. Men många tycker han är charmig och han kanske kan leva många år på den image han byggt upp under åren.

Ja, självklart. Mycket av presidentjobbet är självklart att vara en image utåt, men jag vet inte om det är en bra image att man framstår som en väldigt gammal gaggig gubbe, sedan om han är dement eller inte vet jag inte men jag tror iallfall att de allra flesta kan hålla med om att han nog är ganska väck. Sedan har han säkert andra kvalifikationer som en del tycker om, såsom att han framstår som en trevlig gubbe.

Men om det är så att han faktiskt tar beslut så är det ganska oroväckande att han en person som uppenbart är väldigt gaggig och kanske inte hänger med i allt som sägs, sitter vid makten när viktiga beslut måste tas.
Citera
2021-06-15, 15:13
Medlem
RT hade nog vunnit på att inte posta videon... eftersom den helt och hållet talar emot artikelns innehåll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in