2020-10-26, 16:59
Medlem
Brad Pitt är väl runt 180?

Som någon sa beror din oförmåga till att attrahera kvinnor på att du inte beter dig som en man utan är en feminin murvel snarare än några centimeter. De flesta svenska män idag har dessvärre inget annat än deras längd att komma med, de är som kvinnor. Som man döms du på bra mycket mer än längden.
Citera
2020-10-26, 17:06
Medlem
bomhulls avatar
Du kan ju försöka se bra ut i övrigt för att kompensera
Citera
2020-10-26, 17:28
Medlem
Jag vill inte ha en kille som är över 180 om jag får välja, men man väljer väl inte kille utefter längd heller. 170-175 är perfekt för mig.
Citera
2020-10-26, 18:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 7ERSONA
Är jag den ända som inte tycker att 183 är särskilt kort?? Jag är 168 och jag tycker det är perfekt

Jag är alltid kortast av dom jag känner och träffar, 173cm. Det roliga är när man träffar någon som faktiskt är kortare. Det lustiga är att jag växte från 150 till 173cm under ett år i 7an, sedan tog det stopp, alla trodde jag skulle bli jättelång första året på högstadiet, man kände sig kunglig då man växte ifrån alla och kunde dominera i idrotten, två år senare var jag kortaste killen i klassen och hade inte en chans mot dom fysisika killarna. I 7an var det fortfarande killar som inte ens hade kommit ln i målbrottet.
Citera
2020-10-26, 18:54
Medlem
DrunkenZealots avatar
Finns ingen mening med att vara lång. I andra världskriget så föll medellängden med X antal cm, långa människor har helt enkelt större träffyta. Långa människor har även högre kaloriintag så de är ett klimathot.
Citera
2020-10-26, 19:11
Medlem
märker fan ingen skillnad på mig (186cm) och polare som är 180-182

Känns lika långa som mig
Citera
2020-10-26, 19:59
Medlem
181-183 är väl medellängd? Kolla på en linjal så ser du att 5cm mer inte är någon större skillnad alls.

Du kanske är tjock/stor? Då ser man kortare ut. Kortare frisyr. kortare skosulor. Kläder. allt dedär kan påverka
Citera
2020-10-26, 20:00
Medlem
När i helvete började 180 räknas som kort? Blir helt paff.
Citera
2020-10-26, 20:42
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedyrocket
Jag är 181-183 cm 22 årig man och det stör mig jävligt mycket, det är nästan alltid så att jag står med människor som är längre än mig. Jag är inte etnisk svensk och är inte heller född i Sverige, men är uppvuxen här. Det har till en viss del börjat påverka min vardag, jag tänker alltid på min längd och jämför mig själv med andra. Det är självklart också så att det stör mig pga hur dagens tjejer ser på en, det är ju inte idealet 185 - 190.

Finns det något sätt att växa trots att man är färdigbyggd och i tidig vuxenålder? Tacksam för svar.
181,5 cm är normallängd.
Citera
2020-10-26, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Losnut
När i helvete började 180 räknas som kort? Blir helt paff.

Ja, vad var och gemene man "uppfattar" som kort är ju såklart högst subjektivt. Personligen tycker jag att 180 cm är kort och att allt över 190 cm är långt.
Citera
2020-10-26, 20:44
Medlem
Bartix12s avatar
Läste någonstans att mäns vanligaste komplex är längd
Citera
2020-10-26, 21:21
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedyrocket
Jag är 181-183 cm 22 årig man och det stör mig jävligt mycket, det är nästan alltid så att jag står med människor som är längre än mig. Jag är inte etnisk svensk och är inte heller född i Sverige, men är uppvuxen här. Det har till en viss del börjat påverka min vardag, jag tänker alltid på min längd och jämför mig själv med andra. Det är självklart också så att det stör mig pga hur dagens tjejer ser på en, det är ju inte idealet 185 - 190.

Finns det något sätt att växa trots att man är färdigbyggd och i tidig vuxenålder? Tacksam för svar.
Jag tycker du ska släppa det där...
Inte är du lång och längre kommer du inte att bli, så bara släpp det! Inse att det är så du ser ut och var glad åt saker som är bra istället.
När du går omkring och tänker på det hela tiden och trycker ner dig själv kommer hela din charm och karisma att vara borta. SÅNT är något det motsatta könet märker direkt och DET är inte attraktivt!
Släpp det nu och ta fram din personlighet istället så kommer det att bli bra! ✨
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in