2020-10-24, 17:22
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille

Jag kan ha fel, men jag är rätt säker på att Biden aldrig sagt detta. Det jag vet att han sagt är det jag länkade tidigare, dvs att han säger att han är öppen för 8 år, men att han tidigare enbart har "commit to 4 years" vilket innebär att han vid ett tillfälle inte ville "commit to 8 years", men jag tror inte att han sagt att han definitivt "enbart siktar på 4 år"

Du har antagligen rätt, jag har inte hört honom säga det jag påstod utan fått det beskrivit så för mig, men det är fullt möjligt att personen som sade detta hade fel.
Citera
2020-10-24, 18:34
Medlem
ReijoHervonens avatar
Att Biden skulle vara senil och sluddra är mest nått som republikanerna kör med när dom inte hittat nån riktig dirt på honom. Jag tycker han verkar helt klar och ser inga problem i att han sitter sin mandatperiod. Nuvarande president klarar ju många gånger inte ens av att formulera fullständiga meningar så det är garanterat en uppgradering.

Sen är det helt tydligt att Biden bara förbereder väg för Harris. Harris ansågs väl lite för oerfaren för att kunna utmana om presidentposten den här perioden. Man vill ha dit Biden i fyra år och ge Harris mycket synlighet så att hon ska kunna ta över som demokraternas kandidat 2024.
Citera
2020-10-24, 18:57
Medlem
Bum1s avatar
Eftersom att USA inte fick sin första kvinnliga president 2016 så verkar det ganska troligt att planen faktiskt är som du skriver. Jag har också tänkt så.
Citera
2020-10-24, 19:06
Medlem
Lower3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Att Biden skulle vara senil och sluddra är mest nått som republikanerna kör med när dom inte hittat nån riktig dirt på honom. Jag tycker han verkar helt klar och ser inga problem i att han sitter sin mandatperiod. Nuvarande president klarar ju många gånger inte ens av att formulera fullständiga meningar så det är garanterat en uppgradering.

Sen är det helt tydligt att Biden bara förbereder väg för Harris. Harris ansågs väl lite för oerfaren för att kunna utmana om presidentposten den här perioden. Man vill ha dit Biden i fyra år och ge Harris mycket synlighet så att hon ska kunna ta över som demokraternas kandidat 2024.

Tror inte Harris anses vara oerfaren, däremot tillhör hon de mer kontroversiella (tillsammans med Warren, Sanders, AOC). Demokraterna måste vinna de tveksamma plus få de som inte brukar rösta att gå till urnorna. Biden är lagom ofarlig för att också locka några besvikna republikaner och med Harris som VP anar de lite mer radikala att det finns hopp. Den övergripande frågan för Demokraterna är "hur vi vinner vi valet?", och när/om det är gjort har man säkerligen en plan för att metodiskt driva sin agenda lite mer åt vänster och återknyta de internationella banden som klippts de senaste åren.
Citera
2020-10-24, 19:30
Medlem
Givetvis är en vice-kandidat och vid valvinst då vice-president även menad att träda in som president om vald predident skulle avgå av någon anledning.
Nu var ju Biden allt annat än svag i senaste debatten så fyra år bör han klara galant om inget oförsett inträffar, både han liksom Trump har ju den höga åldern emot sig.
Men först måste ju Biden bli vald, först då vet man ju med säkerhet att Harris faktiskt blir president om Biden fallerar eller anser sig inte klara uppgiften. Och skulle även Harris fallera så är det väl Pelosi som tar över.
Och en föryngring i toppen är ju inte fel om man vill stärka USA inför dom utmaningar som kommer.
Citera
2020-10-24, 20:12
Medlem
Västkustskts avatar
Första kvinnliga presidenten i USA fuskar sig in i Vita Huset.
Citera
2020-10-24, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
Efter att ha sett den tredje och avslutande debatten mellan Biden och Trump kan jag inte få bort bilden av hur gammal och förvirrad Biden emellanåt kändes.
Biden har valt Harris till vice och hon kommer att ta över om Biden av någon anledning försvinner, kan detta vara planen hos D?

Så till frågeställningarna:
- Är detta planen från början hos D?
- Kommer Biden avgå frivilligt pga hälsa/ålder eller hoppas man på att han faktiskt dör under sin tid?
- Kommer de egna leden arbeta för att försöka avsätta honom och i vilka fall blir då Harris POTUS?
- Tror ni att Biden från början skulle vara medveten och med på detta?
- Hur tror ni att USA skulle utvecklas under Harris jämfört med Biden?
- Ds väljare valde Biden före Harris, tror ni att väljarna har räknat in detta scenario nu när vi närmar oss val?

Jag vill inte få detta till en tokig konspirationstråd utan vill höra nyktra svar kring denna frågeställning även om det gränsar till en fråga om konspiration.

Han har stammat sedan han var barn.
Citera
2020-10-24, 21:27
Medlem
A.Ericssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Den stora skillnaden...

Den största skillnaden skulle vara att USA därmed går mot en mer Europeisk tradition, med en statsminister som propagerar för sitt partis politik, istället för en mer självständig president. Detta har varit DNCs strävan under lång tid.
Harris är en nickedocka, en produkt av total hängivelse till karriär och fröken duktigsyndrom. Hon kommer vara en lydig flicka som följer Pelosis och den inre kabalens direktiv. Notera att hon är en åklagare. Kombinera detta faktum med att Pelosi, Shiff, Nader och många andra, bär inom sig ett sinnessjukt hat mot USAs befolkning, vita värderingar med mera. Deras avsky mot frihet är väldokumenterad.

Det innebär för amerikanen att vapen beslagtas, industrier läggs ner, skatterna ökar, fångar släpps fria, invandringen ökar, kriminaliteten går upp, drogmissbruket skenar. Och så vidare.

Precis, detta kombinerat med en medveten handlingsförlamning utan dess under sommarens våldsamheter kan inte klassas som något annat än en statskupp från demokraterna.
Citera
2020-10-25, 01:51
Medlem
Biden ser oerhört ranglig ut. Trump framstår som en viril tonåring i jämförelse. Vette fan om Biden ens lever länge till. Vad fan har en så gammal och skröplig gubbe att göra här? Han borde sitta på ett ålderdomshem och njuta av sina sista år. Sjukt.
Citera
2020-10-25, 02:03
Medlem
Harris kommer att vara president inom ett år ifall Biden vinner.
Citera
2020-10-25, 02:03
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Första kvinnliga presidenten i USA fuskar sig in i Vita Huset.

That sounds about right.

Jag tror planen är att Biden avgår inom första 6 månaderna. Förhoppningsvis kommer globalisternas valfusk inte räcka om nu Trump vinner med a landslide.
Citera
2024-07-27, 11:39
Medlem
plastknapps avatar
Är planen att Kamala Harris skall bli POTUS

Eller vem kommer vinna presidentvalet den 5 November?

Tycker det är vidöppet, ena stunden så känns det att Trumpen ska släpa hem allt, andra stunden nu när
Harris har fått en nystart från att vara helt tyst till fullt fokus, kan hon släpa hem skiten kanske, vet ej.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in