Citat:
Ursprungligen postat av
SittFint
Strikt talat, men jag tycker inte man bör varna för det eller ens ta bort inlägget. För mig som läsare är det värdefullt att veta när någon aktivt väljer att sluta diskutera med någon annan.
Citat:
Ursprungligen postat av
najas
Jo, det är en poäng. Om det är ett avslutande inlägg efter en diskussion så funkar det nog. Är det bara ett första svar på nån annans inlägg är det mer tveksamt.
Om man bara skriver det som Ts angav i trådstarten:
jag fick några PM om dig och jag inser det inte är någon ide att resonera mer. Jag önskar dig lycka till. Hej då
...så anser jag nog att det måste en moderator ta bort. Bäddar man in det i något trådsvar som ger tråden något till topic så kan det vara okej. Annars så skriver man ett pm till personen och meddelar att man inte vill skriva med hen något mer, om det är nödvändigt att meddela det.
Att någon väljer att inte svara på/för sig ger nödvändig information. Nu kanske man tror att jag sitter med regelboken upp i röven... och då har man nog rätt, tyvärr..
Jag skulle ju själv kunna kommentera liknande, men när en moderator tar bort det så förstår jag fullt.
Men om det får stå kvar så kan det se ut som att man gör ner alt. idiotförklarar debattören och denne måste då ha rätt att svara på det inlägget utan att det tas bort. Då lider tråden.
EDIT: När jag skriver att en moderator måste ta bort så menar jag inte att det rent praktiskt måste gå till så. Moderatorerna verkar jobba mycket efter en vettig
låt gå mentalitet som jag tror mer på än att sitta med regelboken upp i röva.