2006-05-13, 23:30
Medlem
Nirps avatar
Jag håller med om att forumet är väldigt segt ibland, men jag har aldrig kunnat avgöra om det beror på sidan eller min ISP (Det var lågt, men inte lika lågt som glocalnet).
Citera
2006-05-14, 00:21
Moderator
tobess avatar
Skärpning

Det här är inte loungen, fler OT-inlägg och jag börjar dela ut tillsägelser.

/Moderator
Citera
2006-05-14, 08:03
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Är det bara jag som tycker att det periodvis har blivit omöjligt att surfa på FB?
Det är bara kring 1500 användare inloggade och sidvisningen är så seg att man beger sig till ett annat alternativ.
Antar att det är alla fegisar som inte gjort sig en användare men gillar att läsa vad vi modiga skriver som segar ner.
Tråkigt och trist är det emellertid när man skrivit ett inlägg och det är omöjligt att posta.
Intermittent är ordet som beskriver vad jag menar med problem.
Får se om jag kan posta detta utan problem?

Edit.
Funkade bara fint att lägg in denna tråd!

Vi försöker ständigt bygga ut forumet, och göra det bättre.
F.n. har jag själv inte upplevt några problem, men givetvis kan det ibland gå något långsammare när väldigt många är inne samtidigt.
Om detta är återkommande, så brukar vi se över situationen och hitta en lösning. Vi har ordentligt med bandbredd (f.n. en ren 100-mbitlina) och ordentligt med servrar (f.n. fyra stycken, fem ifall vi räknar in chatten). Ibland måste programvaran uppdateras och databaser byggas om.
Jag noterar ditt inlägg, och ska ha det i åtanken inför framtiden. Om detta är återkommande så kommer vi åtgärda det, och jag kommer här att redogöra hur vi åtgärdar det.

admin
Citera
2006-05-16, 00:08
Medlem
Dia Psalmas avatar
Känner bara att jag är tvungen att skriva här nu. FB har varit FRUKTANSVÄRT segt för mig idag.. (90% av tiden iaf) eller senaste dagarna rättare sagt. Föreställ dig att cykla i kvicksand, ungefär.

Tar ungefär 30sec att öppna en ny länk varje gång, och ibland blir det 404, "kan inte ansluta till servern" osv.

Tvivlar på att det är min ISP då alla andra sidor fungerar utmärkt.

Menar inte att klaga (bara lite kanske), mer bara om det är något problem som kanske går att fixa till.. men vad vet jag.
Citera
2006-05-16, 10:18
Medlem
Subb[a]s avatar
Grymt irriterande när dom här laggspikarna kommer. Ofta blir man kvar på "skicka svar" väldigt länge. Extra jobbigt när man upptäcker små stavfel i ett nyligt postat inlägg och man vill hinna ändra utan att "edit" syns.
Citera
2006-05-16, 12:29
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dia Psalma
Känner bara att jag är tvungen att skriva här nu. FB har varit FRUKTANSVÄRT segt för mig idag.. (90% av tiden iaf) eller senaste dagarna rättare sagt. Föreställ dig att cykla i kvicksand, ungefär.

Tar ungefär 30sec att öppna en ny länk varje gång, och ibland blir det 404, "kan inte ansluta till servern" osv.

Tvivlar på att det är min ISP då alla andra sidor fungerar utmärkt.

Menar inte att klaga (bara lite kanske), mer bara om det är något problem som kanske går att fixa till.. men vad vet jag.

Igår var det besöksrekord, och jag tror detta påverkar svarstiderna.
Det gick långsamt även för mig igår. Ska titta vad vi kan göra för att åtgärda detta.

admin
Citera
2006-05-16, 17:01
Medlem
enverhoxha99s avatar
Någon har tidigare (kommer ej ihåg vem) föreslagit en lösning där databasen med alla inlägg presenteras i realtid endast för registrerade medlemmar och gästerna har en fördröjning på X antal minuter. Jag vet inte om någon sådan teknik finns, men finns det vore det en trevlig sak att implementera.

Eftersom gäster inte kan svara på inlägg så kanske behovet att hela tiden accessa databasen i realtid är något mindre än hos dom som deltar i diskussionerna? Borde det då inte innebära mindre belastning?
Citera
2006-05-16, 17:09
Medlem
Un Perros avatar
Även jag upplever stora problem med detta. Idag har varit lika dåligt som det är annars. Såsom TS beskriver det tycker jag det har varit i månaders tid nu.
Citera
2006-05-16, 17:18
Medlem
Ruskigbusss avatar
Jodå. Visst är det trögt.

Kanske beror det på en del buggar på sidan?
http://www.flashback.org/showthread.php?t=328373

Eller kanske är det tvärtom - att nedladdningen är så slö, så sidan inte hinner laddas färdigt.

Envers förslag ovan låter utmärkt. I kombination med embias förslag skulle det ju fungera bra.

Icke inloggade får läsa från en sida med en databas som uppdateras regelbundet från databasen där inloggade är ansluten.

Helst skulle man ju separera även de som inte skrivit något alls, men det är kanske lite svårare.
Citera
2006-05-16, 17:22
Medlem
Håller med. Ibland är det så segt att man håller på att somna. Men jag är inte irriterad. Vad hjälper det. Ingenting. Tålamod, det behövs tålamod.
Citera
2006-05-16, 17:47
Medlem
TSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Un Perro
Såsom TS beskriver det tycker jag det har varit i månaders tid nu.

Precis. Lyssna på mig bara
Citera
2006-05-16, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enverhoxha99
Någon har tidigare (kommer ej ihåg vem) föreslagit en lösning där databasen med alla inlägg presenteras i realtid endast för registrerade medlemmar och gästerna har en fördröjning på X antal minuter. Jag vet inte om någon sådan teknik finns, men finns det vore det en trevlig sak att implementera.

Alla lösningar som går ut på att begränsa gästernas tillgång till inlägg är dåliga tycker jag. FB behandlar rykten och annat, t ex kring LDs förehavanden, som bör vara tillgängliga för allmänheten utan krånglet att regga sig eller någon tidsfördröjning. FB blir bara bättre för att vanligt folk tittar in ibland och tar del av vad som försiggår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in