2020-11-22, 13:34
Medlem
Det var väl Hopkins som började med detta https://hopkinspsychedelic.org

"Scientists today are entering a new era of studying a truly unique class of pharmacological compounds known as psychedelics. Although research with these compounds was first started in the 1950s and ‘60s, it abruptly ended in the early 1970s in response to unfavorable media coverage, resulting in misperceptions of risk and highly restrictive regulations.
After a decades-long hiatus, in 2000 our research group at Johns Hopkins was the first to obtain regulatory approval in the United States to reinitiate research with psychedelics in healthy, psychedelic-naive volunteers. Our 2006 publication on the safety and enduring positive effects of a single dose of psilocybin is widely considered the landmark study that sparked a renewal of psychedelic research world-wide. "

*John Hopkins har världen finaste och dyraste läkarutbildning - mycket känt

https://www.jhu.edu

Dom har eget sjukhus etc etc *info till random journalist som slöläser
Senast redigerad av Whistlehead 2020-11-22 kl. 13:44.
Citera
2020-11-22, 22:47
Medlem
Efter att ha läst tråden så funkar det ju inte på ni människor som ständigt är på rn drog.

Den måste vara en människa som aldrig har utsatts för påverkan i psykedeliskt avseende - och det är en mild engångsdos - som gäller resten av livet.
Citera
2020-11-22, 23:06
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Efter att ha läst tråden så funkar det ju inte på ni människor som ständigt är på rn drog.

Den måste vara en människa som aldrig har utsatts för påverkan i psykedeliskt avseende - och det är en mild engångsdos - som gäller resten av livet.
Vem i tråden är det som är ständigt på en drog menar du?

Jag har en diger historia av diverse drogbruk och det fungerar exakt likadant på mig som det gör för dom som testar det terapeutiskt och som inte freakar ur. Effekterna sitter dock inte i resten av livet och jag är fullständigt övertygad om att en mild dos inte hjälper utan att man måste få den fulla psykedeliska upplevelsen.
Citera
2020-11-23, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Vem i tråden är det som är ständigt på en drog menar du?

Jag har en diger historia av diverse drogbruk och det fungerar exakt likadant på mig som det gör för dom som testar det terapeutiskt och som inte freakar ur. Effekterna sitter dock inte i resten av livet och jag är fullständigt övertygad om att en mild dos inte hjälper utan att man måste få den fulla psykedeliska upplevelsen.

Det är ju just det som man har upptäckt - år 2006 - på Johns Hop.
Det är DET som är så revolutionerande - att EN dos räcker livet ut.

"to reinitiate research with psychedelics in healthy, psychedelic-naive volunteers"
Citera
2020-11-23, 09:42
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:

"to reinitiate research with psychedelics in healthy, psychedelic-naive volunteers"
Om det skulle stämma att man bara behöver ta det en gång och sedan mår ma bra resten av livet, så då är det verkligen revolutionerande. Men tjänar läkemedelsbranschen pengar om alla skulle bli fri från depression av endast en användning ?
Citera
2020-11-23, 12:16
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:

Kan du länka mig till den där studien är du vänlig? Det är nämligen inte riktigt så jag minns resultaten i dokumentären Magic Medicine som jag såg för något år sen.
Citera
2020-11-23, 12:33
Medlem
Citat:
Kan du länka mig till den där studien är du vänlig? Det är nämligen inte riktigt så jag minns resultaten i dokumentären Magic Medicine som jag såg för något år sen.

https://hopkinspsychedelic.org
Citera
2020-11-23, 12:36
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
https://hopkinspsychedelic.org
Ja, fast jag vill ju ha den exakta källan till ditt påstående.
Citera
2020-11-23, 12:48
Medlem
Citat:
Ja, fast jag vill ju ha den exakta källan till ditt påstående.
Jag tänker inte köra Peer review med dig.
Citera
2020-11-23, 12:55
Medlem
MarabouSchweizers avatar
Är det verkligen smart att ge deprimerade personer något som kan medföra snedtrippar och ännu mer ångest?

Har för mig att snedtrippar är ganska vanliga med psilocybin, i synnerhet hos personer med svag mental inställning före bruk.
Citera
2020-11-23, 13:04
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Jag tänker inte köra Peer review med dig.
Huh? Jag vill bara att du ska länka mig den studien som drar den slutsatsen. Jag har vare sig tid eller lust att sitta och leta igenom hela den där sidan.
Citera
2020-11-23, 13:10
Medlem
nutkjells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarabouSchweizer
Är det verkligen smart att ge deprimerade personer något som kan medföra snedtrippar och ännu mer ångest?

Har för mig att snedtrippar är ganska vanliga med psilocybin, i synnerhet hos personer med svag mental inställning före bruk.

Vet inte exakt hur just denna studie är utformad men när jänkarna körde så hade patienten två terapeuter med sig under hela trippen. Det sker i en lugn miljö under kontrollerade former. Det mottogs väl. Dessutom lär dom mest hysteriska psykfallen ha gallrats bort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in