2020-10-15, 18:23
Medlem
Jahbrahs avatar
Sjöman. De flesta kockjävlar som de kallas är gravt alkoholiserade och en av kockjävlarna visade mig en massa knep. På morgonen gick han runt med en stor kopp "svart kaffe", blåste lite och låtsades att det var varmt. Ren jägermeister.

Mot middag skulle det göras fin sås med vin i, men eftersom kapten visste att kockjäveln skulle dra i sig hela flaskan och göra en skitsås så var vinet inlåst och skepparen måste stå i dörren för att se att kockjäveln bara häller vin i kastrullen, och inte ner i truthålet. Sen låstes vinet in igen och skepparen återgick. Så visade kockjäveln mig hur han i kastrullen hade typ 5 glas som han fyllt, och så drog han ett glas. Haha

Han var även tvungen att vissla när han rensade jordgubbar, så man hörde att han inte fyllde truten.
Citera
2020-10-15, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brunoDjungel
Och så säger de att svenssonlivet inte kan vara roligt...

Cynism och bitterhet i sitt esse.

Din kommentar bjöd mig på ett skratt och leende
Citera
2020-10-15, 18:42
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Tja...

I veckan på Räkmackans dag” stegade jag iväg, nu skulle det unnas rejält. Finfiskaffären till dagens ära. Öppen disk, mackan med högt loch fint och stadigt placerad i mina händer.

Stöter ihop med ett par och mackan tar sin egen väg.... liksom glider ut på det plattlagda glansiga golvet.

Oh, säger jag.
Oh, säger alla.

Aj, säger kvinnan som tar ett snedsteg i majonnäsen. Majjo på hela skons utsida.

Fy f-n....

* Ingen direkt skadad, bara att jag inte lär gå dit förrän jag blir skallig.

Tror inte du vill höra om när jag var i Khao Lak
Senast redigerad av Fabriksbyggnad 2020-10-15 kl. 18:50.
Citera
2020-10-15, 18:56
Medlem
Merdives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad

Jo för fan!
Citera
2020-10-15, 18:58
Medlem
Merdives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahbrah
Sjöman. De flesta kockjävlar som de kallas är gravt alkoholiserade och en av kockjävlarna visade mig en massa knep. På morgonen gick han runt med en stor kopp "svart kaffe", blåste lite och låtsades att det var varmt. Ren jägermeister.

Mot middag skulle det göras fin sås med vin i, men eftersom kapten visste att kockjäveln skulle dra i sig hela flaskan och göra en skitsås så var vinet inlåst och skepparen måste stå i dörren för att se att kockjäveln bara häller vin i kastrullen, och inte ner i truthålet. Sen låstes vinet in igen och skepparen återgick. Så visade kockjäveln mig hur han i kastrullen hade typ 5 glas som han fyllt, och så drog han ett glas. Haha

Han var även tvungen att vissla när han rensade jordgubbar, så man hörde att han inte fyllde truten.

Ha ha! Vilken nationalitet hade kockjäveln?
Citera
2020-10-15, 19:38
Medlem
AquaBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -=Damian=-
varit med om liknande. vi körde från skåne under 2003-2004 tror jag det var. skulle till sthlm och se Hoobastank / three days grace på fyshuset i hammarby sjöstad. jag har aldrig kört bil i stockholm och fick smått panik på trafiken. vi snurrade runt hammarby sjästad i ca en timme och fattade verkligen inte vart fryshuset låg. mitt i allt letande så tog såklart bromsbeläggen slut på biljäveln.. skrapande vidare så insåg jag tillslut att man mot alla jävla logiska vägar så skulle vi köra emellen refugen mitt i någon jävla mittrefug och köra EMOT trafiken en liten sträcka för att sedan passera en vältrafikerad gata och in i industriområdet. Kändes sådär kul i den stressade huvudstadstrafiken att ligga på fel sida refugen, men så var det tydligen uppbyggt!? kanske finns en annan lösning i dagsläget för att komma dit :P

Haha, wtf? Jag själv hade nog inte ens vågat köra så... Stadstrafik i Göteborg och Stockholm är dessvärre förjävla tråkigt att åka igenom när man inte är van. Alla jävla bilar, skyltar, folk, trafikregler etc att hålla reda på. Kul historia, tack för det!

Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Jag glömmer aldrig när jag och min väninna skulle ner i solariet - i källartrappen. Vi fnissade lite som vanligt, och tänkte väl inte på att kolla skylten som sade att dörren var trasig. Så vi klev in direkt där i solariet, och på golvet snett ifrån dörren står en naken karl på knä. Pitten dinglar desstom mot marken, och pungen svänger i takt. Han hinner precis säga något i stil med "Allah, Allah" innan han rusar upp - ASFÖRBANNAD

Vi bokade in oss för en halvtimme senare, och låt karln fortsätta med sitt.

Hahah, hade nog inte ens vågat boka in en ny tid...

Citat:

Hahah, men stackars sate. Jag tror jag smäller av! Fasiken vad härlig berättelse, tack!

Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Tja...

I veckan på Räkmackans dag” stegade jag iväg, nu skulle det unnas rejält. Finfiskaffären till dagens ära. Öppen disk, mackan med högt loch fint och stadigt placerad i mina händer.

Stöter ihop med ett par och mackan tar sin egen väg.... liksom glider ut på det plattlagda glansiga golvet.

Oh, säger jag.
Oh, säger alla.

Aj, säger kvinnan som tar ett snedsteg i majonnäsen. Majjo på hela skons utsida.

Fy f-n....

* Ingen direkt skadad, bara att jag inte lär gå dit förrän jag blir skallig.

Hahah, fy fan vad pin! Och vilken jävla besvikelse. Jag själv blev lack på en korvjävel som åkte ur handen för 5 kronor på Biltema. Hur kände du själv?
Citera
2020-10-15, 19:54
Medlem
Riddarhusets avatar
Pappas väns frys
Det var inte vanligt förr med frys på landet mitt i skogen, men el hade just dragits in i stugan vid den lilla kallsjön i Ångermanlandsskogarna och ismaskinen var på plats i sommarstugan.
Efter att ha storhandlat på ICA och Systemet skulle spriten in i frysfacket för att vara kall vid serveringen.
Dan därpå skulle det bli snaps till lunch och pappas vän tog ut vodkan.
Den hade frusit till is!
- Vilken frys du har Gunnar! Detta har aldrig hänt mig hemma, sa pappa.
- ja det var ju ett bra köp, men vi får tina den. Haha, vilken frys!
Vad de glömde att ta med i beräkningen var att deras söner på 13 år kanske kunde ha bytt ut en stor mängd sprit mot vatten kvällen innan.
Frysen var lika bra hela veckan, men blev plötsligt sämre efter att vi åkte hem till stan igen.
Citera
2020-10-15, 20:08
Medlem
En släkting till mig brukade dryga ut kassan med att bara tomte!
Det gick bra i många år men så gick han fel en gång och det var bara att spela med då barnen i familjen var jätte lyckliga. han delade ut klappar som låg under granen och drog sen vidare till den rätta adressen.

Familjen han gick fel till undrar nog än i dag vem sjutton som var tomte 😂
Citera
2020-10-16, 08:59
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merdive
Ha ha! Vilken nationalitet hade kockjäveln?

Haha kocksatan var fan i mig Svensk vettu. Detta var en tanker med mig, kockjäveln, kapten å maskinchefen som Svenskar, resten fillipajsare

Citat:
Ursprungligen postat av AquaBear

Hahah, men stackars sate. Jag tror jag smäller av! Fasiken vad härlig berättelse, tack!

Så lite så, kul att andra uppskattar det! Ska försöka klämma in lite fler sjösagor, är ute nu (men bytt från tankers till yachts).

Men en till bara för nu då :

Svenskflaggad bulkbåt. Alkoholen flödar som vanligt. Man ser att skepparen är på bryggan när det var femte minut ploppar ut en tom ölflaska från bryggvingen ner i havet. Då håller man sig undan bryggan om man kan.

Var matros på den tiden och en annan polsk-svensk matros och jag jobbade ihop. Skulle använda thinner till att ta bort ett gammalt båtnamn på livbojarna för att sedan måla dit det nya.

Hade förberett gamla vattenflaskor med thinner i från de stora dunkarna, lättare att jobba med. Skrivit med stor spritpenna både på flaskan och korken "thinner 5" och "thinner 1" (starkare). Vi hade gått från - 30grader i Finland men befann oss nu utanför Marocko, stekhett.

Jag satt redan å pulade, så kommer denna polack upp, bakfull och törstig. Utan att säga nåt ser han bara en av flaskorna, och i tron att det är vatten tar han ett par stadiga klunkar thinner 5. Spyr sedan som en grisajävul över hela däck, skrikandes "vatten, vatten!" för att skölja ur truten. Hittar då en ny vattenflaska, med den starkare thinner 1, och sköljer ur (allt händer på en minut, hinner inte stoppa honom haha) och spyr sedan något så in i helvete mer haha. Härlig gubbe. Var man drack ungefär 1.5l vodka om dagen där, nersköljd med bärs emellanåt.
Senast redigerad av Jahbrah 2020-10-16 kl. 09:02.
Citera
2020-10-16, 11:37
Medlem
Foxan1977s avatar
Var på rusta för att handla lite smått och gott, med mig hade jag grannens 11 åring som ibland kom över för att mysa lite med hundarna.
Jag hade bl a köpt rakblad och väl i kassan när jag skulle betala så räcker kassörskan mig rakbladen och säger. "Kanske bäst du tar dem här så de inte försvinner bland det andra."
Jag som ibland talar innan jag tänker och har lite skruvad humor utbrister med ett lättat leende
"Åh vilken tur! Jag ska ju hem och ta livet av mig i kväll!"
Alla i kön tystnade och kassörskan stirrade förfärat.
Det blev lite stelt kan man ju säga..
Citera
2020-10-17, 11:39
Medlem
AquaBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Pappas väns frys
Det var inte vanligt förr med frys på landet mitt i skogen, men el hade just dragits in i stugan vid den lilla kallsjön i Ångermanlandsskogarna och ismaskinen var på plats i sommarstugan.
Efter att ha storhandlat på ICA och Systemet skulle spriten in i frysfacket för att vara kall vid serveringen.
Dan därpå skulle det bli snaps till lunch och pappas vän tog ut vodkan.
Den hade frusit till is!
- Vilken frys du har Gunnar! Detta har aldrig hänt mig hemma, sa pappa.
- ja det var ju ett bra köp, men vi får tina den. Haha, vilken frys!
Vad de glömde att ta med i beräkningen var att deras söner på 13 år kanske kunde ha bytt ut en stor mängd sprit mot vatten kvällen innan.
Frysen var lika bra hela veckan, men blev plötsligt sämre efter att vi åkte hem till stan igen.

Haha, en frys i sitt egna slag!

Citat:
Ursprungligen postat av HemskasteJag
En släkting till mig brukade dryga ut kassan med att bara tomte!
Det gick bra i många år men så gick han fel en gång och det var bara att spela med då barnen i familjen var jätte lyckliga. han delade ut klappar som låg under granen och drog sen vidare till den rätta adressen.

Familjen han gick fel till undrar nog än i dag vem sjutton som var tomte 😂

Men gud! Härligt ändå, haha. Och hur man kan hålla masken...

Citat:
Svenskflaggad bulkbåt. Alkoholen flödar som vanligt. Man ser att skepparen är på bryggan när det var femte minut ploppar ut en tom ölflaska från bryggvingen ner i havet. Då håller man sig undan bryggan om man kan.

Var matros på den tiden och en annan polsk-svensk matros och jag jobbade ihop. Skulle använda thinner till att ta bort ett gammalt båtnamn på livbojarna för att sedan måla dit det nya.

Hade förberett gamla vattenflaskor med thinner i från de stora dunkarna, lättare att jobba med. Skrivit med stor spritpenna både på flaskan och korken "thinner 5" och "thinner 1" (starkare). Vi hade gått från - 30grader i Finland men befann oss nu utanför Marocko, stekhett.

Jag satt redan å pulade, så kommer denna polack upp, bakfull och törstig. Utan att säga nåt ser han bara en av flaskorna, och i tron att det är vatten tar han ett par stadiga klunkar thinner 5. Spyr sedan som en grisajävul över hela däck, skrikandes "vatten, vatten!" för att skölja ur truten. Hittar då en ny vattenflaska, med den starkare thinner 1, och sköljer ur (allt händer på en minut, hinner inte stoppa honom haha) och spyr sedan något så in i helvete mer haha. Härlig gubbe. Var man drack ungefär 1.5l vodka om dagen där, nersköljd med bärs emellanåt.

Haha, men fyfan! Blev det inga invärtes skador på gubba? Ser fram emot fler berättelser

Citat:
Ursprungligen postat av Foxan1977
Var på rusta för att handla lite smått och gott, med mig hade jag grannens 11 åring som ibland kom över för att mysa lite med hundarna.
Jag hade bl a köpt rakblad och väl i kassan när jag skulle betala så räcker kassörskan mig rakbladen och säger. "Kanske bäst du tar dem här så de inte försvinner bland det andra."
Jag som ibland talar innan jag tänker och har lite skruvad humor utbrister med ett lättat leende
"Åh vilken tur! Jag ska ju hem och ta livet av mig i kväll!"
Alla i kön tystnade och kassörskan stirrade förfärat.
Det blev lite stelt kan man ju säga..

Tro mig fan det
Citera
2020-10-17, 12:48
Medlem
Huntsmans avatar
En ung dam i bekantskapskretsen skulle göra ansiktsmask & peeling & allt vad det heter, & till detta behövdes även gurkskivor på ögonen.

Hon stegar in på affären, köper en gurka & ska betala.
Kassörskan synar gurkan & säger:
"Den verkar inte helt färsk, om du vill kan du byta till en annan."
Hon svarar: "Det gör inget, jag ska ändå inte äta den."
På väg ut inser hon snabbt att alla i kön som hörde detta nog undrade lite vad hon då ämnade använda gurkan till..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in