Citat:
Ursprungligen postat av
Merdive
Ha ha! Vilken nationalitet hade kockjäveln?
Haha kocksatan var fan i mig Svensk vettu. Detta var en tanker med mig, kockjäveln, kapten å maskinchefen som Svenskar, resten fillipajsare
Citat:
Ursprungligen postat av
AquaBear
Hahah, men stackars sate. Jag tror jag smäller av! Fasiken vad härlig berättelse, tack!
Så lite så, kul att andra uppskattar det! Ska försöka klämma in lite fler sjösagor, är ute nu (men bytt från tankers till yachts).
Men en till bara för nu då :
Svenskflaggad bulkbåt. Alkoholen flödar som vanligt. Man ser att skepparen är på bryggan när det var femte minut ploppar ut en tom ölflaska från bryggvingen ner i havet. Då håller man sig undan bryggan om man kan.
Var matros på den tiden och en annan polsk-svensk matros och jag jobbade ihop. Skulle använda thinner till att ta bort ett gammalt båtnamn på livbojarna för att sedan måla dit det nya.
Hade förberett gamla vattenflaskor med thinner i från de stora dunkarna, lättare att jobba med. Skrivit med stor spritpenna både på flaskan och korken "thinner 5" och "thinner 1" (starkare). Vi hade gått från - 30grader i Finland men befann oss nu utanför Marocko, stekhett.
Jag satt redan å pulade, så kommer denna polack upp, bakfull och törstig. Utan att säga nåt ser han bara en av flaskorna, och i tron att det är vatten tar han ett par stadiga klunkar thinner 5. Spyr sedan som en grisajävul över hela däck, skrikandes "vatten, vatten!" för att skölja ur truten. Hittar då en ny vattenflaska, med den starkare thinner 1, och sköljer ur (allt händer på en minut, hinner inte stoppa honom haha) och spyr sedan något så in i helvete mer haha. Härlig gubbe. Var man drack ungefär 1.5l vodka om dagen där, nersköljd med bärs emellanåt.