Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-10-15, 13:02
Medlem
Det har nu avslöjats att rektor hamid har ett konto här på flashback. Hur har det gått till?
Frågeställning att diskutera: kan man inte vara säker på anonymiteten här? Hur undvika att bli outad?

Om frågeställnig är i fel forum får mod gärna flytta till rätt forum.
2020-10-15, 13:09
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Det har nu avslöjats att rektor hamid har ett konto här på flashback. Hur har det gått till?
Frågeställning att diskutera: kan man inte vara säker på anonymiteten här? Hur undvika att bli outad?

Det framgår av Hamidtråden att han använda samma namn på Flashback som när han offentligt publicerade sin musik. Det är alltså han själv som "avslöjat" sitt namn på Flashback.

Man bör vara försiktig med att koppla en personlig mejladress till sitt Flashbackkonto, dock: (FB) Medlemmarnas e-post på Flashback försvinner! VIKTIGT!
2020-10-15, 13:13
Medlem
staticages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke

Robert Aschbergs nätverket kom väl över bra mycket användare för några år sen.

Tyvärr dessa nätverk får tag på allt,men det är bara meningsmotståndare som kläms åt.
Är du politiker eller offentlig person?
I så fall så skulle jag va orolig.
2020-10-15, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Det framgår av Hamidtråden att han använda samma namn på Flashback som när han offentligt publicerade sin musik. Det är alltså han själv som "avslöjat" sitt namn på Flashback.

Man bör vara försiktig med att koppla en personlig mejladress till sitt Flashbackkonto, dock: (FB) Medlemmarnas e-post på Flashback försvinner! VIKTIGT!
Tack för bra svar!
2020-10-15, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staticage
Robert Aschbergs nätverket kom väl över bra mycket användare för några år sen.

Tyvärr dessa nätverk får tag på allt,men det är bara meningsmotståndare som kläms åt.
Är du politiker eller offentlig person?
I så fall så skulle jag va orolig.
Tack för bra svar! Då behöver jag inte bry mig.
2020-10-15, 15:43
Moderator
Carlboms avatar
Vissa skyddar sin anonymitet sämre än koden till sitt bank-id. Tycker man kan jämföra det med nötterna som använder samma kod till hemlarmet, bank-id, telefonen och bankomatkortet. Knäck ett så knäcker du alla.
2020-10-15, 20:41
Medlem
DrDoaks avatar
Finns det några dokumenterade fall där en flashbackare har blivit outad direkt från Flashback? Inte från Disqus eller någon musikdatabas utan en användare som enbart har blivit hackad från Flashback?

Jag tror inte det.

2015 var det ett gäng (mestadels gamla) användare som hackades, men dessa hackades från en annan bas och sedan hade samkörts med flashbackanvändare.

Hamid Zafar hackades inte över huvud taget. Han hade samma nick på Flashback som en musiksida, sen på musiksidan lämnade han ut sin riktiga identitet.

Det är i nivå med om jag skulle kalla mig DrDoak på något fotbollsforum och sen där skriva att jag heter Anders Bengtsson, med personnummer 560801-8754 eller liknande. Flashback kan naturligtvis inte ta ansvar för att användare har gjort sig själva sökbara genom att lämna ut sitt eget namn till samma nick på en annan plattform.
2020-10-18, 10:15
Medlem
najass avatar
Finns gott om trådar kring detta och svar finns i dessa samt i de publika artiklarna i pressen. Nästa gång SÖK innan du startar trådar.

Låst

/mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in