2021-03-17, 23:46
Medlem
DEMONOMICONs avatar
Kommer ni ihåg för många år sedan när deltagarna i huset alltid fick sköta sin veckohandling i "bb affären?"
De fick en viss summa att handla för varje vecka, mat och dryck och cigg/snus.
Hände väl lite då och då och några bestämde sig för att köpa cigg o snus för hela summan och lite nudlar som alla ska leva på under veckan..

Hur gör dom nu? Deltagarna får kyl/frys påfyllda eller? Känns som dom ofta äter samma saker
2021-03-17, 23:46
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OscarOrso
Emelie pratar så som man gör i "centrala" Ystad. dvs betydligt "renare" än om du åker ut någon mil utanför.
Tätbefolkat öster om Ystad blir svårt att komma.. (Simrishamn osv, överbefolkas ej av lokalbefolkning) Men de som bor där, har betydligt grövre dialekt än vad Emelie har
Jaså. Måste ta upp det med min kära vän
Du har säkert rätt, men vill dubbelkolla. Hon är från centrala Ystad. Men ändå påstår att Emelie är väldigt grov. Som sagt, för oss från bästkusten låter det likadant.
2021-03-17, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nuroch123
Inte nog med att Nardos cockblockar adrian och madde. Men nu kommer såklart Joel in också

Japp. Negressen har störsänt hela kvällen. så kommer småhomot in för att ”kolla läget”

Kommer inte bli någon vinnare i år
2021-03-17, 23:48
Medlem
SphincterAnis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydraulslangen
Om du nu tycker vår kultur är så, vad fan gör du här då?

Flytta tillbaks till soptippen ni ursprungligen kom ifrån, du får säkert dina bidragspengar skickade dit av vårat syskonknullade land.

Otacksamma jävla kroknäsa.

Jag sa inte att din kultur är så, jag sa att hans kultur var det. Om du sedan råkar tillhöra samma, synd för dig. Det handlade inte om "svensk" kultur, utan om kulturen som råder i byhålan han kommer ifrån då han uppenbarligen är ett incestbarn.

Sen har jag med största sannolikhet klart högre lön och betalar därmed klart högre skatt än dig.
Så tänk på vem det är som försörjer vem, nästa gång du inte pallar gå till jobbet.
Medlem
Lokhacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnomegirl
Kan ingen tala om för Adrian att han måste tvätta alla sina yllemössor i 90 grader för att få bort silldoften?

MVH/Gnomegirl.

Även lägga mössorna i ättika i några timmar, vilket han kommer tro är ytterligare ett prank...
Medlem
Ridnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEMONOMICON
Kommer ni ihåg för många år sedan när deltagarna i huset alltid fick sköta sin veckohandling i "bb affären?"
De fick en viss summa att handla för varje vecka, mat och dryck och cigg/snus.
Hände väl lite då och då och några bestämde sig för att köpa cigg o snus för hela summan och lite nudlar som alla ska leva på under veckan..

Hur gör dom nu? Deltagarna får kyl/frys påfyllda eller? Känns som dom ofta äter samma saker

Ja de hade en matbudget förr.. Det var hårda tider Det ledde ofta till bråk vilket var kul att titta på. Kommer ihåg att Widerstedt köpte cigg för sin del i matkassan och levde på nudlar som du säger.
Mycket bättre upplägg som blev bättre tv.
Nu är de söndercurlade och får finaste maten och välfylld kyl med allt de önskar. Inte konstigt att de alla går upp i vikt.
2021-03-17, 23:49
Medlem
kermiths avatar
Citat:
AD pratar inte helt typiskt lundensiska.
Han är dessutom uppväxt i "förort" i Lund.. (Därav denna lite Nardosslang-coming-and-going)
Måns Zelmerlöw pratar så som man gör om man är fr Lund (som jag själv t.ex.)
hejsvejs. Onödigt fakta.
Okay, vilken del kommer du själv ifrån?

Edit. Nu såg jag att du var från Lund.
2021-03-17, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lokhack
Nalta
ok det fick jag googla men Pitemål?
2021-03-17, 23:51
Medlem
Kan inte kontrollrummet bara sänka Judiths jävla mikrofon, otroligt högljudd person........
2021-03-17, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kermith
Jaså. Måste ta upp det med min kära vän
Du har säkert rätt, men vill dubbelkolla. Hon är från centrala Ystad. Men ändå påstår att Emelie är väldigt grov. Som sagt, för oss från bästkusten låter det likadant.

Hmm, jag skulle snarare säga att hon är rätt mild, behövs ingen text.

Kom att tänka på den skånska "killen" som var med för ngt år sen? (Måste googla)
Kan han hetat TENNY?
Typiskt exempel på hur det blir så fort man kommer någon mil utanför stan.
Lite kvälls-kuriosa för er som är mer nyfikna på skånskan, som tröttnat på lekstugan där inne;''https://www.youtube.com/watch?v=Wc3-AyPLa6I
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kermith
Javisst! Göteborgska är finast, jag lôvar
dig hade jag redan koll på
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Hmm, jag skulle snarare säga att hon är rätt mild, behövs ingen text.

Kom att tänka på den skånska "killen" som var med för ngt år sen? (Måste googla)
Kan han hetat TENNY?
Typiskt exempel på hur det blir så fort man kommer någon mil utanför stan.
Lite kvälls-kuriosa för er som är mer nyfikna på skånskan, som tröttnat på lekstugan där inne;''https://www.youtube.com/watch?v=Wc3-AyPLa6I

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in