Citat:
Ursprungligen postat av
xrlpyt
Men gud, nu har Pedram snugglat in sig ÄNNU närmare Tess, han har typ näsan i hennes nacke. Det är får tjejhögkvarteret diskutera i morgon och utfärda ett dekret. Vad är det som gäller?
Jag tänker att det objektivt "rätta" för Pedram hade varit att (för längesen) vända ryggen till och dra sig bort från Tess, ge henne space, kanske byta säng eller t o m rum. Hade det gett honom poäng? Kanske, kanske inte.
Men, det här är inte första (och antagligen inte sista) jag hamnar i en sån här female mindloop of insanity, och DÅÅÅ tänker jag att det kanske är så här:
OM Pedram vänder ryggen till Tess så ger han upp, det betyder att han inte EGENTLIGEN är intresserad av Tess, eller det är åtminstone så Tess kommer tolka det. Han MÅSTE åla sig intill Tess, bryta mot alla hennes signaler om att hon inte vill ha honom nära sig, för att ha en chans att komma nära henne.
Oj, nu vaknade visst Steffi till så hann inte slutföra mitt resonemang.
Pedram bryr sig inte ett skit om Therese känslor, eller är rädd att han inte ska ha en chans på henne, även om han är kär i henne. Han vill ha makt och kontroll. Att vända ryggen till är precis som när katter viker bort blicken - han erkänner sig underlägsen och besegrad.
Att han fortsätter pocka på hennes uppmärksamhet, trots att hon avfärdat hans försök till närmanden OCH dessutom sagt att hon sover osv, är BARA för att han ska fortsätta vara on top of her mind. Precis som när han följde efter henne in på toaletten. Precis som det där exet som hör av sig så fort man börjar glömma bort honom. Kontroll kontroll kontroll. Hon ska veta att han finns, att han är där.