Från porträttet av henne på TV4.se innan hon klev in i huset:
"– Det handlade om brist på kunskap. Jag visste inte och gick in i en debatt utan att vara förberedd. Man bara snackade på och tyvärr kan jag inte ta tillbaka vad jag har sagt, säger Nardos Alberto.
– Jag har själv blivit utsatt för rasism och kränkande ord. Det är så viktigt att respektera alla människor exakt så som de är. Punkt slut."
Frågan var: Tycker det är intressant att hon kommit så långt som hon har med detta i bagaget. (PK)Mobben brukar vara stenhård mot liknande uttalanden. Känner inte folk till detta generellt eller blundar dom för det?
Det jag tyckte var intressant (och som tydligen var enormt triggande på tal om snowflakes) var att hon kommit så långt som hon har med detta i bagaget med tanke på PK-mobben som brukar surra som flugor kring skit vid liknande händelser.
Frågan har aldrig varit "huruvida en deltagare med "bagage" får komma så långt."
Nu måste du väl ändå förstå?
En sak är säkert; hon förtjänar inte att vinna, men inte pga detta.
Från porträttet av henne på TV4.se innan hon klev in i huset:
"– Det handlade om brist på kunskap. Jag visste inte och gick in i en debatt utan att vara förberedd. Man bara snackade på och tyvärr kan jag inte ta tillbaka vad jag har sagt, säger Nardos Alberto.
– Jag har själv blivit utsatt för rasism och kränkande ord. Det är så viktigt att respektera alla människor exakt så som de är. Punkt slut."