2021-05-07, 09:24
Avslutad
Usch,vithajen ligger i badet och vill snuska sig redan nu på morgonen..
2021-05-07, 09:28
Medlem
Hydraulslangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurtbullen10
Jag kollar bara liven och aldrig avsnitten så när jag läser om att produktionen varit hård mot Judith i avsnitten blir jag fan galen. VARFÖR skyddar de Nardos på detta sätt? Det är ju inte som att hon är helt oskyldig? Jag fattar att folk hållit igen kring henne för att det inte ska bli dålig stämning (med tanke på att SÅ FORT man tar upp något med henne som inte passar henne så brinner hon av) eller för att inte behöva ta en två timmar lång diskussion efteråt.

När de var fler i huset kunde man också ”undvika” varandra bättre. Sanningen är att Nardos HAR gnällt denna vecka om sin dörröppning, som hon fan inte ens behövt göra korrekt. Förmodligen därför Judith sa det om boken till henne.

Nardos är egoistisk på många sätt, hon är sist till allt och kommer till frukost, lunch, middag, brev, tävlingar - när det passar HENNE. Hon får säga vad hon tycker till alla, men ingen får öppna käften mot henne.

Glöm aldrig när Katti tappade det på Nardos när hon var sen till frukosten. Nardos förlät henne aldrig efter det. Eller när Emelie tappade det på Nardos ang disken och Nardos körde silent treatment mot henne i dagar efteråt och sen vägrade förstå vad Emelie sa när de skulle prata om det. Eller nu när Judith försöker förklara en situation och Nardos i princip bryter vänskapen med henne för en skitgrej.

Grejen är alltså: har man sagt emot eller sagt vad man tycker till Nardos så blir man inte förlåten, OM man inte kryper till henne, tar på sig hela skulden, även om det inte (bara) är ens fel och lovar att det aldrig ska ske igen. Annars hamnar man på hennes hatlista, får en attack av hennes fans på sociala medier, blir uthängd av produktionen samt slaktad i Filips domstol.

Vad bra.

En sån som Nardos är ABSOLUT INTE värd en miljon.
Oj, höll på missa detta inlägg?
Perfekt analys av Nardos, helt perfekt!

Exakt vad man tänkt om henne, men aldrig riktigt skulle fått fram i text.

👍👏👍
2021-05-07, 09:30
Medlem
Ghandis avatar
kommer BB bifoga info om att det är straff o konsekvenser om reglerna inte följs i brevet när dom ska byta krafter..?

Nej.
2021-05-07, 09:32
Medlem
Hydraulslangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEMONOMICON
Intressant att Nardos säger att hon inte kommer överens med tvillingar (madde)
Men enligt dom 13 stjärntecken är ju inte Madde tvilling? Så hon går endast efter dom "nya" tecknena när de gäller henne själv då. Var det något i skytt-skiten hon inte höll med om? Står det något om att skytten är lättkränkt eller negativ? 😂
Kanske blev hon isåfall så lättkränkt att hon bytte stjärntecken till skorpion, för de lät coolare liksom....
Nardos kan väl identifiera sig mer med en skorpion?
Hugger urskiljningslöst med sin lilla giftgadd (i röven?) mot allt och alla, som framför minsta lilla kritik mot henne?
2021-05-07, 09:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hydraulslangen
Oj, höll på missa detta inlägg?
Perfekt analys av Nardos, helt perfekt!

Exakt vad man tänkt om henne, men aldrig riktigt skulle fått fram i text.

👍👏👍

Enig, samt att hennes självinsikt är exakt noll!
2021-05-07, 09:38
Medlem
Tjock-Emelie från Ystad som ligger och surar i sängen hela tiden som en bortskämd snorvalp kan bara dra hem nu...
2021-05-07, 09:40
Avstängd
sanslöst dåliga med mickövergångarna...
AMATÖRER
2021-05-07, 09:42
Medlem
Produktionen tyckte alltså synd om Nardos efter sin lilla snyfthistoria att hon hade så mycket att göra så dom beslöt sig för att skifta krafterna.
2021-05-07, 09:44
Medlem
lillaflippens avatar
Citat:
Jag kollar bara liven och aldrig avsnitten så när jag läser om att produktionen varit hård mot Judith i avsnitten blir jag fan galen. VARFÖR skyddar de Nardos på detta sätt? Det är ju inte som att hon är helt oskyldig? Jag fattar att folk hållit igen kring henne för att det inte ska bli dålig stämning (med tanke på att SÅ FORT man tar upp något med henne som inte passar henne så brinner hon av) eller för att inte behöva ta en två timmar lång diskussion efteråt.

När de var fler i huset kunde man också ”undvika” varandra bättre. Sanningen är att Nardos HAR gnällt denna vecka om sin dörröppning, som hon fan inte ens behövt göra korrekt. Förmodligen därför Judith sa det om boken till henne.

Nardos är egoistisk på många sätt, hon är sist till allt och kommer till frukost, lunch, middag, brev, tävlingar - när det passar HENNE. Hon får säga vad hon tycker till alla, men ingen får öppna käften mot henne.

Glöm aldrig när Katti tappade det på Nardos när hon var sen till frukosten. Nardos förlät henne aldrig efter det. Eller när Emelie tappade det på Nardos ang disken och Nardos körde silent treatment mot henne i dagar efteråt och sen vägrade förstå vad Emelie sa när de skulle prata om det. Eller nu när Judith försöker förklara en situation och Nardos i princip bryter vänskapen med henne för en skitgrej.

Grejen är alltså: har man sagt emot eller sagt vad man tycker till Nardos så blir man inte förlåten, OM man inte kryper till henne, tar på sig hela skulden, även om det inte (bara) är ens fel och lovar att det aldrig ska ske igen. Annars hamnar man på hennes hatlista, får en attack av hennes fans på sociala medier, blir uthängd av produktionen samt slaktad i Filips domstol.

Vad bra.

Jag kollade inte heller på avsnitten förut men har nu börjat göra det. Jag som har möjligheten att följa liven väldigt mycket blir helt chockad över hur avsnitten klipps ihop. Det kan verkligen vara så att den som är boven i dramat framställs som den goda. Enda anledningen till att dom gör så är ju att dom vill se en viss person som vinnare, inget annat. Helt galet.

Sedan fattar jag inte varför nardos blir sur för att Simon och ad öppnat dörrar själva på morgonen när hon sov. För det första hade hon blivit väldigt sur om dom hade väckt henne. Sen vet jag inte om hon är rädd för bestraffning men det är ju isf tex Simon och ad som inte följer riktlinjerna och då skulle straffas. Inte hon. Om hon bara gör det hon ska så behöver hon inte oroa sig för vad dom andra gör när hon sover och dom inte väcker henne. Men sen har hon ju också sagt att man inte ska väcka henne heller, så ja.... Hon vill bara att dom ska dansa efter hennes pipa.

Och det som är det mest uppenbara med Nardos är ju att hon får säga vad hon vill men inte andra. Tex tyckte hon ju att Judith inte fick säga till andra att dom är tråkiga. Men när Judith sa att hon denna vecka gnällt och varit negativ så det sprids i gruppen, då talar nardos minsann om att hon är bara ärlig och säger precis det hon känner och tycker... Alltså va? Hon får alltså öppna käften när hon vill om vad hon vill men inte andra?
2021-05-07, 09:47
Medlem
lillaflippens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEMONOMICON
Intressant att Nardos säger att hon inte kommer överens med tvillingar (madde)
Men enligt dom 13 stjärntecken är ju inte Madde tvilling? Så hon går endast efter dom "nya" tecknena när de gäller henne själv då. Var det något i skytt-skiten hon inte höll med om? Står det något om att skytten är lättkränkt eller negativ? 😂
Kanske blev hon isåfall så lättkränkt att hon bytte stjärntecken till skorpion, för de lät coolare liksom....

Skytt: Ärlig, generös, idealistisk, optimistisk

Hon kunde inte identifiera sig med detta helt enkelt
2021-05-07, 09:50
Medlem
lillaflippens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Förstår inte riktigt tanken med att dom ska byta med varandra idag, alla har ju gett upp sina uppdrag för längesen. Det bästa hade ju varit att produktionen delar ut straff under hela dagen till dom som misskött sig och slarvat under veckan

För dom vill nog skapa drama. Nån som tex klagat på att nardos sover och inte öppnar dörrar kommer få tillbaka-kaka nu.

Det roligaste är ju om den som får ad's krafter inte kommer klaga på disken något utan bara sköta det med bravur utan att hela tiden försöka komma undan så han fattar hur dumt det är när han gjort det.
2021-05-07, 09:53
Medlem
Gutis avatar
Citat:

Vad bra.

Bästa inlägget på länge. Tack för det!

Jag skulle så gärna vilja att Dikmen sågar Nardos, mycket för att se ”instamaffians” reaktioner och även för att Nardos själv förtjänar det lika mycket som alla andra som blivit sågade tidigare. Men det kommer aldrig hända, hon är ju bara föööör sööt enligt trion i studion.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in