2020-12-25, 00:44
  #229
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Så nu behöver alltså inte skridskon nudda isen för att det ska bedömas onside, eller?

Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Korrekt, så har jag uppfattat det.
Hold your horses. Menar du att det inte blir offside om främsta skridskon är i luften på fel sida om blålinjen och bakre skridskon på rätt sida om blålinjen?
Citera
2020-12-25, 13:52
  #230
Avslutad
Tampa resignar Cirelli 3 år - 4,8 M.

Citat:
Ursprungligen postat av 1X2Helgardera
Hold your horses. Menar du att det inte blir offside om främsta skridskon är i luften på fel sida om blålinjen och bakre skridskon på rätt sida om blålinjen?

Så tolkar jag det. Nu blir inte diskussionen om skridskon var 1mm över eller på blålinjen. Nu blir diskussionen mer kring om man bryter planet eller inte så det borde inte vara lika problematiska diskussioner(hoppas jag). Såg även vissa lyfta fram att man borde ha en kamera ovanifrån i det fallet vilket är logiskt.

Sedan, för min del så är jag emot hela grejen med att kunna challenge offside, ogillar avbrott av sådan karaktär. Tycker att milimetermissar av domaren är en del av skiten.

Trots regeländringar finns ju risken fortfarande kvar att domaren missar offside: Duchene offside?
__________________
Senast redigerad av J-dilla 2020-12-25 kl. 14:07.
Citera
2020-12-25, 20:58
  #231
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Tampa resignar Cirelli 3 år - 4,8 M.



Så tolkar jag det. Nu blir inte diskussionen om skridskon var 1mm över eller på blålinjen. Nu blir diskussionen mer kring om man bryter planet eller inte så det borde inte vara lika problematiska diskussioner(hoppas jag). Såg även vissa lyfta fram att man borde ha en kamera ovanifrån i det fallet vilket är logiskt.

Sedan, för min del så är jag emot hela grejen med att kunna challenge offside, ogillar avbrott av sådan karaktär. Tycker att milimetermissar av domaren är en del av skiten.

Trots regeländringar finns ju risken fortfarande kvar att domaren missar offside: Duchene offside?


Ett mål likt det där kommer inte bli godkänt nu för tiden, då coaches kan challenga alla mål för offside bl a.
Citera
2020-12-27, 11:20
  #232
Avslutad
Stepan till Sens för en 2nd.

Jag fattar ingenting.
Citera
2020-12-27, 12:24
  #233
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Stepan till Sens för en 2nd.

Jag fattar ingenting.

Cap move.

Eller menar du varför Sens är intresserade? Dom behöver ha in lite rutin i sitt unga lag. Sen kan jag tycka att en andrarundare är mycket.
__________________
Senast redigerad av Trollfeeder 2020-12-27 kl. 12:37.
Citera
2020-12-27, 13:36
  #234
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Cap move.

Eller menar du varför Sens är intresserade? Dom behöver ha in lite rutin i sitt unga lag. Sen kan jag tycka att en andrarundare är mycket.

Yotes är nog överlyckliga att kunna dumpa Stepan och få tillbaka en 2nd för en avdankad spelare+räddar deras capsituation.

Betänk att med Melnyk handlar det alltid om att spara in på allt möjligt och betala så lite som möjligt.
Stepan - 1 år kvar på kontrakt - 6,5 M. Yotes har säkert betalat hans signingbonus på 3 M, hans base salary är enbart 2 M enligt capfriendly. Det gillar Melnyk.
Senators har redan nått cap floor, har en projected cap space på 75 M. Man har nu enbart 6 picks nästa draft.

Ok, är med på att man vill ha in rutin och att hela coronasituationen kommer försvåra trejder när säsongen är igång, men detta är en kortare säsong där man inte är en playoffcontender och han har 1år kvar på kontraktet. 28 poäng förra säsongen. Varför inte plocka någon FA om man vill ha rutin, Söderberg fick 1 år - 1 M t.ex.
Man har flera unga centrar som har chans att få speltid i NHL och nu ska Stepan hoppa in som tredjecenter i 50 matcher istället, för en andrarunda?

Jag kanske missar något men är inte glad över denna trejden just nu.
__________________
Senast redigerad av J-dilla 2020-12-27 kl. 13:55.
Citera
2020-12-27, 13:38
  #235
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Yotes är nog överlyckliga att kunna dumpa Stepan och få tillbaka en 2nd för en avdankad spelare+räddar deras capsituation.

Betänk att med Melnyk handlar det alltid om att spara in på allt som är möjligt och betala så lite som möjligt.
Stepan - 1 år kvar på kontrakt - 6,5 M. Yotes har säkert betalat hans signingbonus på 3 M, hans base salary är enbart 2 M enligt capfriendly. Det gillar Melnyk.
Senators har redan nått cap floor, har en projected cap space på 75 M. Man har nu enbart 6 picks nästa draft.

Ok, är med på att man vill ha in rutin och att hela coronasituationen kommer försvåra trejder när säsongen är igång, men detta är en kortare säsong där man inte är en playoffcontender och han har 1år kvar på kontraktet. 28 poäng förra säsongen. Varför inte plocka någon FA om man vill ha rutin, Söderberg fick 1 år - 1 M t.ex.
Man har flera unga centrar som har chans att få speltid i NHL och nu ska Stepan hoppa in som tredjecenter i 50 matcher istället, för en andrarunda?

Jag kanske missar något men är inte glad över denna trejden just nu.

Stepan är väldigt duktigt 2W och är en ledare ut i fingerspetsarna. Perfekt match för Sens. Sen tycker jag att en andrarundare för någon med den cap hitten är ett skämt. Det borde nästan vara Sens som får ett draftval av Yotes. Men jag kan se vad Sens ser i Stepan, och vad jag har förstått så vill Melnyk att dom ska vara med och kriga om slutspelsplatser redan den här säsongen. Men då borde man ta in en back...
Citera
2020-12-27, 13:49
  #236
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Stepan är väldigt duktigt 2W och är en ledare ut i fingerspetsarna. Perfekt match för Sens. Sen tycker jag att en andrarundare för någon med den cap hitten är ett skämt. Det borde nästan vara Sens som får ett draftval av Yotes. Men jag kan se vad Sens ser i Stepan, och vad jag har förstått så vill Melnyk att dom ska vara med och kriga om slutspelsplatser redan den här säsongen. Men då borde man ta in en back...

Jag gillar Stepan, men han är inte den spelare han var en gång i tiden. Han imponerar inte i Yotes direkt. Han är en ledare absolut och det är nästan det enda som jag ser vi får för 2nd. Håller med om att vi borde fått ett pick sett till det hela.

Melnyk ja, kommer ihåg när Dorion hade sina town hall meetings med fansen och pratade ständigt om 5-year plan och long-term rebuild osv. Han ljög fansen rakt upp i ansiktet. Melnyk är desillusionerad och tror att vi ska vara playoffcontenders varje år. Skrattar fortfarande när jag tänker på att han hade en intervju med Borowiecki(7e backen) i efterförloppet och målade honom som nya ledaren i omklädningsrummet inför förförra säsongen.
Edit: Melnyk intervjuar Boro 5 min

Man borde definitivt ta in en back som du säger om man menar allvar.

Projected backuppsättning enligt mig:
Chabot-Zaitsev
Wolanin-Zub
Brännström-Jaros/J.Brown/Gudbranson
(M.Reilly/Lajoie)

Zub ska åtminstone ha imponerat. Rapporter om att Gudbranson kommer starta med Chabot inledningsvis...
Playoffdefensiv, ska bli kul att se hur många mål man släpper in.

Aja, ska inte bara klaga. Dorion har gjort det bra vad gäller offseason(inkl. draft). Samtidigt är det säkert Melnyk som ligger bakom att hämta in Stepan. Kommer definitivt vara den första att köpa Dorions bok när han pensionerar sig.
__________________
Senast redigerad av J-dilla 2020-12-27 kl. 14:07.
Citera
2020-12-27, 14:02
  #237
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Jag gillar Stepan, men han är inte den spelare han var en gång i tiden. Han imponerar inte i Yotes direkt. Han är en ledare absolut och det är nästan det enda som jag ser vi får för 2nd. Håller med om att vi borde fått ett pick sett till det hela.

Melnyk ja, kommer ihåg när Dorion hade sina town hall meetings med fansen och pratade ständigt om 5-year plan och long-term rebuild osv. Han ljög fansen rakt upp i ansiktet. Melnyk är desillusionerad och tror att vi ska vara playoffcontenders varje år. Skrattar fortfarande när jag tänker på att han hade en intervju med Borowiecki(7e backen) i efterförloppet och målade honom som nya ledaren i omklädningsrummet inför säsongen efter Erkka blev trejdad Det var hans sätt att fixa alla problem.

Man borde definitivt ta in en back som du säger om man menar allvar.

Projected backuppsättning enligt mig:
Chabot-Zaitsev
Wolanin-Zub
Brännström-Jaros/J.Brown/Gudbranson
(M.Reilly/Lajoie)

Zub ska åtminstone ha imponerat. Rapporter om att Gudbranson kommer starta med Chabot inledningsvis...
Playoffdefensiv, ska bli kul att se hur många mål man släpper in.

Aja, ska inte bara klaga. Dorion har gjort det bra vad gäller offseason(inkl. draft). Samtidigt är det säkert Melnyk som ligger bakom att hämta in Stepan. Kommer definitivt vara den första att köpa Dorions bok när han pensionerar sig.

Han var bättre än vad poängskörden sa. Jag tror att han blir en bra addition för Sens. Det är nog inte självklart att ni kommer sist i Kanada-divisionen. Däremot känns slutspel långsökt.
Citera
2020-12-28, 10:14
  #238
Avslutad
Jag får äta upp mina ord. Dorion alltså
Citera
2020-12-28, 15:27
  #239
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Jag får äta upp mina ord. Dorion alltså

Ja, det där var en bättre trade.
Citera
2020-12-28, 18:41
  #240
Medlem
Kedoxs avatar
Kanske inte så relaterat till kommande säsong men med tanke på Henkes DC:flytt som verkar gå i stöpet och Joe Thornton som drar till Toronto så undrar jag hur många av de spelare som kör ett "last chance"-klubbbyte i jakten på ett SC som faktiskt lyckats?

Gick varken för Alfredsson eller Sudden.
Kommer bara på Ray Bourque på rak arm?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in