2020-10-09, 05:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Nej då jag tror inte alls att allt kommer lösa sig och personligen hade jag nog också vunnit på din linje men nu är vi ju omgivna av ett samhälle och människorna i det vare sig vi vill eller inte och hur andra har det kommer påverka även mig.

Gängkriminalitet och personrån etc kommer knappast minska om man drar ner på stödet till skolorna, gör samhället mer segregerat och livet i förorten än jävligare osv.

Skötsamma invandrare är också trötta på det här. Folk är här nu vilket vi vill eller inte. Bättre att vi driver en politik som inkluderar så många som möjligt, att vi enas och går ihop och tillsammans blir starka nog att mota bort det ingen av oss vill ha här än att vi blir ännu mer splittrade.

Människor som till stor del har inget har att göra då vi lever i ett krävande informationstekniskt samhälle utan behov av överflöd av missanpassade. Vi hade tillräckligt med våra egna missanpassade att ta hand om långt innan landet fylldes ytterligare med icke essentiella, något som pågår i samma rasande takt än idag under sjuvänsterns vaksamma ögon med inget stop i sikte.

Det bryr jag mig inte om, fjäskardemokraterna har gått alibabas till mötes om och om, ser du några tecken på att våldet minskar? Lika bra att få det överstökat med för det finns inget som helst scenario där det slutar i frid och fröjd.

Ointresserad av att stå enad med någon. Jag vill kunna lägga mitt fokus på mig och att bygga mitt liv utan att behöva försörja ytterligare nollor med min lön. Vad fan ska nagon vuxen man utan sjukdomar eller funktionshinder ha bidrag från mig för? Är det jag som bjudit hit dessa?

Nej du, betala din egen medmänsklighet eller kör upp den i din egen baksida är du vänlig.
Citera
2020-10-09, 05:09
Medlem
Yngsjomordarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Det är arbetar- och medelklassen som bekostar allt dårskap som vänstern hittar på i det här landet. Arbetar- och medelklassen är fullt kapabla att sköta sig själva, och vill inte betala för statens jävla lull-lull. Man vill att staten ska sköta sina kärnuppgifter (såsom brottsbekämpning, vård och skola) och inte lägga snickar-Pelles surt förvärvade skattepengar på menskonst i tunnelbanan eller någon jämställdhetskonsult.

Redan på 1800-talet sjöng vänstern i Internationalen "Vi under skatter digna ner", så det är inga nyheter för vänsterrörelsen. Vänstern av idag är dock besatt av högre skatter, istället för att skära bort de enorma onödiga kostnaderna staten bär. Hur många arbetare känner du som är intresserade av att staten ska betala hundratals miljarder årligen för invandring till Sverige och bistånd till diktaturer och skitländer runt om i världen?

Nej, du, arbetare och medelklass skulle få en betydligt bättre liv om något av högerpartierna styrde. Vi har dessutom inget parti i riksdagen som står särskilt långt åt höger utan alla är klart vänsterlutande vid en internationell jämförelse. Att säga att den svenska högern vill "skrota välfärden för ett par hundralappar mer i plånboken" är så jävla dumt att man inte vet om du är efterbliven eller trollar.

De som får det bättre med vänsterpartierna är underklassen (vilken är skarpt skild från arbetarklassen) och invandrarna. Marx, som du kanske gillar, talade ju om trasproletariatet som "samhällets avskräde", men du verkar bunta ihop hederliga arbetare med trasproletariatet.

Pust. Tack för ditt inlägg, det besparade mig en stunds knackande. Detta är uppenbart för alla utom politikerna. De som allra mest svikit sina (tidigare) kärnväljare är sossarna. Men det finns delvis en logisk förklaring till detta också. Idag är invandrarna (som till antalet inte är en betydelselös mängd) sossarnas viktigaste väljargrupp.
Citera
2020-10-09, 05:11
Bannlyst
Antagligen för att gemene man saknar intresse av politik, och framförallt den svenska politiken, retorikrävarna vi har nu är lika uppiggande som intravenöst morfindropp.

Det finns en trend av individualism och egotänk, miljöpartiets rovdrift på bilägare skrämmer säkert över en hel del också.

Istället för gedigna och genomtänkta lösningar som gynnar alla blåsar vindar av populism och lättvindigt plockade pluspoäng genom att gnida flashbacknazizters mellangård.

Den borgliga våldtäkten på landstinget i stockholm är skrämmande, förhoppningsvis trillar Miljöpartiet ur nästa val och vanligt folk tar sitt sunda förnuft till fånga, ger oss en ordentligt röd regering så det kan bli ordning och reda igen.

Jag skulle skämmas något oerhört över att ha Uffe som vår representant ute i världen, han är 2 äpplen hög, har ett ”flicka-med-ätstörningsförhållande” till semlor, och kan inte förvara jaktvapen, vilket i och för sig inte är så konstigt, orkar Uffe hålla upp en hagelbössa för egen maskin?
Citera
2020-10-09, 05:22
Medlem
Mailmanss avatar
Den här tråden är super märklig.

Varför röstsr ni som håller med TS inte på SD är väll den stora frågan?
Citera
2020-10-09, 05:55
Medlem
Homofants avatar
Alla -ismers utopier är identiska.
De klasser du nämner ser målet inte medlen
De röstar ofta med hjärtat
De saknar riktig sakkompetens
Citera
2020-10-09, 06:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Den här tråden är super märklig.

Varför röstsr ni som håller med TS inte på SD är väll den stora frågan?

Enkelt svar på den frågan. De besitter en falsk/sjuk stolthet över att vara socialdemokrater och de ser SD som nazister i kostym. Dessa sossar kommer att köra landet i botten med ’more of the same’-politik till slut. De förstår inte ordspråket ’Vägen till helvetet är kantat med goda avsikter’. Det är alltid något höger- eller nazistspöke som är ett större hot enligt dessa.
Senast redigerad av Professorkalkyl87 2020-10-09 kl. 06:04.
Citera
2020-10-09, 06:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paritet
Har du inte insett att även det är tomma ord från högern.
Men visst en trygghet utan välfärd, finns den ? Traditioner ? Vad menar du ? Sunda familjer ? Vad menar du ?
Inget av det ovan är något som högern kan presentera, så varför rösta på högern ?

För kännedom så kommer jag ALDRIG rösta på vare sig på vänstern el "högern" aka sjuklövern.
Dessa har en delad skuld i en samhällsutveckling som jag föraktar.

Ignore, blankt, SD eller ett kommande parti ända fram till mitt sista val.
Senast redigerad av MrStreamer 2020-10-09 kl. 06:33.
Citera
2020-10-09, 06:16
Medlem
Trevligt.kontos avatar
(F.d) underklass här. Möter bara klassförakt från vänstern. Vänstern står inte för arbete eller arbetare (längre) utan bara identitetspolitik.

Vänstern vill inte att jag ska ha något över av lönen, dom ger mig inte valuta för skattepengarna. Dom visar bara förakt och får förakt tillbaks .

Alla ”vänster”människor jag känner är medelklass och helt verklighetsfrånvända.

(Jag röstar inte sd)
Citera
2020-10-09, 06:25
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paritet
Vad är det som gör att arbetarklass och medelklass tror/är övertygade om att det skulle bli bättre för dem när de röstar på högerpolitik?

Mer i plånboken ?
Det rör sig om ett par hundralappar i månaden och för det så får vi en sämre välfärd som det gnälls över
Man kan inte både ha kakan och äta upp den samtidigt och på sikt vill högern skrota välfärden för ett par hundralappar mer i plånboken. Det blir dyra försäkringar och är du inte helt tipp topp, så kanske du inte ens får ordna en försäkring
Det blir en skolgång som kostar pengar osv osv. Så de fjuttiga slantarna kommer inte räcka till någonting, det blir dyrare att leva som arbetarklass och medelklass
* invandringen... ja du... har du haft någon koll sen 80,90-talet så vet du att invandringen ökar när högern styr, det hände med Calle Bildt och det hände med Reinfeldt och ingen som helst integration hade de med i beräkningarna, inget ansvar. Det komiska i det hela är att vänstern håller nere invandringen och fokuserar på integration, se på 70 & 80-talet innan högern kom in och förstörde.
* Att det blir bättre för alla, hallå! Det blir alltid nedskärningar och missar för arbetarklass och medelklassen när högern har varit i farten, nedskärningar som nästan helt omöjliga att rätta till. Vi kräver bra välfärd och gratis skolgång och gratis sjukvård, men vi vill inte betala för det med våra skattemedel och hittar högern en enda chans att skära ner på något så gynnar det inte arbetarklassen och medelklassen utan de pengarna gynnar endast de riktigt rika, hur kan någon ha missat detta ?

Så, varför röstar folk från arbetarklassen och medelklassen på högerpolitik när det med facit i hand bara blir värre varje gång ?

Varför är folk med medelinkomster så korkade. De är statskassans stora skock av mjölkkor. Att ge sig på några hundra mångmiljonärer ger inte mycket. Det behövs miljoner av skattebetalare alltså tar sossarna de mesta pengar av löntagare med 20 000 -40 000 i månaden i inkomst.

Det är 3-4 miljoner arbetslösa, utländska bidragstagare, latmaskar, alkohol och drogmissbrukare kriminella invandrare som får alla pengar.

Inse att vänsterpolitik bara gynnar dräggen och parasiterna. Utan dom blir det mer till de som verkligen behöver hjälp.
Citera
2020-10-09, 07:02
Bannlyst
-Sosssarna klara inte av sänka skatterna, det finns utrymme för skattesänkningar. Hela bistånds budgeten är på 55 miljarder, skulle kunna omvandlas till skattesänkningar. Dra vi in alla bidra till nyanlända så finns ännu mer utrymme till skattesänkningar.

-Den välfärd vi får är väldig bristfällig och av dålig kvalié. Stockholms stad lägger mer pengarna på Rumänska Romer skall få härbärgen än hemlösa Svenskar.

-Det är för lätt att få asyl i Sverige. Hade man redan 2015 tagit ut en asylavgift på 500 000:- per asylansökan , så skulle Sverige sett bättre ut idag.

Sossarna klara inte hålla i ekonomi balans utan att höja skatterna. Dom flesta S politiker är korrupta dessutom , se på Sigtuna och fd Justitieministerier Lennart Geijer.
Senast redigerad av JosephMcCarthy 2020-10-09 kl. 07:06.
Citera
2020-10-09, 07:27
Medlem
Därför att om man inte är helt blåst så är det inte plånboken som avgör hur man röstar. Det är invandringspolitiken. Vad spelar det för roll om vänstern gör ditt läkarbesök någon hundralapp billigare, om väntetiden för att komma dit samtidigt förlängs flera veckor när befolkningsökningen rusar iväg?
Citera
2020-10-09, 07:33
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardstekt
Kanske dags att släppa sargen och komma in i 20talet. Höger-vänster är dött.

Allt handlar om invandring. Röstar man inte för minskad invandring är man dum i huvudet.

I princip alla stora problem i Sverige kan härledas till invandringen. Från brott, till stöket i skolan, till överbelastningen av välfärden.

Invandringen leder till högre skatter, sämre välfärd. Ett hårdare samhälle utan solidaritet, förgiftat av korruption och rasism.

Demokratin reduceras till en fråga om etnicitet.

Hur i helvete kan man babbla om höger-vänster.

Enig.
Höger/Vänster har låg betydelse i de stora problemen vi har i dagens Sverige.
Men det är även tydligt att vänster inte vill göra någonting åt invandringen, vilket leder folk till att rösta höger.
Röstar man på något inom vänsterblocket så röstar man för att Sverige skall styras av MP.
Röstar du S, då vill du att Sverige skall styras av MP.
Röstar du V, då vill du att Sverige skall styras av MP.
osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in