2020-10-08, 23:56
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanningskorn
Eh... ja just det, precis samma sak som Reinfeldtministären gjorde under sina 8 år, med 1 miljon nya raketforskare. Då ni grät av glädje när det olönsamma försvaret avvecklades, och helst skulle även JAS projektet helt ha avvecklats, om helikopter-Borg själv fått välja... Kulturen bestod av utställningar av foton på nedbajsade negerkalsongerna som kulturminister Adelsohn muntert invigde, med borgerliga skattepengar. Statsministern själv tyckte alla invandringskritiska förtjänade att bli misshandlade av AFA-pöbeln om de vågade yttra sin åsikt offentligt. Det var sist antisåssarna styrde det ja...

Så du har upptäckt att Reinfeldt var vänster, vad har det lärt dig? Jag kan dra slutsatserna åt dig. Demokrati = vänster. Rösta = Nej. Lösning = Pinochet.
Citera
2020-10-09, 00:30
Medlem
Bones1337s avatar
Det finns en smärtgräns där högre skatter resulterar i mindre konsumtion, och i totalen blir det mindre skatteinkomster, sämre välfärd och framförallt sämre levnadsstandard för dom flesta.

Då har vi inte ens tagit upp när ett storföretag har fått nog och avvecklat sin verksamhet i Sverige för dom blir sönderskattade, som motsvarar enligt min lekmanna gissning en halv kommuns låginkomstagares skatteinkomster.

Vi är väldigt nära om inte förbi denna smärtgräns.
Det är värt att komma ihåg att höger i Sverige är vänster i dom flesta länder. Vänster i Sverige är extremism. Jag har ett vanligt kneg men röstar höger ändå.
Citera
2020-10-09, 00:37
Medlem
Onanikrems avatar
Är trött på att betala skatt för att importerade soffpotatisar skall kunna dra runt i svarta skynken hela dagarna utan att göra något!
Är trött på miljömuppar och dagdrivare som vill ha medborgarlön för att göra ingenting, en spark i achlet och ut och plocka bär, svamp, sätt tallplant eller vad som helst än som nu, sitta hemma och spela tv-spel, knarka och bli feta av läsk och godis som andra betalar åt dem.

Den välfärd jag betalar för och vill fortsätta betala för avvecklas och monteras ner. Skola, äldrevård, sjukvård, barnomsorg. Sen hivas det pengar över ensamkommande vuxna som inte har ett skit här att göra, det skall vara hemspråk, bidrag till mosker, fan och hans moster, flerbarnsbidrag till folk som inte har varit med och finansierat, folk som aldrig kan eller vill arbeta och ingen anknytning hit har har skall fan inte heller äta!

Man betalar bilskatt men vägarna är eftersatta, det enda som kostas på är fartgupp i städerna och fartkameror som pungslår oss en gång till! Miljömuppjävlarna poppar upp varhelst det går suga ut skatt som jävla vampyrer, än sitter de i knäet på de borgliga, än sitter de i knäet på sossarna och dikterar villkoren, jävla 4%are!!

Litar inte på moderaterna heller efter Reinfelt och hans "öppna era stjärtar! Han öppnade helvetets portar, sossarna lagade senare lite med silvertejp i alla fall, det skall de ha credit för.

De som inte ens tar i miljöpartiet med plasthandskar och griptång, de får min röst!
Senast redigerad av Onanikrem 2020-10-09 kl. 00:40.
Citera
2020-10-09, 00:37
Medlem
Bones1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Folk missar helt enkelt basfakta. 1000 spänn mer i min plånbok är 10000 mer i en höginkomsttagares. Samtidigt som h*n kan köpa sig sjukvård, skola etc medan de offentliga alternativen försämras (ännu mer).
Och folk minns inte så bra. Efter varje högerstyre är alla förbannade. Sen glömde man.

Vad spelar det för roll? Typiskt Svensson att titta över sin grannes tomt och tänka "aha men varför har inte jag det så bra som han?

Företagaren har riskerat när han startat upp, och inte sällan jobbat 12 timmar + i flera år utan semester. Samtidigt så har höginkomstagaren en privat sjukvårds försäkring som han betalar för varje månad, och ger därmed plats till fler i allmän sjukvården.

Alla ska inte ha det lika bra, alla ska ha det lika dåligt tänk.
Citera
2020-10-09, 00:39
Medlem
Termos99s avatar
För vem vill betala mer skatt än nödvändigt? Pengar är inte enkelt att knåpa ihop och jag vill gärna behålla mina pengar själv utan att någon stjäl dom. Tycker dessutom att arbete ska löna sig, och det tycker väl nästan alla?
Citera
2020-10-09, 00:43
Medlem
Gör man rätt för sig gynnas man av traditionell högerpolitik.
Citera
2020-10-09, 00:54
Medlem
hydrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Det är arbetar- och medelklassen som bekostar allt dårskap som vänstern hittar på i det här landet. Arbetar- och medelklassen är fullt kapabla att sköta sig själva, och vill inte betala för statens jävla lull-lull. Man vill att staten ska sköta sina kärnuppgifter (såsom brottsbekämpning, vård och skola) och inte lägga snickar-Pelles surt förvärvade skattepengar på menskonst i tunnelbanan eller någon jämställdhetskonsult.

Redan på 1800-talet sjöng vänstern i Internationalen "Vi under skatter digna ner", så det är inga nyheter för vänsterrörelsen. Vänstern av idag är dock besatt av högre skatter, istället för att skära bort de enorma onödiga kostnaderna staten bär. Hur många arbetare känner du som är intresserade av att staten ska betala hundratals miljarder årligen för invandring till Sverige och bistånd till diktaturer och skitländer runt om i världen?

Nej, du, arbetare och medelklass skulle få en betydligt bättre liv om något av högerpartierna styrde. Vi har dessutom inget parti i riksdagen som står särskilt långt åt höger utan alla är klart vänsterlutande vid en internationell jämförelse. Att säga att den svenska högern vill "skrota välfärden för ett par hundralappar mer i plånboken" är så jävla dumt att man inte vet om du är efterbliven eller trollar.

De som får det bättre med vänsterpartierna är underklassen (vilken är skarpt skild från arbetarklassen) och invandrarna. Marx, som du kanske gillar, talade ju om trasproletariatet som "samhällets avskräde", men du verkar bunta ihop hederliga arbetare med trasproletariatet.

Detta.

Vidare kan jag som lekman unna mig att tänka i basala koncept så som gas och broms. Jag kan observera fenomen i samhället och fundera på om det bör var mer, lika mycket eller mindre av något.

Exempelvis kan jag komma till slutsatsen att det samlade skattetrycket är högre än vad jag vore anse som rimligt eller att rättsväsendet bör rustas upp så att vi har samma polistäthet som EU-snittet per capita.

Tänker att TS rimligen egentligen begriper allt detta?
Citera
2020-10-09, 01:17
Medlem
Bra tråd TS. SD-moderaterna är nationalism för rika.

Låg och medelinkomsttagare får MER invandrare och mer invandrar relaterade problem i sin vardag med Sd-moderaterna vid makten.

Titta bara på Jensen hur man aktivt jobbar för att elitens ungar ska slippa blattarna.

Hur man jobbar för att hyressättningen ska kunna släppas fri så att man kan bo kritvitt.

Hur man fördelar om så dom redan rika bli ändå rikare så att priserna på köpt boende hålls på en hög nivå.

Hur man protesterade från högerns håll när Sossarna införde anvisningslagarna så att även rika höger kommuner tvingades ta emot flyktingar.

Etc.

Allt det här är det etniska svenskar från medel och arbetarklassen som ska ta hand om och deras ungar som ska utstå.

SD-moderaterna är nationalism för rika. Den som påstår något annat är endera rik och välbärgad själv och "håller god min i elakt spel", naivare än en 19årig vänster-tjej med blått hår och metallstavar i näsan eller 70+ och så impregnerad av gammalt lagrat sosse-hat att man i senildemensen inte tänker klart och är oförmögen att erkänna att S är det minst dåliga alternativet.

Citat:
Ursprungligen postat av MisterMagooo
För att jag är trött på vänsterns galenskap.

Hatet mot nationen och det egna folket.
Feminism, dvs hat mot vita män
Solidaritet med hela världen, utom utsatta svenskar
Ansvarslöshet, allt är någon annans fel, och oftast samhället men aldrig individens
Förakt för kunskaper, och dyrkan av åsikter som verkar snälla
Förakt mot äldre, och tron att tonåringar är klokare än pensionärer
Skriken om rasism hela tiden
Ovilja till fri debatt.
Hatet mot vita och mot sunda heterosexuella
Hatet mot västvärlden
Hatet mot folk med andra åsikter, vänsterns sk goda hat mot tex SD
Tron att alla samhällsproblem löses genom höjda skatter
Mm

Jag betalar gärna extra skatt faktiskt för att sparka ut sossar, kommunister, miljöidioter, och nyliberala dårar.

Det handlar inte om att spara hundralappar, vilket bara är en lögn vänsteridioter kommer med då den korrekta siffran är tusenlappar varje månad en vanlig arbetare kan spara genom högerpolitik.

Högerpolitik behövs för att göra dagens sjuka samhälle, friskt igen.

Inte många rätt där. Det var under högerns förra åtta år vid makten det blev förbjudet att ha vissa åsikter och Moderaterna sprang på hemliga redaktionsmöten hos Aftonbladet. Innan dess satt Göran Persson och pratade fritt om social turism och att inte vår välfärd tål för mycket invandring och på SvT drogs det fortfarande negerskämt. Och nu när vi äntligen kommit ur psykosen högern försatte oss i har vi åter igen kunnat börja kalla en spade för en spade.

Jämför den offentliga diskussionen i dag med den vi hade när Högern messade på som mest.

Vill du gå längre tillbaka kan du googla "Lucia beslutet" och se vem det var som rev upp det eller läsa AKB's motioner.

"Alltid någon annans fel" Haha. Moderaterna skyller exakt allt på sossarna trots att det vi står i nu till mycket stor del är arvet efter deras tid.

Det är tack vare sossarna som vi står upp till halsen i ett fullständigt överflöd av akademiker. Det har alltid varit en av deras viktigaste fråga att ge alla möjlighet att utbilda sig. Varför skulle dom som sett till att ett helt land utbildats förakta kunskap?

Du vill alltså ha mer privatiseringar för att lösa samhällets problem? En privat polis som är vinstdriven? Eller hur tänker du dig att lägre skatter ska lösa detta.

Och ditt svar blir förmodligen att Moderaterna är vänster men vad spelar det för roll när Åkesson redan sitter och tokrunka över att få regera ihop med dom och hatar på sossarna trots att det mest logiska för honom hade varit att jobba för en S+SD regering om något av det han svammlar om vore nära sant.

Glöm det där. Högern kommer bara lura röven av vanligt folk ytterligare en gång. Den här gången så grovt och med så bestående effekter att det förmodligen aldrig mer går att reparera. Vi har tillräckligt stora problem som det är redan nu för att inte låta högern slakta det sista som ev kan räddas av vårt land och vår folksjäl.
Senast redigerad av rotebro-conny 2020-10-09 kl. 01:34.
Citera
2020-10-09, 01:19
Medlem
Eftersom arbetare och medelklass hade haft det bättre om vi haft högerpolitik. Att ni idioter tror annat visar bara hur hjärntvättade och korkade ni är.
Det är arbetarna och medelklassen som står för alla skatteinkomster och finansierar hela landet. Pengar de hade kunnat fått behålla och istället göra en klassresa. Klassresor är i Sverige omöjligt att göra om du lönearbetar.
Men istället får de betala för Ali baba och hans 40 rövare samt feminism. Smaklig måltid.
Citera
2020-10-09, 01:19
Medlem
Tja, röstar du inte på SD eller AfS så kommer jag aldrig att kunna ta dig på allvar, för ditt val reflekterar då å så tydligt hur förd bakom ljuset du är, och jag har inget intresse av någon form av meningsutbyte med boskap som inte ser längre än näsan räcker. I tider svunna var skillnaden mellan, säg, moderaterna och såssarna påtagligt större, men i dagsläget är det bara på papper som de skiljer sig åt. Deras gemensamma last är invandringen, som de vägrar rucka på, och som får alla samhällets kostnader i sticka iväg bortom horisonten, så ingenting annat kan ges prioritet.

Röstar du på något annat än SD eller AfS så hoppas jag att du drabbas av det våld som ditt val har fört med sig, och som har drabbat andra, oskyldiga svenskar som eventuellt inte röstat för det.

Det är dags att vakna upp.
Citera
2020-10-09, 01:38
Medlem
Questioneers avatar
Man har ju inget val, att rösta på vänstern innebär mera invandring och marxism, inget en vanlig arbetare tjänar något på.
Citera
2020-10-09, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raynewooney
Eftersom arbetare och medelklass hade haft det bättre om vi haft högerpolitik. Att ni idioter tror annat visar bara hur hjärntvättade och korkade ni är.

Klassresor är i Sverige omöjligt att göra om du lönearbetar.

Eliten ska bara sänka lönerna lite för vanligt folk, göra det dyrare att bo och erbjuda lite neddragningar i deras skolor osv.

Sen kommer klassresan ta en jävla fart..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in