2020-10-27, 09:35
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DUCADICOMO
Om jag får gardera tipparna.

Niclas Cronberg
Julian Mclaren
Josephine Chini
Fredrik Johansson
Mikael Armstrong

Tippar inte Crona lite också?
Citera
2020-10-27, 09:47
Bannlyst
Citat:
Vem är speaker i loppen på Jägersro?

Det är Jägersrotravets sportchef Mats Ahlqvist.
Citera
2020-10-27, 09:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Avlans
Tippar inte Crona lite också?

Ja, david har nog spelat bort en och annan krona ...

Han brukar bjuda på en "rysare" ibland och emellanåt utmana Ivares med ett LD-förslag. Med blandad framgång.
Senast redigerad av rammakaren 2020-10-27 kl. 09:59.
Citera
2020-10-27, 13:48
Bannlyst
Stefan Melander motionerar återigen sin gamla käpphäst i senaste krönikan i Expressen. Käpphästen är att det ska byggas en helt ny travbana i mellansverige som är helt anpassad efter TV-produktion. Det ska inte ens finnas ett publikområde! Vi vet sedan tidigare att Tarzan inte gillar publik och han har jublat under dessa coronatider. Vad travet gör bryr jag mig inte om (om de vill avskaffa publiken får det väl göra det), men det finns en del av Melanders idé som galoppen kan ta till sig.

Nu tycker jag verkligen inte att galoppen ska lägga ner sin strävan att locka publik, verkligen inte - jag tror att galoppen kan locka betydligt fler besökare och det är ju på banan, inte framför mobilskärmen, som nya hästägare rekryteras - men om det byggs en ny bana i Skåne (och det utgår jag ifrån att man gör) så måste den anpassas bättre efter TV-produktion än vad de gamla banorna är. Att man inte hade de i åtanke när Bro byggdes är en gåta. Folk vill se närbilder, inte något diffust i fjärran - i synnerhet inte galopplöp där hästägardresserna är viktiga att se. Drönarbilder i all ära, men folk vill nog helst se hästarna från sidan.
Citera
2020-10-27, 14:43
Bannlyst
Gamle hinderryttaren Patrick Wahl sadlar ut en häst i häcklöpet på söndag. Det var ett tag sedan han hade en hinderhäst senast. Någon som minns när?

Duktig hinderryttaren var han i alla fall, Patrick, med seger i vart femte lopp.
Citera
2020-10-27, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Gamle hinderryttaren Patrick Wahl sadlar ut en häst i häcklöpet på söndag. Det var ett tag sedan han hade en hinderhäst senast. Någon som minns när?

Duktig hinderryttaren var han i alla fall, Patrick, med seger i vart femte lopp.

Nope, jobbar Kevin Parkin hos Wahl?
Citera
2020-10-27, 20:48
Medlem
Sägs att en proffstränare tillika"landettränare" flyttar in på bro inom kort.
Citera
2020-10-28, 08:14
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Nope, jobbar Kevin Parkin hos Wahl?

Han frilansar hos Burca, Wahl mfl
Citera
2020-10-28, 08:47
Bannlyst
Citat:
Sägs att en proffstränare tillika"landettränare" flyttar in på bro inom kort.

Henrik Engblom?

Eller någon av de mindre tränarna runt om i Stockholmtrakten? Ericsson, Dillner,
Citera
2020-10-28, 15:18
Bannlyst
Ingen tränare i Skandinavien har väl så välstammade hästar i stallet som Flemming Velin. Nu har han köpt in en ny blåblodig häst, Vatican City som var tvåa i Irish 2000 Guineas.

Men framgångarna för denne Velin uteblir. Vinner en del lopp ibland, men väldigt sällan i större löp och hästarnas prestationer är extremt ojämna. De kan likaväl vinna med tio längder som att vara stort slagna. Kan han egentligen träna galopphästar? Skulle inte hästarna vinna mer hos en annan tränare?

Vissa år har han haft en segerprocent på runt 30%, vilket ju är bra, men då på få starter. Men inte insprunget heller, med tanke på materialet.

Velin kommer väl från ridsporten, där sonen Thomas är en ganska framgångsrik hoppryttare utan att vara i absoluta världseliten.
Citera
2020-10-28, 16:46
Medlem
.
Senast redigerad av kudsen 2020-10-28 kl. 16:50.
Citera
2020-10-28, 18:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kudsen
.

!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto