2025-06-05, 08:46
Bannlyst
I Oaks går jag all in på O'Brien-tränade Giselle. Jag tror att favoriten Desert Flower får problem med distansen.
Citera
2025-06-05, 13:14
Bannlyst
Met Mile på Saratoga på lördag visar att ett löp med få hästar ändå kan vara en godbit.

Med topphästarna Fierceness och White Abarro till start och intressanta frontrunnern Raging Torrent med Dettori i sadeln i spets blir det ett sevärt löp.
Citera
2025-06-05, 15:26
Bannlyst
Gazelle ståtar nu med hcp 87 och det börjar nog bli svårt att hitta löp. Kanske får anmäla i stolöp i sommar? hade inte Brolin ett annat bra sto som matchades tufft och vann en hel de löp? Minns inte namnet.

Vad tror ni om My Number One i morgon? En ny, annorlunda bana kanske kan väcka henne?
Citera
2025-06-06, 12:07
Medlem
Någon som får in ljud från jippot på bankanalen? Bra jobbat ATG 😝
Citera
2025-06-07, 09:43
Bannlyst
Läser att Dubbel-Hasse är kandidat till SG:s styrelse. Hans tid som ordförande var väl inte den bästa?
Citera
2025-06-07, 10:18
Bannlyst
Om banan på Saratoga blir likadan som igår med "speed bias" så är det vissa hästar som gynnas mycket. I Belmont Stakes är det Rodriguez, Crudo, Baeza och Journalism. Sovereignty som ligger lågt bak missgynnas. Jag tror det står mellan Baeza och Journalism och boxar nog dem på komben.

Det skulle kunna ge favoritfall i Met Mile (lopp 8). Raging Torrent går i spets och kan rinna undan till seger. White Abbarrio brukar ligga längre fram än Fierceness och kan ta andraplatsen.

Det enda löp på V4:an förutom Belmont som rids på dt är Woody Stephens (lopp11). Här har jag Patch Adams och Chancer McPatrick som förstahästar, men de kommer antagligen löpa längts bak, långt från pacet. Om det blir "speed bias" är de chanslösa och ledaren Madaker Road och hästar som Macho Music, Gun Metal och Neoequos gynnas. 7 Colloquial kommer enligt uppgift att strykas.
Citera
2025-06-09, 14:39
Bannlyst
11 startanmälda i Stockholms Stora och Bloomer's Vase! Härligt!

Bra anmält i övrigt också.

Det blir en fin dag!

Hoppas väderprognosen håller i sig.
Citera
2025-06-09, 14:42
Bannlyst
Tyvärr ingen Ajas i Svenskt Grand National. Men några bra hästar ändå och det blir sevärt som vanligt.
Citera
2025-06-09, 23:02
Medlem
Monsieur Vic har gått i träning hos Engblom vilket gör att Sissi Dysell nu inte står som tränare för några hästar alls. Tråkigt om även hon lägger av, som så många andra.
Citera
2025-06-09, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
11 startanmälda i Stockholms Stora och Bloomer's Vase! Härligt!

Bra anmält i övrigt också.

Det blir en fin dag!

Hoppas väderprognosen håller i sig.
Riktigt fina startfält. Ser väldigt mycket fram emot Espen Hills comeback!
Citera
2025-06-11, 09:47
Bannlyst
Jag förstår att det inte finns ekonomiska förutsättningar för dubbla banor i Bara, men jag tror att det är ett misstag med bara en gräsbana.
Citera
2025-06-11, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Jag förstår att det inte finns ekonomiska förutsättningar för dubbla banor i Bara, men jag tror att det är ett misstag med bara en gräsbana.
Det håller jag definitivt med dig om!
Ska dirthästarna i Skåne välja Tyskland i framtiden kanske 🤔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in