2023-07-03, 15:22
Bannlyst
Galoppspelarens stora fasa: Upptäcka att de egna idéerna är nästan identiska med programtipset.
Citera
2023-07-03, 18:21
Bannlyst
De senaste avsnitten av Morden i Helsingör utspelar sig i galoppmiljö.

Roligt att galoppen får lite uppmärksamhet i skandinavisk populärkultur, men en del detaljer irriterar en galoppvän.

Som att en galopphäst värderad till 8 miljoner (och är på väg att säljas för 14 miljoner) ska starta i Dansk Derby. Skulle inte tro det ...

Eller en saudisk prins som har en egen galoppbana - i Dubai! Varför?

Annars är de inte helt ute och cyklar. Det påpekas till och med att derbyt är för enbart 3-åriga hästar.
Citera
2023-07-04, 08:40
Bannlyst
V4-omgångens skräll kan Kawaii Enki vara. Totalt bortglömd trots att hon visade runt 64 i debuten. Längre distans den här gången och det är förstås ett frågetecken, men hon ska med på alla seriösa kuponger.

Spring Moon visade runt 67 i debuten. Floppade totalt på gräset senast. Mycket svårbedömd.

Mesmerize var bra näst senast och visade lite mer än sitt hop. Nu är det gräs och det är svårbedömt. Visade dock runt 70 när han var åtta i SM för 2-åringar ifjol, 5,5 längd bakom Maxmartin. Det är en hyfsad insats.

Snostorm löper inte upp till den kapacitet som tränaren tycker att hon har. Finns det någon som tyder på att hon skulle tända till just i kväll?

Gift Card med sidoludd?
Senast redigerad av rammakaren 2023-07-04 kl. 08:48.
Citera
2023-07-04, 08:49
Bannlyst
Ni har väl noterat att Galopptips.se är tillbaka?

Dock utan tränarintervjuer.
Citera
2023-07-04, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Ni har väl noterat att Galopptips.se är tillbaka?

Dock utan tränarintervjuer.

Det stämmer men man vill ju se tränarintervjuerna!!!!! 😤
Citera
2023-07-04, 10:04
Bannlyst
Spik eller lås?

Jag har vacklar fram och tillbaka huruvida jag ska spika Brookhaven eller om jag ska gardera med Bearthanks. Bearthanks var strålande senast och den prestationen taxerar jag till ca 76. Jag bedömer att Brookhaven visade ungefär lika mycket. Nu är det kortare distans och det tror jag gynnar Brookhaven mer än Bearthanks, men jag gör inte som Crona och avfärdar Bearthanks helt på kortare. Hon ska kunna vinna på 1400 meter. Brookhaven får 2 kg av Bearthanks men det som mest talar för denne är att Malle själv rider Bearthanks den här gången. Det är ett stort minus. Hon kan mycket väl tappa i starten - det händer titt som tätt - och det är kostsamt över 1400. Att Bearthanks dessutom har tre andraplatser men ingen seger på sju starter är också en faktor.

Jag tror Brookhaven vinner.
Citera
2023-07-04, 10:52
Bannlyst
Saigon ser ut att bli favorit, men jag var inte imponerad av segern senast. Tycker han står lite hårt inne.

har feeling för Semesther som gjort det riktigt bra mot de bästa stona i Skandinavien. Ingen av sådan kaliber denna gång och dessutom handicap talar för seger. 80 är lite lågt satt.

Men jag garderar. Hellgren har ju nästan lovat seger med Quentino och jag måste hålla med om att han stod för en topprestation senast på Övrevoll. Med det loppet i kroppen löper han upp till 80+.

Dear Bear var riktigt bra senast och är nog långt uppe här också. Men jag kan inte se att den lite kortare distansen den här gången är någon fördel.

Thunder Mack vann enkelt senast och Wahl har materialet i bra skick. Kan ta andra raka men vinner väl inte ihjäl sig direkt.
Citera
2023-07-04, 18:38
Bannlyst
Jag antar utmaningen från Anders Engman att spekulera vilka hästar som kommer till start i Svenskt Derby.

De här tror jag finns med i startboxarna:

Slava Ukraini
Ayani
Ami De Vega
Bugatti BF
Canadian Kylie
Master Zone
King Ferdinand
Beck
Dressout
Little Crow
Stripesof Stars
Silver Wings
Laughingof Fear
Bushmill
Footfall
Citera
2023-07-04, 19:32
Bannlyst
Det enda som jag fick rätt var att Malle skulle bomma starten med Bearthanks. Men oddset på det var inte så högt.

Nu blir det att vila sig i form till derbydagen.

På återhörande!
Citera
2023-07-05, 20:11
Bannlyst
Nästa onsdag är det lunchgalopp med V4 och LD i Ålborg. Det kan bli den lägsta omsättningen hittills (möjligen med undantag för Sydafrika som hade lunchen för några år sedan) med tanke på de små fält de skapat ihop - 7,6,7,7. Många kommer nog att avstå och de som spelar kör med små system.
Citera
2023-07-05, 20:13
Bannlyst
Här är startlistan: https://www.danskhv.dk/media/8401046/Endelig-startliste-Aalborg-12-juli.pdf

Och med tanke på att det är tävlingar på Bro Park kvällen innan och dubbla tävlingar på Jägersro lördag-söndag med GS75 på söndagen, är det nog många spelare som sparar sina pengar.
Citera
2023-07-05, 20:14
Bannlyst
Med det sagt så är det inte säkert att det blir låg utdelning. Den kan nog sticka iväg, som det ofta gör i provinsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in