2022-05-19, 05:13
Bannlyst
Guldhandicapen är om möjligt ännu öppnare, men jag tycker att två hästar sticker ut lite. Dominic var bra som tvåa i årsdebuten och bör ha gått framåt av det loppet. Han är sparsamt startat och det finns nog en hel del utveckling i Berneklints springare. Sea Lieutenant var okej i årsdebuten. Med det loppet i kroppen är han redo för nya stordåd.

Men det är som sagt ett jämnt lopp och ingen (förutom möjligen Xtara) är chanslös. Pusjkin är extra intressant.
Citera
2022-05-19, 08:27
Bannlyst
Josefin Landgren blir borta i tre månader och missar därför bl.a. sin ritt i Dansk 2000 Guineas, Big Red Panda. Tråkigt.
Citera
2022-05-19, 08:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Många formstarka hästar i V4-3, Elitloppet 27-29 maj, men tänk om klass slår form för en gångs skull?

Jag tror att Visiteur Du Pom nu med två lopp i kroppen kan vara segermogen igen. Visst, en elvaåring är ingen man håller i handen på upploppet, men jag tycker han är en av tre i det här fältet.

Hoppas att någon tog rygg.
Citera
2022-05-19, 08:46
Bannlyst
På tisdag kväll gör Sweet Home Alabama debut i Malles regi, i en amatörlöpning. Ska bli intressant att se vad Malle kan göra med den hästen. Var även anmäld till Jägersro onsdag men valde hemmabanan.
Citera
2022-05-19, 11:22
Bannlyst
Efter mycket funderande är jag inne på att spika Steinar i 3-årslöpet. Han är den som visat mest hittills och har prövat distansen, vilket resulterade i seger. Har övervintrat i Dubai utan att tjäna några pengar, men några månader har nog gjort honom gott - och förhoppningsvis hårdare och tuffare. Han bör vinna direkt.

Enda troliga motbudet är Fast Forward. Var en besvikelse i årsdebuten men kanske behövde loppet. FR brukar ju inte vässa sina hästar för årsdebuten. Ska vara bättre den här gången. Hur är det med distansförmågan? Mamman var en duglig miler och det finns lite stamina på faderns sida, så 1600 ska inte vara några problem. Frågan är dock om han klår Steinar som tycks vara en klassigare häst.
Citera
2022-05-19, 14:47
Bannlyst
Nu går jag händelserna i förväg, men nog är Deceiving Looks stenklar i V5-4 på tisdag?
Citera
2022-05-19, 17:52
Bannlyst
Hur länge ska förföljelsen och trakasserierna få fortsätta?
Citera
2022-05-19, 20:10
Bannlyst
Ska bli intressant att se derbykandidaten Pjerrot i årsdebuten på Klampenborg på lördag. Går allt väl blir det väl Voter sen.
Citera
2022-05-19, 20:12
Bannlyst
Varför rider Kim Stern inte systerns hästar längre?
Citera
2022-05-20, 06:52
Bannlyst
Söndagens V64-omgången är klurig. Inga givna spikar eller lås.

Vilka spikar kommer spelarna att satsa på?

Steinar har jag nämnt som möjlig spik, men helst vill jag dubbla med fast Forward och Steinar kommer nog att bli ett flitigt anlitat singelstreck (i synnerhet eftersom det är Cronas val på Galopptips) och därmed kanske överstreckad.

Crona spikar också Harry i Malmö Vårhandicap. Det är vågat och kan mycket väl gå in. Men det vågar inte jag ...

Många kommer säkert spika Duca di Como på gamla meriter. Det kan gå vägen, men nja ... Blir överstreckad.

En som antagligen INTE blir överstreckad är engelske gästen Ayr Harbour, som jag tror kommer trivas på Jägersro. Efter mycket funderande får han bli en av mina spikar.
Citera
2022-05-20, 07:30
Bannlyst
Missa inte lopp 1 på söndag. El Pepino vs. Rangoon kan bli en sevärd duell. Och kanske vill Sea Lodge ha ett ord med i laget? 11.50 är tiden som gäller.
Citera
2022-05-20, 10:32
Bannlyst
Jag tror inte på favoriten Epicenter i Preakness. Han fick en tuff resa i Kentucky Derby för två veckor sedan och det kan sitta i benen. Istället blir det antingen KY Oaks-vinnaren Secret Oath eller sparsamt startade Early Voting, som hade kunnat få en plats i KY Derby men som tränaren Chad Brown valde att spara till det här löpet istället. Early Voting tar antagligen ledningen och därifrån blir han svårtuggad. Secret Oath är dock bästa hästen och kombinationen klass och form är svårslaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in