2022-03-18, 16:46
Bannlyst
Ständigt denna Rachael ...
Citera
2022-03-21, 15:47
Bannlyst
En stilla undran:

Vad kostar programutgivningen kontra Nationaldagsgaloppen som till dags dato knappats lockat en enda ny spelare, besökare, hästägare eller annan aktiv till galoppsporten?

Jag gillar personligen Nationaldagsgaloppen, i synnerhet att spela då det satsas mängder av dumma pengar den dagen. Det är överodds och överutdelning på samtliga spelformer. Men frågan är hur man kan motivera satsningen år efter år utan att det ger avsett resultat?
Citera
2022-03-22, 09:03
Bannlyst
Kommer Bro Parks dirtttrack ens vara ridbar vid årspremiären den 10 april?

Malle Smith säger i en intervju att hon inte kommer att starta någon häst de första tävlingsdagarna. I och för sig brukar hennes hästar inte komma ut så tidigt, men hon hänvisar direkt till det dåliga banunderlaget.
Citera
2022-03-22, 20:28
Bannlyst
Nu är det väl dags att byta ut i alla fall delar av SG:s styrelse. Det torde stå klart för var och en oavsett geografisk tillhörighet eller åsikter i specifika frågor, att det finns rötägg i ledningen.

Citat:
På förekommen anledning — ett tråkigt och allvarligt brev om bemötande och beteende.

Galoppsporten har alltid präglats av starka viljor och åsikter. Men trots olika typer av ”bråk” och hetta har det ändå i grund och botten funnits ett civiliserat tonläge. Så är det dessvärre inte längre. Därav detta brev — som jag aldrig trott att jag skulle få skriva.

https://jockeyklubben.se/brev-fran-ordforande-jan-kleerup/

Kan vara läge att påminna om SG:s värdegrund. Men den kanske inte gäller för SG:s styrelseordförande?

Citat:
Svensk Galopps värdegrund gäller för alla licensinnehavare, anställda, konsulter, funktionärer och förtroendevalda inom Svensk Galopp. Här kan du ta del av värdegrunden.

Licensinnehavare, anställda, konsulter, funktionärer och förtroendevalda inom Svensk Galopp har alla ett gemensamt ansvar för hur vi agerar och för hur vi framställer galoppsporten.

Vi ska föregå med gott exempel, följa de regler och normer som finns och stå för ett sportsligt uppträdande mot såväl hästar som människor.

n fri och öppen debatt gagnar galoppsporten. Samtidigt är det viktigt att vi respekterar och visar hänsyn till varandra i ord och handling och strävar efter konstruktivitet och saklighet när vi framför våra åsikter, såväl internt som i offentliga kanaler och sociala medier.

https://www.svenskgalopp.se/om-oss/vardegrund/
Citera
2022-03-25, 08:01
Bannlyst
Dubai World Cup. Life is Good vs. Hot Rod Charlie. Eller är det någon annan som vill vara med och göra upp om det?
Citera
2022-03-25, 18:45
Bannlyst
Det ryktas om att galoppen och travet i Skåne för hemliga samtal om att bygga en ny, gemensam bana. Någon som vet mer om det?
Citera
2022-03-26, 14:33
Bannlyst
Nina Lensvik:

Jag skriver med anledning av informationsmötet som vi tränare var inbjudna till fredag 18/3 av Harald Dörum och Anders Lilius.
Jag skriver för mig själv och hur jag upplevde mötet.
Jag själv har aldrig träffat ordförande Anders tidigare, däremot har jag träffat VD Harald på ett lyckat möte. Med det sagt såg jag framemot mötet utan fördomar och tyckte att det skulle bli intressant att äntligen få höra ordförandes resonemang och vilja gentemot oss i Skåne.
Precis innan mötet ”springer jag på” Harald Dörum, Anders Lilius och Håkan Birger. Både Harald och Håkan hälsade men inte Anders.
Mötet inleds och jag bland andra ställer frågor till ordförande i god ton. Frågor som jag fortfarande inte fått svar på 26/3.
Ordförande svarar genom att himla med ögonen och sucka åt mig. Uttrycker sig otroligt kränkande och vägrar svara konstruktivt på frågor och höjer rösten. Ordförande reste sig flertalet gånger och lämnade lokalen varpå en av gångerna han lämnade sa han ”vilka idioter” och fnyste åt oss.
Ordförande gick även till personangrepp mot en av tränarna.
Då blev det höjda röster från några av tränarna för att överrösta Anders personangrepp och kränkningar. Jag vill poängtera att ingen av tränarna skrek under mötets gång eller ställde irrelevanta frågor till ordförande.
Ordförandes beteende var så illa att jag kände ett otroligt stort obehag under hela mötet.
Ordförande visade ytterst tydligt att han inte har någon vilja överhuvudtaget att få till en lösning på utmaningarna vi står inför i Svensk Galopp- uttryckte även ett ointresse av Skåne vid flera tillfällen.
Jag gick ifrån mötet chockad och förtvivlad. Jag kan inte se en framtid för oss i Skåne så länge vi har en ordförande som beter sig och kränker oss tränare på det här sättet.
Oavsett hur ekonomin och dagsläget ser ut i Svensk Galopp kan det inte vara acceptabelt att ha en ordförande som behandlar en hel tränarkår på det här viset.
Citera
2022-03-26, 17:45
Bannlyst
King Frankie!
Citera
2022-03-26, 19:11
Bannlyst
Bara två veckor kvar nu! Säsongspremiär på Bro Park!
Citera
2022-03-28, 13:47
Bannlyst
Vad ser ni mest fram emot under den skandinaviska galoppsäsongen 2022?
Citera
2022-03-28, 17:55
Bannlyst
Viktiga texter. Obligatorisk läsning för alla galoppvänner:

En sport i förfall:

https://kapplopningsbanan.com/2022/03/28/en-sport-i-forfall/

Vart är galoppsporten på väg?:

https://stallequo.wordpress.com/2022/03/28/vart-ar-galoppsporten-pa-vag/

Frågan man ställer sig: Varför drar galoppsporten till sig dödgrävare?
Citera
2022-03-29, 20:33
Bannlyst
Det är nog slutet för svensk galoppsport som vi ser just nu. Om några år finns inte den sport som vi älskar. Ni som lever då, får hitta något annat intresse.

Ta hand om er!

GAME OVER
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in