2021-08-26, 11:11
Medlem
Avlanss avatar
Större (170 cm hästar) bästa stayers och mindre hästar ofta explosiva sprinters? Finns det höga sprinters eller korta stayers?
Citera
2021-08-26, 12:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Avlans
Större (170 cm hästar) bästa stayers och mindre hästar ofta explosiva sprinters? Finns det höga sprinters eller korta stayers?

Det kan förekomma i de lägre klasserna, men är nog ovanligt. En tränare tittar på hästen och stamtavlan och se då om de är en sprinter, miler eller stayer och startar den i sådana löp. Men ta exemplet A Star Is Born. Jessica Ohlson har sagt att det är en sprinter, men i löp har den inte visat det och igår blev det seger på 1730.

Paul Fitzsimons sade häromdagen om 3-årige Sixten Blixten som startat tre gånger att han kan bli en bra hinderhäst. Jag är väldigt imponerad av sådan kunskap.
Citera
2021-08-27, 13:47
Bannlyst
Hur är det numera, får man ta med sig ett par burkar öl eller en flaska vin in på Bro Park? Det kunde man göra på Täby förr i tiden, på Strömsholm är det ju vanligt och i Danmark kan man förstås fortfarande göra det, men hur är det på Bro?
Citera
2021-08-27, 13:52
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Hur är det numera, får man ta med sig ett par burkar öl eller en flaska vin in på Bro Park? Det kunde man göra på Täby förr i tiden, på Strömsholm är det ju vanligt och i Danmark kan man förstås fortfarande göra det, men hur är det på Bro?

Jag gör det ändå.
Citera
2021-08-27, 13:54
Bannlyst
Citat:
Jag gör det ändå.

Ja, det är väl ingen som kollar det. Är väl bara på Solvalla under elitloppshelgen som vakterna kollar i besökarnas väskor.

Vad har du med dig då? En sexpack Norrlandsguld?
Citera
2021-08-27, 18:21
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ja, det är väl ingen som kollar det. Är väl bara på Solvalla under elitloppshelgen som vakterna kollar i besökarnas väskor.

Vad har du med dig då? En sexpack Norrlandsguld?

Nejdå lite värdighet får jag ju ändå uppvisa! Småmysflaskor bubbel.

I övrigt verkar det svindyrt på nya cafet, 35 kr för en Cola?? Herrejösses. Enda behållningen tycks vara smörrebröd
Citera
2021-08-27, 18:22
Medlem
Avlanss avatar
(VIDAREBEFODRAT) ❌❌❌

Caroline Malmborg: präktig som satan, talför men inte vassaste kniven i lådan.

Kahlil De Burca: sjyst, lugn och driven. Trevlig att prata med.

Julian Mclaren: Manlig kopia av Malmborg. Inte heller supersmart. Artig men dryg, vet bäst.

Patrick Wahl: genomsnäll, trevlig, rolig och väldigt glad.

Annika Sjökvist: lugn, trevlig och naturlig.

Ylva Brandt: trevlig, nedtonad och balanserad.

Roy Kvisla: vänlig och rolig.

Sandra Brolin: smådryg och inte supersmart men rätt trevlig.

Claes Björling: gullig, vänlig och alert.

Alice Elmerskog: väldigt snäll och lugn. Lite försiktig.

Nadja Bellander: lite jagad men klok

Henrik Engblom, väldigt trevlig, rolig och hygglig på sitt egna vis.

Maria Johansson, väldigt trevlig och rolig

Maria Sandh, trevlig och snäll så länge hennes galna sydamerikan är på långt avstånd.
Citera
2021-08-27, 19:36
Bannlyst
Citat:
Nejdå lite värdighet får jag ju ändå uppvisa! Småmysflaskor bubbel.

I övrigt verkar det svindyrt på nya cafet, 35 kr för en Cola?? Herrejösses. Enda behållningen tycks vara smörrebröd

Får börja ta med egen matsäck igen då ... Synd om det ska bli som på i stort sett samtliga travbanor. PÅ Täby åt jag sällan, men på Bro blev det vid nästan alla besök. Brydings var bra och prisvärda. Jag gillade den vegetariska lasagnen, lillgrabben pannkakorna och resten av familjen hamburgarna.

Vad kostar wienerbröden?
Citera
2021-08-27, 21:39
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Får börja ta med egen matsäck igen då ... Synd om det ska bli som på i stort sett samtliga travbanor. PÅ Täby åt jag sällan, men på Bro blev det vid nästan alla besök. Brydings var bra och prisvärda. Jag gillade den vegetariska lasagnen, lillgrabben pannkakorna och resten av familjen hamburgarna.

Vad kostar wienerbröden?

Då får du vara beredd på att inte få äta i restaurangen utan utomhus. Brydings var fantastiska, deras lunchbufféer! 😍😍 drack cava och fyllekäkade medans hästar cantrade runt på banan. Underbart…
Citera
2021-08-28, 06:48
Bannlyst
Citat:
Då får du vara beredd på att inte få äta i restaurangen utan utomhus. Brydings var fantastiska, deras lunchbufféer! 😍😍 drack cava och fyllekäkade medans hästar cantrade runt på banan. Underbart…

Jo, det är som de ska vara. Ingen medhavd matsäck i restaurangen är ju legio, till och med i kommunala badhus. Finns ju gott om bord utomhus också. Förresten är det där jag vill vara.
Citera
2021-08-28, 06:50
Bannlyst
Är det inte lite märkligt att McLarens kompisar på ATG (Åke Olsson et al) valt att ha sina hästar i träning hos Elmerskog? Har McLaren sagt nej eller vad handlar det om?
Citera
2021-08-28, 15:26
Medlem
Avlanss avatar
Timo Nurmus har inte startat på över ett år. Vet någon vad som föreligger detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in