2020-10-04, 13:33
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av offlife
Det kan inte ha smälts inifrån, då plåten pekar inåt.
Hade något sprängts inifrån hade plåten pekat ut.
Så killen har ju fel.

Det hål Bergmark talar om skall han ha sett i fören, säger han ju själv. Det hål som visas på den senaste "dokumentären" är midskepps, Alltså typ 50 meter därifrån.
Citera
2020-10-04, 13:39
Medlem
Dokumentären minskar trovärdigheten i den här storyn ganska rejält. Annars måste någon varit nere och böjt till kanterna då hålet fullständigt ändrat form. Från att bukta ut (tryck inifrån) till att bukta in (tryck utifrån).
Citera
2020-10-04, 13:47
Medlem
Avo Piht aker ambulans.

https://www.youtube.com/watch?v=atjKbaohJds
Citera
2020-10-04, 13:51
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baradino
Dokumentären minskar trovärdigheten i den här storyn ganska rejält. Annars måste någon varit nere och böjt till kanterna då hålet fullständigt ändrat form. Från att bukta ut (tryck inifrån) till att bukta in (tryck utifrån).

Två olika hål.
Citera
2020-10-04, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasip
Avo Piht aker ambulans.

https://www.youtube.com/watch?v=atjKbaohJds

Att regeringen valt att mörklägga detta, att Piht och systrarna Veide lever, svar måste utkrävas. Det är galet att ingen valt att kräva svar än. Om det verkligen är så att dessa är i liv, så finns stort hopp om att de kliver fram om den riktiga sanningen bakom Estoniakatastrofen kommer fram. Sannolikhet för detta kan finnas.
Citera
2020-10-04, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Jag kan i alla fall bekräfta att webbsidan är minst från år 2009:

https://web.archive.org/web/20091208144014/http://lege.net/politiken.biz/hemliga_dykningar.html

Så det är inget som lagts upp nyligen. Utan det är en gammal webbsida.

Placering och storlek stämmer ganska väl överens med det som rapporterats under de senaste dagarna.

Ja det refereras till gamla webbsidor. Att man snabbt viftar bort dessa som ren osanning är för mig väldigt anmärkningsvärt.
Citera
2020-10-04, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Två olika hål.

Kan såklart vara så, men om båda dykargrupperna utgått från där bogvisiret släppte känns det osannolikt att de inte kommer till samma hål först.
Citera
2020-10-04, 14:13
Medlem
pertinaciouss avatar
Citat:
Det har haft rätt många år på sig att göra en sån sak i så fall..
Citera
2020-10-04, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pertinacious
Det har haft rätt många år på sig att göra en sån sak i så fall..

Ja. Huvudordet är ”De”, är inte en så liten sak att göra så skulle vara svårt för en nation att komma undan med gentemot övriga länder. Skulle nog också öka antalet personer som vet om ”komplotten” ganska rejält.
Citera
2020-10-04, 14:33
Medlem
Citat:
Ja. Huvudordet är ”De”, är inte en så liten sak att göra så skulle vara svårt för en nation att komma undan med gentemot övriga länder. Skulle nog också öka antalet personer som vet om ”komplotten” ganska rejält.

Det var ju dykare från flera länder enligt Bergsmark så det tyder på gemensam sak. T ex om det smugglats en kärnvapenbestyckad missil så finns det skäl att tysta ned det hela.
Citera
2020-10-04, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kosegutten
Det var ju dykare från flera länder enligt Bergsmark så det tyder på gemensam sak. T ex om det smugglats en kärnvapenbestyckad missil så finns det skäl att tysta ned det hela.

Vart säger han det? Jag är inte 100 påläst men kan bara påminna mig om att han pratat om svensk [inofficiell] insats.
Citera
2020-10-04, 14:59
Medlem
Citat:
Vart säger han det? Jag är inte 100 påläst men kan bara påminna mig om att han pratat om svensk [inofficiell] insats.

Om du läser det som citeras i TS så står det där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in