2025-12-24, 10:24
Medlem
Oldgs avatar
Då det är Julafton så vill jag passa på att önska till alla som skriver, läser, ger information, moderatorerna som håller tråden ren ifrån "kufkommentarer" eller på något sätt bidrar till tråden om Herr Stig Håkan Bergmark. En riktig God Jul!
Citera
2025-12-24, 11:21
Medlem
Jag brukar mest läsa kommentarerna på Lunchklubbens sida då jag redan vet att allt är ljug. Skrattade halvt ihjäl mig härom veckan när Håkan sa nåt som "Øysteins enorma framgångar i sociala medier". 😂 Skrattar än. Vilka vrak de är.

Men jag är genuint nyfiken på dessa och liknande individer. Det ökade ju markant efter Covid med foliehatteri. Vad är det som driver dessa egentligen? Om man inte vet agendan så är det pengar eller sex som gäller. Men det kan ju inte vara någotdera i framförallt lunchklubbens idioti. Att de flesta är avdankade, pensionerade föredettingar är helt klart. Men jag förstår inte. Vad är agendan? De når ut till 0.1%. Är det bara för att ha kul och få ryggdunk av likasinnade idioter? Men de ska ha för att de får mig att skratta. Framförallt när Øystein börjat med sina underkäks-ticks.

Kan någon förklara? Pengar? Sex? Självskadebeteende?
Citera
2025-12-24, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldg
Då det är Julafton så vill jag passa på att önska till alla som skriver, läser, ger information, moderatorerna som håller tråden ren ifrån "kufkommentarer" eller på något sätt bidrar till tråden om Herr Stig Håkan Bergmark. En riktig God Jul!

Precis hittat denna tråd så jag tackar för allt du skriver. Härligt. God jul.
Citera
2025-12-24, 11:26
Medlem
Oldgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elofsson666
Jag brukar mest läsa kommentarerna på Lunchklubbens sida då jag redan vet att allt är ljug. Skrattade halvt ihjäl mig härom veckan när Håkan sa nåt som "Øysteins enorma framgångar i sociala medier". 😂 Skrattar än. Vilka vrak de är.

Men jag är genuint nyfiken på dessa och liknande individer. Det ökade ju markant efter Covid med foliehatteri. Vad är det som driver dessa egentligen? Om man inte vet agendan så är det pengar eller sex som gäller. Men det kan ju inte vara någotdera i framförallt lunchklubbens idioti. Att de flesta är avdankade, pensionerade föredettingar är helt klart. Men jag förstår inte. Vad är agendan? De når ut till 0.1%. Är det bara för att ha kul och få ryggdunk av likasinnade idioter? Men de ska ha för att de får mig att skratta. Framförallt när Øystein börjat med sina underkäks-ticks.

Kan någon förklara? Pengar? Sex? Självskadebeteende?

En enkel förklaring är pengar, för Håkan är det att finansiera sitt alkoholsug! Samt promota sin egen självbild då han är mytoman samt att han har antisemitiska och nazistiska åsikter.
Senast redigerad av Oldg 2025-12-24 kl. 11:54.
Citera
2025-12-24, 12:04
Medlem
Citat:

Tack detsamma, God Jul och Gott Nytt År
Citera
2025-12-24, 12:07
Medlem
Citat:
En enkel förklaring är pengar, för Håkan är det att finansiera sitt alkoholsug! Samt promota sin egen självbild då han är mytoman samt att han har antisemitiska och nazistiska åsikter.

Ja. Det har jag förstått. Men får de verkligen in pengar att leva på? Det kan väl ändå inte räcka som extraknäck ens en gång?
Citera
2025-12-24, 12:16
Medlem
Oldgs avatar
Citat:
Ja. Det har jag förstått. Men får de verkligen in pengar att leva på? Det kan väl ändå inte räcka som extraknäck ens en gång?

Bergmark får inte in mycket om något på sin youtube kanal för han är "demonitariserad" enligt uppgift, han har ströjobb, samt tjänar mindre pengar på dåliga artiklar i Newsvoice och inlägg på Frihetsnytt.
Den stora "kassakon" är sekten av troende (läs "nyttiga idioter") som swishar in pengar till Bergmark. Pengar som Skatteverket inte har slagit klorna i p.g.a. en konstruktion där hans revisor verkar stå för själva kontot precis som med båten - Blåskajsa. Lägg där till att Håkan har löneutmätning så fort han får lön så dras det direkt för att betala hans skulder som uppgår till +1.000.000 SEK enligt KFM.

Skall försöka få tag en mer färsk uppgift under början av nästa år, men det lär inte ha minskat.
Citera
2025-12-24, 13:13
Medlem
Ovralls avatar
Citat:
Om någon som är mer bevandrad i hur youtube statistik funkar kan kolla upp följande ifrån ett inlägg på X.

https://x.com/BergmarkStig1/status/2003729031255195709

"SR når 1% av yngre lyssnare under 29 år och Dagens ETC sparkar halva redaktionen, vänstermedia kollapsar samtidigt som mina program hade 2,1 miljoner visningar."

Enligt statistik ifrån Sveriges Radio så når de 55% av den svenska befolkning ifrån 9 år och uppåt varje dag. Samt 78% på veckobasis (vilket innebär 7.4 miljoner människor!)

Så nä du ljuger som vanligt Bergmark, du är inte större än MSM trots köpta "views" och kommentarer?

SR och Svt har inte youtube som plattform och därför är de såklart inte så stora där. Håkan fattar inte att i varje hem och bil finns tv och radio.

Man kan fråga sig hur stor procent av Sveriges befolkning under 29 Håkan når...
Citera
2025-12-24, 13:21
Medlem
Ovralls avatar
Citat:

Hans "vita" ekonomi som består av pension, bostadsbidrag och ev övrigt bidrag ger nog inte så mycket. Men genom sin Youtube-kanal har han ju ett "svartjobb" som ger pengar till öl och kebab på lokala kolgrillen, plus hemmakonsumtionen. Mer utgifter än så har han sannolikt inte. De senaste två resorna han var på var sannolikt sponsrade, sannolikt av arbetsgivaren i Jönåker. Jag misstänker även att medberoende inom den närmsta kretsen, tex mattikainen och beijerstrand swishar lite extra också.
Citera
2025-12-24, 13:34
Medlem
Haha. Ja. Posta på. Sjukare individ får man leta efter. Men ger goda skratt. Ännu roligare när snyggve Gjutarnäve och Knapptryckar idioten är med också.

Gillar skarpt HBs video där han förnekar han dricker som han la ut för något år sen.
Citera
2025-12-24, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovrall
Hans "vita" ekonomi som består av pension, bostadsbidrag och ev övrigt bidrag ger nog inte så mycket. Men genom sin Youtube-kanal har han ju ett "svartjobb" som ger pengar till öl och kebab på lokala kolgrillen, plus hemmakonsumtionen. Mer utgifter än så har han sannolikt inte. De senaste två resorna han var på var sannolikt sponsrade, sannolikt av arbetsgivaren i Jönåker. Jag misstänker även att medberoende inom den närmsta kretsen, tex mattikainen och beijerstrand swishar lite extra också.

Matikainen la själv ut en tiggar video för några veckor sen. Men de pengarna kanske går till en Explorer till Håkan. Det behöver han.
Citera
2025-12-24, 13:52
Medlem
Citat:
Om någon som är mer bevandrad i hur youtube statistik funkar kan kolla upp följande ifrån ett inlägg på X.

https://x.com/BergmarkStig1/status/2003729031255195709

"SR når 1% av yngre lyssnare under 29 år och Dagens ETC sparkar halva redaktionen, vänstermedia kollapsar samtidigt som mina program hade 2,1 miljoner visningar."

Enligt statistik ifrån Sveriges Radio så når de 55% av den svenska befolkning ifrån 9 år och uppåt varje dag. Samt 78% på veckobasis (vilket innebär 7.4 miljoner människor!)

Så nä du ljuger som vanligt Bergmark, du är inte större än MSM trots köpta "views" och kommentarer?

,
Det är väl det som är så roligt med HB och resten av sekten att dem har en så enorm övertro på sig själva.
Frågan är om Håkan ens förstår att han ljuger?
Verkar ju leva i sitt eget universum.
Han sitter sönder supen och nedknarkad på gränsen till att vara hemlös.
Men självklart så är han landets ledande expert på exakt allt.
Och räknar självklart att komma in i Riiikstaan.
Nästa val ja om inte staten fifflar med rösträkningen som vanligt. Enligt sekten är det ändå anledning till att dem inte är ett riksdags parti redan..
Själv insikten är lika med noll.
Hahaha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in