2025-02-07, 11:25
Avstängd
Oldgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KreugerGuld
Lite kuriosa!
Vid tjänsteställningsreformen 1972 ändrades benämningen “värnpliktig officer” till “värnpliktsofficer” på kompanibefälsnivå,vilket innebär att det fins en skillnad mellan dessa termer. En värnpliktig officer är således en person med officiell status som officer, medan en värnpliktig underofficer inte har samma status.

Om nu Hb har sagt att han är officer och sen ändrat sig så kan detta vara förklaringen, då benämningen ändrades

Det är korrekt! Men det ändrar inte faktum! Han var underofficer, han gick ut som värnpliktig Fänrik! Du bekräftar alltså ovan! Han var aldrig reserv officier! Sedan så kan han alltså inte ha gjort några hemliga ops! För varför skall du ta in en värnpliktig för att dyka (som inte ens fått någon dykutbildning) Om de valt att dyka på U-137 varför skulle dem ringa in en student från Lund? När det fanns Folk på plats i Karlskrona?
De har och hade instruktörer fast anställt folk vid dyktanken (då). Utbildade A-dykare där på den tiden så fanns inget själ att ringa in någon en påstådd reservist. Än mindre efter 14 år efter muck på Estonia......som inte har någon utbildning i militär dykning och som jag sa, den Svenska Flottan kunde 1994 inte dyka djupare än 56 m (Estonia ligger 85 m).
Citera
2025-02-07, 11:28
Medlem
KreugerGulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldg
Det är korrekt! Men det ändrar inte faktum! Han var underofficer, han gick ut som värnpliktig Fänrik! Du bekräftar alltså ovan! Han var aldrig reserv officier! Sedan så kan han alltså inte ha gjort några hemliga ops! För varför skall du ta in en värnpliktig för att dyka (som inte ens fått någon dykutbildning) Om de valt att dyka på U-137 varför skulle dem ringa in en student från Lund? När det fanns Folk på plats i Karlskrona?
De har och hade instruktörer fast anställt folk vid dyktanken (då). Utbildade A-dykare där på den tiden så fanns inget själ att ringa in någon en påstådd reservist. Än mindre efter 14 år efter muck på Estonia......som inte har någon utbildning i militär dykning och som jag sa, den Svenska Flottan kunde 1994 inte dyka djupare än 56 m (Estonia ligger 85 m).
Du spekulerar och drar egna slutsatser! (Vilket är ok!) men spekulation är ingen fakta/bevis som du som oftast vill hävda!
Citera
2025-02-07, 11:30
Avstängd
Oldgs avatar
Citat:
Äntligen någon som förstår vad jag menar! Dock så klarar du av med några få ord det som jag ännu ej har lyckats förmedla.

Slarvig med sanningen är du inte om du har varit med en hemlig operation!

Brottet "Obehörig befattning med hemligt uppgift!" ser Försvarsmakten allvarligt på och vilket bevisar Bergmark ljuger annars hade han suttit bakom lås och bom!

QED
Citera
2025-02-07, 11:32
Medlem
KreugerGulds avatar
Citat:

Brottet "Obehörig befattning med hemligt uppgift!" ser Försvarsmakten allvarligt på och vilket bevisar Bergmark ljuger annars hade han suttit bakom lås och bom!

QED
Man får ändra sig, det är inget brott att vara slarvig med ord, speciellt när försvarsmakten själva ändrar benämningen på officer!
Senast redigerad av KreugerGuld 2025-02-07 kl. 11:38.
Citera
2025-02-07, 11:39
Avstängd
Oldgs avatar
Citat:
Man får ändra sig, det är inget brott att vara slarvig, speciellt när försvarsmakten själva ändrar benämningen!

Slarvig med hemliga uppgifter och operationer, du åker dit så att det sjunger om det! Kan du ingenting om det militära och hemlig stämplar?

Citat:

Brottet "Obehörig befattning med hemligt uppgift!" ser Försvarsmakten allvarligt på och vilket bevisar Bergmark ljuger annars hade han suttit bakom lås och bom! Dessutom du menar Försvarsmakten ljög för Polisen i misshandelsfallet som Håkan blev dömd för?

QED

Citat:

Sedan om U-137 och Estonia hade varit "Hemliga ops" så hade Bergmark blivit arresterad, det är det bästa beviset! Eller att han skulle vara en "officier i KSI". För OM det skulle att vara så han avslöjar hemliga operationer/uppgifter/anställning, då åker han dit för "Obehörig befattning med hemlig uppgift" https://sv.wikipedia.org/wiki/Obeh%C3%B6rig_befattning_med_hemlig_uppgift
Senast redigerad av Oldg 2025-02-07 kl. 11:43.
Citera
2025-02-07, 11:44
Medlem
KreugerGulds avatar
Citat:
Slarvig med hemliga uppgifter och operationer, du åker dit så att det sjunger om det! Kan du ingenting om det militära och hemlig stämplar?
Du spekulerar givetvis nu! Och du överdriver dramatiken! vilket HB själv vittnar om varje dag han visar sig på youtube! Utan handfängsel.
Citera
2025-02-07, 11:49
Avstängd
Oldgs avatar
Citat:
Du spekulerar givetvis nu! Och du överdriver dramatiken! vilket HB själv vittnar om varje dag han visar sig på youtube! Utan handfängsel.

Ja?! Det bevisar att han ljuger! ELLER HUR? Han har alltså inte varit med i någon hemlig operation?

Du kan gärna ringa Carin Bratt som är chefjurist (telefon 08-788 75 00) på Försvarsmakten och få direkt ifrån hästens mun, så kan hon tala om för dig vad som händer om du avslöjar en hemlig operation!
Citera
2025-02-07, 11:54
Medlem
KreugerGulds avatar
Citat:
Ja?! Det bevisar att han ljuger! ELLER HUR? Han har alltså inte varit med i någon hemlig operation?

Du kan gärna ringa Carin Bratt som är chefjurist (telefon 08-788 75 00) på Försvarsmakten och få direkt ifrån hästens mun, så kan hon tala om för dig vad som händer om du avslöjar en hemlig operation!
Nej jag ser inga bevis för att han medvetet har ljugit! Carin bratt får inte delge dig adekvat information!
Så där slirar du på sanningshalten.
Citera
2025-02-07, 12:00
Avstängd
Oldgs avatar
Citat:
Nej jag ser inga bevis för att han medvetet har ljugit! Carin bratt får inte delge dig adekvat information!
Så där slirar du på sanningshalten.

Du är bortgjord nu! Spekulerar inte ett smack! Lagen gäller https://sv.wikipedia.org/wiki/Obeh%C3%B6rig_befattning_med_hemlig_uppgift

HON KAN I ALLMÄNA TERMER TALA OM FÖR DIG VAD SOM HÄNDER NÄR NÅGON BRYTER EMOT LAGEN OCH RÖJER HEMLIGA UPPGIFTER!

Vad är det du inte förstår? Hon går inte på speciella/enskilda fall fattar du väl!!!!??!!!!

Jag har fått det bankat i mig i det militära röjer du hemliga uppgifter så kommer vi efter dig!
Så Herr Bergmark har inte gjort några hemliga ops! Det är bara i hans våta druckna fantasier! Han är lika sanningsenlig som när han utrustar SEAL 7 med utrustning 1980-talet! Lycka till med den biten!
Senast redigerad av Oldg 2025-02-07 kl. 12:20.
Citera
2025-02-07, 12:13
Medlem
Citat:
Nej jag ser inga bevis för att han medvetet har ljugit!
HB har ljugit. Om det sedan är medvetet eller om han tror på sina lögner är irrelevant.
Citera
2025-02-07, 12:18
Medlem
KreugerGulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Segelmannen2
HB har ljugit. Om det sedan är medvetet eller om han tror på sina lögner är irrelevant.
Vad har han ljugit om?
Citera
2025-02-07, 12:22
Medlem
KreugerGulds avatar
Citat:
Du är bortgjord nu! Spekulerar inte ett smack! Lagen gäller https://sv.wikipedia.org/wiki/Obeh%C3%B6rig_befattning_med_hemlig_uppgift

HON KAN I ALLMÄNA TERMER TALA OM FÖR DIG VAD SOM HÄNDER NÄR NÅGON BRYTER EMOT LAGEN OCH RÖJER HEMLIGA UPPGIFTER!

Vad är det du inte förstår? Hon går inte på speciella fall fattar du väl!!!!??!!!!

Jag har fått det bankat i mig i det militära röjer du hemliga uppgifter så kommer vi efter dig!
Så Herr Bergmark har inte gjort några hemliga ops! Det är bara i hans våta druckna fantasier! Han lika sanningsenlig som när han utrustar SEAL 7 med utrustning 1980-talet! Lycka till med den biten!
Sluta larva dig! Carin bratt får och kan inte delge dig någon information om Hb.
Vill du veta allmänt om lagen! så köp sveriges rikes lag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in