2023-07-26, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kackotopi
Tror mer att det var så att översten gör intervjuer med exakt vem som helst, bara för att få ut sitt budskap. Fast det hjälpte nog att HB visade meritlistan, fick intrycket av att översten trodde att HB var någon slags "big shot" i Sverige eller i alla fall har varit en.
Men nu har nog Översten insett sanningen

Ett ljugande fyllo som inte uträttat något vettigt någonsin och jobbar som swishhora 😃😃😃
Citera
2023-07-26, 19:55
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovrall
Jag tror, utan att orka ta fram bevis, att inom åtminstone den brittiska och amerikanska militären (kanske även svenska) bibehåller man sin grad även efter avslutad tjänst. Så han kan nog titulera sig överste tills han dör. Jag är inte säker men har fått för mig det. Han är hursomhelst inte general som andra här påstått
Inom svensk militär är det praxis, i alla fall tidigare att du avgår med en högre grad vid pension. Är du tex major får du överstelöjtnants grad. Kan ha ändrats men så var det åtminstone på 80/90 talet. Tveksamt dock om det var fallet om du var överste förste graden att du då blev generalmajor, de lägre graderna är jag säker på att så var fallet.
Citera
2023-07-27, 11:32
Medlem
Semestervikaries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovrall
"Estoniaexperten" Håkan blandar ihop dykföretaget Rockwater som gjorde första dyket i december 1994 med det fd amerikanska säkerhetsföretaget Blackwater.

Och Öystein sväljer allt okritiskt

Vad märkligt! Enligt Håkan så kände han ju flera av Rockwater dykarna som dök 1994. Det påstår han i alla fall i samtal med den Tyska utredningsgruppen. Länk till det dokumentet finns i denna tråd.
Citera
2023-07-27, 15:14
Medlem
Kackotopis avatar
HB har tidigare berättat att han har betalat 70 miljoner i skatt, och enligt honom själv så får han bara runt 4 500 kr före skatt i pension "Lunchklubben 27 juli SÄPO gillar inte yttrandefrihet": https://www.youtube.com/watch?v=bkIAkfgvovI&t=456s [7:36]

Citat:
@wakeup3987 2 years ago
Håkan Bergmark. Mannen med många strängar på sin lyra.

För er som inte känner till honom. Ett litet axplock Frihetschämpens händelserika liv. Detta är vad han har pratat om i videos. Vilken man.

* Röjdykare
* officer
* sjökapten
* pilot
* Sveriges främsta expert på gaser
* drivit någon typ av videoföretag i USA med utrustning för 20 miljoner.
* utbildad civilekonom
* studerat juridik
* arbetat i svensk underrättelsetjänst
* slagit ihjäl personer
* har 5grams guldtackor som väger 50gram
* har betalat över 70 miljoner i skatt.
* känner Bert Karlsson sedan länge

4 500 kr är ungefär vad som delas ut till någon som lever på ekonomiskt bistånd i månaden. Hur går detta ihop?
Citera
2023-07-27, 16:07
Medlem
BlondinBalles avatar
Nu vet jag inte om den två år gamla Youtubekommentaren att Håkan ska ha sagt sig betalat in sammanlagt 70 miljoner i skatt stämmer men i dagens video är summan 440 miljoner. Måste ha jobbat väldigt hårt senaste åren om så är

Vid 8 min börjar han prata om sina skatteinbetalningar https://youtu.be/bkIAkfgvovI?si=WTqVxqqiclK9zMJs&t=480

Annat nytt i videon är att Håkan ska börja plocka ut sina statliga pension i förtid men fortsätta jobba.
Citera
2023-07-27, 16:32
Medlem
HVIT.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlondinBalle
Nu vet jag inte om den två år gamla Youtubekommentaren att Håkan ska ha sagt sig betalat in sammanlagt 70 miljoner i skatt stämmer men i dagens video är summan 440 miljoner. Måste ha jobbat väldigt hårt senaste åren om så är

Vid 8 min börjar han prata om sina skatteinbetalningar https://youtu.be/bkIAkfgvovI?si=WTqVxqqiclK9zMJs&t=480

Annat nytt i videon är att Håkan ska börja plocka ut sina statliga pension i förtid men fortsätta jobba.

Säg att han har "arbetat" i 50 år så har han betalat in i snitt 8,8 miljoner i skatt per år.
Då borde han med andra ord minst fått ut 5 miljoner per år i snitt!!!
Vilken jävla ultramytoman!!! Och Fläskhaka höjer inte på ögonbrynen och de svagbegåvade fansen bara sitter där och tycker:"Ja, det verkar fullt rimligt!" Och denna ärkemytoman får bara ut några 1000-lappar i pension och har ständiga betalningsanmärkningar hos fogden. Vad har han gjort av sina miljoner och 5 kg guld som han sagt att han har tidigare.
Citera
2023-07-28, 01:06
Medlem
Kackotopis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HVIT.
Säg att han har "arbetat" i 50 år så har han betalat in i snitt 8,8 miljoner i skatt per år.
Då borde han med andra ord minst fått ut 5 miljoner per år i snitt!!!
Vilken jävla ultramytoman!!! Och Fläskhaka höjer inte på ögonbrynen och de svagbegåvade fansen bara sitter där och tycker:"Ja, det verkar fullt rimligt!" Och denna ärkemytoman får bara ut några 1000-lappar i pension och har ständiga betalningsanmärkningar hos fogden. Vad har han gjort av sina miljoner och 5 kg guld som han sagt att han har tidigare.

Annars verkar Rönne vara den vettigaste utav hobbydissidenterna, märkligt att han aldrig säger något om HB:s mytoman utspel, han orkar väl inte! Blir för mycket... skulle nog bli en paus varannan minut i "Lunchklubben" om han ifrågasatte HB.
Citera
2023-07-28, 05:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyaHenrikss
Ja visst är han verklighetsförankrad den där HB…
Spännande att den där översten var med!
Jag ställer mig dock frågan, gjorde översten någon bakgrundskoll på HB?
Eller HB presenterade sin ”meritlista” och sedan var allt ok?
Kan det vara så att den där översten är likadan och man ska ta hans uttalande med flera nypor salt?

Håkan nämner aldrig sina meriter till människor som direkt förstår att det är lögner, eller där han kan hamna i en diskussion med någon som faktiskt vet hur saker fungerar.
Citera
2023-07-29, 20:42
Medlem
I morgondagens livebögklubb tycker jag att vi bombar Fyllskallen med frågor om 400 miljoner+ i inbetald skatt över åren...
Citera
2023-07-29, 20:46
Medlem
HVIT.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belger12
I morgondagens livebögklubb tycker jag att vi bombar Fyllskallen med frågor om 400 miljoner+ i inbetald skatt över åren...

Bra idé, men mytomanen duckar alltid för förklaringar kring sina egna uttalanden. Så fungerar mytomaner och Fyllot vet inte själv vad han sagt. 440 miljoner sa han dessutom
Citera
2023-07-29, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HVIT.
Bra idé, men mytomanen duckar alltid för förklaringar kring sina egna uttalanden. Så fungerar mytomaner och Fyllot vet inte själv vad han sagt. 440 miljoner sa han dessutom
400+ Yes
Jo, men blir ju intressant om frågan dyker upp gång på gång
De efterblivna följarna kanske tillochmed reagerar 😏
Citera
2023-07-29, 21:15
Medlem
HVIT.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belger12
400+ Yes
Jo, men blir ju intressant om frågan dyker upp gång på gång
De efterblivna följarna kanske tillochmed reagerar 😏

Det tror jag inte. De är så pass dumma i huvudet så de bara menar "Ja, det verkar ju rimligt" De kan inte förstå hur orimligt allt är utan känner nog en slags "gemenskap" i sin patetiska ensamhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in