2022-11-21, 12:28
Medlem
Ovralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyaHenrikss
Har han blivit av med körkortet?
Han har påstått att han har harpun och licens för den. Vid rattfylla brukar licenserna åka.

Om han blivit dömd för rattfylleri i somras har Transportstyrelsen garanterat återkallat körkortet, sen är frågan vilken spärrtid de satt. Det bedöms efter situation, hur grovt rattfylleriet har varit, om det hänt tidigare mm. Det kan även "mildras" något utefter behovet av körkort, eftersom Håkan påstår sig arbeta inom transportsektorn kan han ha fått tillbaka det tidigare pga detta.
Citera
2022-11-21, 13:26
Medlem
NyaHenriksss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Jag har harpunlicens eftersom jag jobbar halva året med att fiska mört ute på åkrarna utanför Gent, och kan berätta att den licensen behöver man specialtillstånd för att få ha, MEN det är inget man blir av med pga en rattfylla

Tillståndsenheten brukar faktiskt dra in licenser vid just rattfylla eftersom man inte är en rekorderlig person längre…
Citera
2022-11-21, 13:29
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Tillståndsenheten brukar faktiskt dra in licenser vid just rattfylla eftersom man inte är en rekorderlig person längre…
Nja, det faller visserligen tekniskt sett under vapenlagen, men just harpuner och motsvarande tyngre fiskeredskap ligger lite i "gråzonen" sedan vi gick med i EU. En anledning till att det är på det viset är för att framför allt Norge krävde det för att över huvud taget överväga gå med, sen gick de ju inte med oavsett, men det är därför det inte riktigt är hugget i sten. Skulle snuten ta dina harpuner är det bara att överklaga så får du tillbaka dem på studs. Tror du inte mig så kan du fråga din tandläkare.
Citera
2022-11-21, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HVIT.
Pajasen har i a f flyttat in i sitt hyrda pojkrum nu igen. Verkar bara sända lunchklubb med vingmuttern numera och pratar konspirationer om Nato och Nordstream, ivrigt påhejad av den lågbegåvade fårskocken.

Jag tror att det nya "pojkrummet" är hos någon polare i eller utanför Nyköping som han skall hjälpa med renovering under vintern.
Citera
2022-11-21, 15:59
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .kungen77
Dom och fup

https://gofile.io/d/KKXOy0

.

Sicken osis. Att blåsa 0,14 (0,28 i blodet) är inte särskilt mycket och han bör, med sin toleransnivå, inte varit det minsta märkbart berusad. Nästan han skulle kunna ha dividerat och dragit ut på tiden mellan första blåset och evidensmaskinen så han hamnat under gränsen. Kanske han gjorde iofs så han egentligen hade mer i systemet.

Men att han druckit 3 starköl kl. 18 dagen innan, och sen 1 st kortburk kl 07 tror jag inte på. Den mängden kan ju inte ge utslag kl 14. Han har givetvis läskat på bra mycket mer dagen innan.

Citat:
Håkan Bergmark berättar att han under kvällen den 1 juli på en restaurang i Stockholm drack
tre stora starköl. Han lämnade restaurangen vid 18:00. På morgonen idag kl. 07:15 reste Håkan
med färjan från Nynäshamn mot Visby.
Ombord på färjan köpte Håkan en Visbyöl (33 cl) som han drack upp.
Senast redigerad av Carlbom 2022-11-21 kl. 16:33.
Citera
2022-11-21, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Sicken osis. Att blåsa 0,14 (0,28 i blodet) är inte särskilt mycket och han bör, med sin toleransnivå, inte varit det minsta märkbart berusad. Nästan han skulle kunna ha dividerat och dragit ut på tiden mellan första blåset och evidensmaskinen så han hamnat under gränsen. Kan ske han gjorde iofs så han egentligen hade mer i systemet.

Men att han druckit 3 starköl kl. 18 dagen innan, och sen 1 st kortburk kl 07 tror jag inte på. Den mängden kan ju inte ge utslag kl 14. Han har givetvis läskat på bra mycket mer dagen innan.

Instämmer helt, han har slagit i sig bra mycket mer för att få det utslaget i blåsningen.
Citera
2022-11-21, 16:38
Medlem
HVIT.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krabban2
Instämmer helt, han har slagit i sig bra mycket mer för att få det utslaget i blåsningen.

Så klart han har! Han är dels mytoman och dels alkoholist.
Jag blåste i en Dräger (privat) kl 14 en gång för att se om jag kunde köra dagen efter och fick då 0,08 promille. Då hade jag krökat rejält på lördagen fram till klockan 03:00. Tar aldrig bilen dagen efter då jag anser att även om jag är "laglig" så är jag en sämre bilförare.
Citera
2022-11-21, 16:54
Medlem
NyaHenriksss avatar
Konstigt att en så välutbildad och erfaren man endast har 78900kr i taxerad inkomst.
Arbetsgivarna borde stå i kö och slåss för att anställa honom.
Citera
2022-11-21, 17:00
Medlem
HVIT.s avatar
Citat:
Konstigt att en så välutbildad och erfaren man endast har 78900kr i taxerad inkomst.
Arbetsgivarna borde stå i kö och slåss för att anställa honom.

Ja! Folk borde även stå i kö för att höra han på föreläsningar om Estonia, dykningar, krigskunskaper, vaccinets farligheter m.m. m.m. En föreläsning i veckan á 20000 kr ger sanningssägaren 80000 kr i månaden. Hur kan vår hjälte missa detta lukrativa tillfälle? Sitta på Joootoob och skramla in några korvören på reklamintäkter måste ju vara rena rånet på allas vår förebild Bergmark!
Citera
2022-11-21, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HVIT.
Ja! Folk borde även stå i kö för att höra han på föreläsningar om Estonia, dykningar, krigskunskaper, vaccinets farligheter m.m. m.m. En föreläsning i veckan á 20000 kr ger sanningssägaren 80000 kr i månaden. Hur kan vår hjälte missa detta lukrativa tillfälle? Sitta på Joootoob och skramla in några korvören på reklamintäkter måste ju vara rena rånet på allas vår förebild Bergmark!

Jag lyssnade för en dryg vecka sedan på Håkan, "Cherson en taktisk manöver", där han dömde ut Joakim Paasikivi som totalt okunnig och framhävde sig själv som att i alla fall ha god insyn i hur det fungerar med militär strategi. Paasikivi är väl, om jag inte är helt felunderrättad, lärare i just militär strategi. Håkan blandade dessutom ihop väderstrecken rätt duktigt i den videon.
Citera
2022-11-21, 18:00
Medlem
Ovralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krabban2
Jag tror att det nya "pojkrummet" är hos någon polare i eller utanför Nyköping som han skall hjälpa med renovering under vintern.

Jönåker, utanför Nyköping
Citera
2022-11-21, 18:07
Medlem
Ovralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Sicken osis. Att blåsa 0,14 (0,28 i blodet) är inte särskilt mycket och han bör, med sin toleransnivå, inte varit det minsta märkbart berusad. Nästan han skulle kunna ha dividerat och dragit ut på tiden mellan första blåset och evidensmaskinen så han hamnat under gränsen. Kanske han gjorde iofs så han egentligen hade mer i systemet.

Bara det faktum att han erkänner att han sugit i sig en starköl till frukost torde framkalla varningssignaler om hans syn på alkohol och bilkörning.

Citat:
Patrullen reagerade på Bergmarks körstil varpå han stoppades och kontrollerades.

Han ådrog sig patrullens uppmärksamhet så antingen var han märkbart berusad eller så kör han som en kratta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in