2021-06-13, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jobb på Odenplan, idag, 5 min oklippt: "han har knappar med sig också, det här är bra"...

Oklippt från Odenplan 13e juni

https://www.youtube.com/watch?v=OYhzNZ5iT4I

"Här är det människor som tar reda på saker och inte gissar sig fram"

Citera
2021-06-13, 21:54
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
"Här är det människor som tar reda på saker och inte gissar sig fram"

Ja, haha

Undrar om han på riktigt tror på det här? Jag tror inte det, jag tror han bara är en bedragare. Men, jag kan ha fel...

Edit: Triss i "tror" ovan, ser jag...
Citera
2021-06-13, 21:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jobb på Odenplan, idag, 5 min oklippt: "han har knappar med sig också, det här är bra"...

Oklippt från Odenplan 13e juni

https://www.youtube.com/watch?v=OYhzNZ5iT4I
Alltså... Jag är själv skeptisk mot Astras Covid-vaccin och är fortfarande ovaccinerad trots att min vårdcentral har stött på vid två tillfällen. Men... Det här är ju en galenskap som saknar motstycke. Att topsen som används vid Covidtesterna skulle vara transformatörer av någon okänd substans som i sin tur skapar någon okänd sjukdom... Alltså, man tar sig för pannan.

Problemet är ju att sådana som jag klumpas ihop med den här dåren. Människor som är oroliga över enstaka detaljer klumpas ihop med rena Lennart Bladhs.

Naturligtvis låter Håkan den här galenpannan lägga ut texten vitt och brett.
Citera
2021-06-14, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ritva2
Suck o stön. 🤔😊

Blir allt mer Innehållslöst och som mest presenterars andras konspirationsteorier/material.
Läser andras nyheter innantill.

Vilket pladder som helst håller igång swishflödet en tydligen.

Tänk på att det räcker med några hundra som skänker en hundralapp i månaden.
Ex, 200 st × 100 kr = 20.000 kr.
Många bäckar små!
Inte konstigt det är tävling om lärjungarnas generositet.
Speciellt om swishgåvor är ens enda inkomstkälla.
Då behövs ständiga påminnelser om att det minsann kostar att leva som frihetskämpande orakel.
Senast redigerad av Kho71 2021-06-14 kl. 08:06. Anledning: Stavfel
Citera
2021-06-14, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kho71
Blir allt mer Innehållslöst och som mest presenterars andras konspirationsteorier/material.
Läser andras nyheter innantill.

Vilket pladder som helst håller igång swishflödet en tydligen.

Tänk på att det räcker med några hundra som skänker en hundralapp i månaden.
Ex, 200 st × 100 kr = 20.000 kr.
Många bäckar små!
Inte konstigt det är tävling om lärjungarnas generositet.
Speciellt om swishgåvor är ens enda inkomstkälla.
Då behövs ständiga påminnelser om att det minsann kostar att leva som frihetskämpande orakel.

Eller 39st stollar som swishar dåren 25 kronor = 975 kronor

- Oavsett hur swishhoran och pajasen bergmark gör ..

"Så enligt Skatteverket så är detta "swish-tiggeri" ett stort mörkertal och detta att
skriva "Gåva" så tror många swish-tiggare att det är är skattefritt, enligt Skatteverket så
går det under motprestation då "swish-tiggarna" sitter framför en kamera via sociala medier
och berättar om olika sakar men påvisar ofta att "swisha" för att hålla igång kanalen etc ..
alltså en motprestation och ska beskattas enligt Skatteverket"
Citera
2021-06-14, 11:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SKIL
Eller 39st stollar som swishar dåren 25 kronor = 975 kronor

- Oavsett hur swishhoran och pajasen bergmark gör ..

"Så enligt Skatteverket så är detta "swish-tiggeri" ett stort mörkertal och detta att
skriva "Gåva" så tror många swish-tiggare att det är är skattefritt, enligt Skatteverket så
går det under motprestation då "swish-tiggarna" sitter framför en kamera via sociala medier
och berättar om olika sakar men påvisar ofta att "swisha" för att hålla igång kanalen etc ..
alltså en motprestation och ska beskattas enligt Skatteverket"

Stämmer bra det och nu är han anmäld för det "arbete" han får betalt för via swish så det lär snart vara slut på de "stora pengarna" som han uttrycker sig.
Citera
2021-06-14, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AwakeAsFuck
Stämmer bra det och nu är han anmäld för det "arbete" han får betalt för via swish så det lär snart vara slut på de "stora pengarna" som han uttrycker sig.

Jo han horade ju ihop närmare 200k för skulden till kronofogden. Av de pengarna vill nog skatteverket ha runt 65k. Grattis Håkan. Det går bra nu!!
Citera
2021-06-14, 13:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av why
Jo han horade ju ihop närmare 200k för skulden till kronofogden. Av de pengarna vill nog skatteverket ha runt 65k. Grattis Håkan. Det går bra nu!!

Ja det går bra. Kom en kommentar video jag ska kolla på nu. Sedan måste han nog vila sig efter sitt hårda arbete och lägga huvudet på den lilla blåa dynan han har till höger på sin prydligt ihopvikta piké tröja.

De vill ha mycket mer. Med skatt och sociala avgifter blir det väl ca 60%. Och åker han på skattetillägg så är det 40% till på de 60% Det vill säga ca 80%. De kan gå 5 år bakåt.
Senast redigerad av AwakeAsFuck 2021-06-14 kl. 13:55.
Citera
2021-06-14, 13:55
Medlem
Det är ju frivilligt om man vill skicka pengar! Nästan varenda YT:are "tigger" pengar och man kan ju inte donera till alla man följer. Jag missar aldrig ett inlägg från Håkan för det är alltid korta inlägg och intressant. Jag håller inte med om allt han säger men det vore ju meningslöst att följa ngn som man tycker exakt likadant som.
Citera
2021-06-14, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Det är ju frivilligt om man vill skicka pengar! Nästan varenda YT:are "tigger" pengar och man kan ju inte donera till alla man följer. Jag missar aldrig ett inlägg från Håkan för det är alltid korta inlägg och intressant. Jag håller inte med om allt han säger men det vore ju meningslöst att följa ngn som man tycker exakt likadant som.

Om du tycker att innehållet är intressant så kan du läsa samnytt och fria tider så kommer du får nyheterna snabbare. Det tar ju massor av tid för Håkan att göra sin research (läsa blaskorna), spela in videon, klippa in intro och sen ladda upp vilket måste övervakas eftersom det så ofta avbryts när HB kör.

Själv följer jag enkom Håkan för att det är en kul cirkus. Ungefär som att det är kul med skäggiga damen, världens starkaste man som böjer enorma järnbalkar och sen kör kast med liten dvärg. Helt enkelt en kul show och lika spännande varje gång att se vad för nya galenskaper som dyker upp.
Citera
2021-06-14, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why
Om du tycker att innehållet är intressant så kan du läsa samnytt och fria tider så kommer du får nyheterna snabbare. Det tar ju massor av tid för Håkan att göra sin research (läsa blaskorna), spela in videon, klippa in intro och sen ladda upp vilket måste övervakas eftersom det så ofta avbryts när HB kör.

Själv följer jag enkom Håkan för att det är en kul cirkus. Ungefär som att det är kul med skäggiga damen, världens starkaste man som böjer enorma järnbalkar och sen kör kast med liten dvärg. Helt enkelt en kul show och lika spännande varje gång att se vad för nya galenskaper som dyker upp.
SJÄLKLART följer jag med i Samnytt och Fria Tider och annan alternativmedia. Jag gillar Håkan för han laddar upp videor hela tiden och är kort och koncis. Håkan är 60+ och det kan ju för ungdomar(?) kanske verka som lyteskomik? Ska så gamla verkligen vara på YT?
Citera
2021-06-14, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
SJÄLKLART följer jag med i Samnytt och Fria Tider och annan alternativmedia. Jag gillar Håkan för han laddar upp videor hela tiden och är kort och koncis. Håkan är 60+ och det kan ju för ungdomar(?) kanske verka som lyteskomik? Ska så gamla verkligen vara på YT?
Det är knappast åldern som gör det hela till lyteskomik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in