2020-12-18, 13:13
Medlem
Max3xs avatar
Som säkert flera sett i sina notiser på YT så laddade HB upp en video inatt vid 2-tiden, "Markus Andersson är en quisling och förrädare av stora mått". Videon togs antagligen bort ganska snabbt, någon som såg den? Videon var antagligen en ilsken reaktion på att Nya Dagbladets granskning av "nätverket" inte går att stoppa.

Idag publicerade ND en uppföljare i ämnet: https://nyadagbladet.se/ledare/en-publicering-som-star-bergfast/
Citera
2020-12-18, 16:51
Medlem
Jag undrar hur länge det dröjer innan övriga konspirationsteoretiska kanaler och personer tar avstånd från herr Bergmark. Kolla in Fritjof Persson som gästat några av H.B videos, det är humor på högsta nivå.
Citera
2020-12-18, 18:32
Medlem
Kackotopis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Decubitus
Jag undrar hur länge det dröjer innan övriga konspirationsteoretiska kanaler och personer tar avstånd från herr Bergmark. Kolla in Fritjof Persson som gästat några av H.B videos, det är humor på högsta nivå.

Snälla säg att Fritjof är en betald skådespelare? Det kan inte vara på riktigt... fick ett gott garv åt denna "Intervju med Fritjof Persson": https://www.youtube.com/watch?v=7va2RpUInV8

Citat:
Pratar lite med den kloke och censurerade Fritjof Persson om den globala maffian.
Senast redigerad av Kackotopi 2020-12-18 kl. 18:44. Anledning: *Fritjof (går f*n inte att stava hans förnamn).
Citera
2020-12-18, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kackotopi
Snälla säg att Fritjof är en betald skådespelare? Det kan inte vara på riktigt... fick ett gott garv åt denna "Intervju med Fritjof Persson": https://www.youtube.com/watch?v=7va2RpUInV8

Inte för att vara elak på något sätt men det fullkomligt stinker av autism kring denne Fritjof. Kroppsspråket, talet, utseendet.. allt.
Citera
2020-12-18, 19:27
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Inte för att vara elak på något sätt men det fullkomligt stinker av autism kring denne Fritjof. Kroppsspråket, talet, utseendet.. allt.
Ja. Det entoniga märkliga talet, "goss-ansiktet", mimiken, ögonrörelserna och - inte minst - udda intressen och utanförskap.
Citera
2020-12-18, 19:44
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired

Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Ja. Det entoniga märkliga talet, "goss-ansiktet", mimiken, ögonrörelserna och - inte minst - udda intressen och utanförskap.

Men har han rätt eller fel i den information han delger?
Det borde vara kärnan för diskutionen kan jag tycka.
Citera
2020-12-18, 19:48
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
Jag vet inte, men du har rätt: det är vad som sägs som är det viktiga, inte hur det sägs. Exempelvis håller jag med om det mesta Håkan säger, framförallt när han är nykter...
Citera
2020-12-18, 20:07
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Jag vet inte, men du har rätt: det är vad som sägs som är det viktiga, inte hur det sägs. Exempelvis håller jag med om det mesta Håkan säger, framförallt när han är nykter...

Ja men vi är alla bara människor och jag tror Håkan gör sig själv en stor otjänst när han sänder videos där han uppenbart är påverkad. Hans belackare kan lätt peka finger och avfärda honom som en fylltratt vilket är trist då han berör en hel del intressanta ämnen.
Citera
2020-12-18, 20:09
Medlem
Citat:

Jo, förvisso. Jag såg ett klipp för ett tag sedan där han hade något slags torgmöte som polisen avbröt. Han ställde till med ett jävla liv och ville få det till att polisen var utsända av någon meningsmotståndare bara för att han vågar yttra "sanningen".

Lyckades faktiskt hitta klippet: https://m.youtube.com/watch?v=TTXf5QF7I4E. Polisen ser måttligt roade ut

Nåja, detta är trots allt en tråd om Håkan.
Citera
2020-12-18, 20:13
Medlem
Max3xs avatar
Citat:

Citat:

Jag är mest intresserad av varför, vad är den bakomliggande agendan eller målet. Jag misstänker sektbildning och persondyrkan med mål att ekonomiskt försörja några i toppen.
Citera
2020-12-18, 20:21
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Jag är mest intresserad av varför, vad är den bakomliggande agendan eller målet. Jag misstänker sektbildning och persondyrkan med mål att ekonomiskt försörja några i toppen.

Varför åker folk hem på fredag efter jobbet och äter tacos och i lever svenssonliv?

Han kanske tröttnade på allt och ville göra någon slags skillnad?
Men i Sverige så ses det som något konstigt och avvikande.
Vi ska bara blunda, betala skatt, hålla tyst och lämna över våra liv till landets främsta företrädare.
Senast redigerad av Lagerkommandant 2020-12-18 kl. 20:25.
Citera
2020-12-18, 20:42
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Jag misstänker (förutom det ekonomiska) en önskan om "innanförskap". Påfallande många i dessa kretsar har, av olika anledningar, hamnat lite utanför flera arenor: arbetsmarknaden, bostadsmarknaden, det ekonomiska, det familjära/sociala och det (etablerade) politiska. Nota bene! Jag lägger ingen (nåja) värdering i detta, men finner det socialpsykologiskt intressant...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in