2020-10-04, 10:52
Medlem
Jag stödjer inte BLM. Vad vill de få ut av att trakassera människor, förstöra butiker och affärsverksamheter!? De är ett pack vänsterextremister som härjar runt på gator och torg. De verkar ju inte vara så smarta i deras sätt att framföra budskap och demonstrera för sin sak om man säger så...
2020-10-04, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2n00b4U
Jag undrar hur mycket BLM-medlemmarna har skänkt av sin egna löner. Gissar att det inte är så jättemycket.
BLM medlemmar är vänsterblivna som inte vill jobba för att få en hög standard, de vill sitta på sin feta röv och få allt utan ansträngning. De är stora bebisar som saknar dels manlig gestalt i familjen och dels saknar förmågan att tänka en egen tanke.
2020-10-04, 11:35
Medlem
Custom_mades avatar
Finns det något mer osmakligt än giriga negrer.

Hår är 3 lögner i EN mening: Ärlig neger påväg till jobbet på egen cykel.
2020-10-04, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gakka
Du är inte företagare va? 😂
Hur tänkte du att Babas burgers donerar sin "vinst" med ett negativt resultat på -1409tkr?
2020-10-04, 13:01
Medlem
Cyb8rgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
En språkfråga - Var ser du kravet i denna mening?

"Vi tycker det är lite tråkigt att en kedja som er, där MÅNGA svarta äter enbart donerar 5kr per burgare. Ni skulle gott ha råd att donera hela vinsten av den burgaren till blm usa!

De uttrycker en åsikt inte ett krav. Denna åsikt kan man tycka är bra eller dålig.

Jag ser inte att det står Vi kräver att ni donerar hela er vinst.

Spelar egentligen ingen roll att ordet "krav" inte har använts, men ok, rätt ska vara rätt antar jag.
Bra försök att dribbla bort det som diskuteras här, nämligen att det är en fullständigt jävla STÖRD åsikt och så fräckt att klockorna stannar!
2020-10-04, 13:04
Medlem
Babas Burgers..

Skicka oss en viskning om det är så att du blir utpressad.

Blinka två gånger och låtsas vinka till någon i lokalen.
2020-10-04, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
En språkfråga - Var ser du kravet i denna mening?
Du menar alltså att de bara lite så där i förbifarten uttrycker något utan betydelse?
Varför skulle en organisation utan någon som helst koppling till företaget uttrycka en begäran om att pengar ska doneras till extern part?
2020-10-04, 13:55
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av u99HSHH
Restaurangkedjan Babas burgers donerar 5kr per såld burgare till BLM i en hel månad.
BLM svarar att de bör donera hela vinsten till BLM-rörelsen:

https://pbs.twimg.com/media/EjYhmD2WAAAuEt9?format=jpg&name=900x900
https://pbs.twimg.com/media/EjYxN_8WAAAT3IU?format=jpg&name=large

Är det rimligt att den politiska BLM-rörelsen kräver att en hamburgerkedja donerar hela vinsten pga svarta äter på restaurangen?

Det är ju inte särskilt otänkbart att en vinst på en burgare är 5 kr när man dragit bort lokalhyra, personalkostnader, inköp av råvaror m.m. Tycker t.o.m 5 kr låter ganska mycket. BLM saknar totalt koll på vad man faktiskt tjänar på att driva ett hamburgerhak.

Sen är det såklart töntigt av BLM att ens ge sig in i diskussionen och kräva något öht. De borde vara nöjda med att de för tillfället får styra och äga debatten. Men som vanligt blir extremtvänstern är nöjd, de vill äga och kontrollera ALLT.
2020-10-04, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Samtidigt kommer jag - som inte är PK, inte är marxist och inte hatar vita - aldrig mer handla hos dem. Hoppas de tycker det är värt att avskräcka vissa kunder bara för att få tillbaka otacksamhet från sina rasistkunder.

Då är vi två (minst) som aldrig kommer handla av Babas oavsett hur goda burgare de grillar.
Likalite som jag någonsin gynnar MAX igen,trots att maten var bland godaste av hamburgare i slafskategorin.

Det företag som uttalat srödjer en politisk agenda som inte är förenlig med min behöver heller inte mina pengar
2020-10-04, 14:02
Medlem
undercover-racists avatar
Ät någon annanstans om man tycker att det doneras för lite pengar.
2020-10-04, 14:07
Medlem
Att folk inte lärt sig än...

Ge ett finger och de kommer ta hela armen.
2020-10-04, 15:14
Medlem
aldrig hört talas om ali babas sunkia burger

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in