2020-10-02, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Varför repeterar du frågorna i trådstarten?

Du påstår att skattebetalarna har betalat till företaget så jag antar att du vet hur detta har regleras därför frågar jag dig.
Citera
2020-10-02, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Du påstår att skattebetalarna har betalat till företaget så jag antar att du vet hur detta har regleras därför frågar jag dig.

Jag tror du har missförstått. Det här är ett diskussionsforum, inte en debattartikel. Det är precis den typen av information som efterfrågas, vilket ju framgår av trådstarten.

Jag kan förstås ha fel, men jag tror inte att Flowbird agerat pro-bono åt Stockholms stad, utan att det finns en ersättningsmodell bakom deras system. Jag har aldrig sett ett företag göra något liknande åt kommuner pro-bono tidigare, så frågan om ersättning får nog ändå anses vara relevant.
Citera
2020-10-02, 15:14
Medlem
Funkar kanon imo, lugna ner dig
Citera
2020-10-02, 15:19
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Du verkar lite upprörd för ett problem med en app.
Står allt rätt till?
Vojne Vojne ditt lilla stolpskott. Du verkar upprörd över att folk inte tycker om att bli lurade. Scammat mycket själv förstår jag.
Citera
2020-10-02, 15:19
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av khy
Går man in på Merinfo.se och kollar upp aktiebolaget så får man fram detta.

"Kreditupplysning med viktig information.

Företaget har minst ett av följande:

Ansökan hos KFM, Anmärkning

Kontrollerat 2020-10-02"
Ändå har de stängt ett kontrakt med Sveriges största stad om dess parkering, som globalt sett är världens största (helt) passiva inkomst. Är väl huvudstaden som klantat sig åt helvete i detta?
Citera
2020-10-02, 15:30
Medlem
Flowbird hette tidigare Cale Access innan dom gick ihop med det franska bolaget Parkeon, Cale tillverkar parkeringsautomater och dom flesta parkeringsautomaterna som ni ser i Stockholm och resten av Sverige är tillverkade av Cale, nu verkar det som att Cale eller rättare sagt Flowbird fått en deal med Stockholm stad att börja använda fler av deras betallösningar, grattis till Cale helt enkelt.

https://www.caleaccess.com/sv/
Senast redigerad av Karlix 2020-10-02 kl. 15:37.
Citera
2020-10-02, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
Vojne Vojne ditt lilla stolpskott. Du verkar upprörd över att folk inte tycker om att bli lurade. Scammat mycket själv förstår jag.

Hur är det en blåsning att en app inte funkar som den ska en tid?
En incident självklart men en blåsning?
Sen finns det alternativ som att betala i automat eller med hjälp av nän annan app.
Citera
2020-10-02, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Jag tror du har missförstått. Det här är ett diskussionsforum, inte en debattartikel. Det är precis den typen av information som efterfrågas, vilket ju framgår av trådstarten.

Jag kan förstås ha fel, men jag tror inte att Flowbird agerat pro-bono åt Stockholms stad, utan att det finns en ersättningsmodell bakom deras system. Jag har aldrig sett ett företag göra något liknande åt kommuner pro-bono tidigare, så frågan om ersättning får nog ändå anses vara relevant.

Så du skriver saker du känner som om det är fakta?
Citera
2020-10-02, 15:39
Medlem
Klanmedlemmar som ger varandra uppdrag och tjänar pengar igen, du betalar. Inget att se här.
Citera
2020-10-02, 15:41
Medlem
Citat:
Ska vi försöka återgå till sakfrågan?

212 personer har recenserat appen, av dessa har 202 satt betyget 1. Det är jättegulligt att du ställer upp som försvarare, men jag tror de flesta andra är överens om att det är ett underbetyg. Och det är knappast rimligt att de som parkerar i Stockholm ska behöva använda tredjeparts-appar istället för stadens egna.

Har du någon information om frågorna i trådstarten, bidra gärna till att dela det du vet i tråden.
Citera
2020-10-02, 15:43
Medlem
Citat:
Vad jag vet har jag inte delat något jag känner. Att 202 av 212 belönat med betyg 1 är fakta. I trådstarten i övrigt finns fakta och frågeställningar, inga spekulationer vad jag kan se. Läs gärna trådstarten igen.
Citera
2020-10-02, 15:45
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Du verkar lite upprörd för ett problem med en app.
Står allt rätt till?
Klart det är allvarligt att en app som är gjort för betalning inte fungerar korrekt, finner du dig i att det ska vara OK?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in