2020-10-02, 20:51
Medlem
Vad som kommer att hända är att Biden visar sig smittad av coronavirus. Smittspårningen ger vid handen att han smittats av Trump. Biden mular och Trump blir den förste president som bokstavligen dödat sin motståndare.
Citera
2020-10-02, 20:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Hur är det att leda landet och se till befolkningens bästa att ljuga om risken/faran och skylla ifrån sig på Kina och klaga på demokratiska stater/städer?
Trump går ju aktivt in för att splittra landet och ljög för folket "för att inte skapa panik" vilket har gjort att en stor del av befolkningen fortfarande inte tar covid på allvar.
Detta är en stor orsak till att USA fortfarande i oktober har nästan 1000 döda per dag och fortfarande inte får någon kontroll över spridningen.

Löfven är inte den mest synlige men att snacka massa skit i TV och på Twitter åstadkommer inget, allt det gör är att ge en illusion av att man gör något.

0,06 % av befolkningen har dött, nästan alla över 70 år och med metabola sjukdomar. Det finns ingen anledning att fortsätta med skrämselpropagandan.

"Detta är en stor orsak till att USA fortfarande i oktober har nästan 1000 döda per dag och fortfarande inte får någon kontroll över spridningen."
Det du inte förstår är att USA är ett stort land med flera olika klimatzoner, vilket påverkar spridningen. I delstater som New York, där klimatet påminner om Europas, toppade covid-19 redan i våras. Idag är dödstalen i New York en bråkdel av vad de var i april.
Citera
2020-10-02, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverind
Är det moraliskt fel att hoppas på att han dör?

/.../

Om Trump dog vore det snarare en välsignelse. Gudomlig rättvisa till och med.

Skrämmande att se hur vuxna människor beter sig. Är det masspsykos eller är folk i gemen verkligen lågintelligenta narcissister, vars enda förmåga till uttryck är att förstöra för andra?

Kommer man inte ihåg att förra valet stod mellan Trump och Hillary Clinton och att det, för världens väl, var en fantastisk lycka att det gick som det gick?

Förhoppningsvis är det så att folk bara blivit vilseledda av politiker samt politiserad media och innerst inne inte är så obehagliga som de verkar. Eller att de som syns och hörs egentligen är en försvinnande liten minoritet som, av fientligt inställda krafter, givits tillgång till megafoner.

Psyksjuka individer, som den ovan citerade, tror jag är det minsta problemet.
Citera
2020-10-02, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Donald Trumps nära rådgivare Hope Hicks är sjuk i covid-19.

Hon testades positivt i onsdags kväll och reste under veckan med presidenten i Air Force One.

Under fredagsmorgonen testades både Trump och hans fru Melania positivt, skriver presidenten själv på Twitter.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7Klbe3/trump-har-testats-positivt-for-corona

Vad får detta för konsekvenser för valet?

Om Donald Trump dör får det stora konsekvenser då reglerna säger att han står kvar på valsedeln och Pence tar över vid valseger, med Nancy Pelosi som VP tills en VP har röstats igenom.

Låt oss hoppas att Trump överlever sjukdomen, nu är jag inget fan av honom, men covid-19 är inget man önskar ens en politisk motståndare. Biden önskade till och med honom väl.
Citera
2020-10-02, 20:55
Moderator
Humbugs avatar
Neej, men så tråkigt. Var det inte Trump som tog malariamedicin? Injicerade han den fel? Oh ack och ve. Hur kunde det hända?
Citera
2020-10-02, 20:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Om vi frånser just att Trump blev sjuk av det virus han lät mer eller mindre släppte lös i landet så är ju stora braskande rubriker om virusets härjningar så här nära inpå valet det sista Trump behöver eller ville ha.
Att dessutom Biden testats negativt är ju en politisk seger i mognad och ansvar för demokraterna och fpr Trump allt mer att framstå som en oansvarig ledare inför väljarna, särskilt när det nu framkommer att han trots misstänkta symptom och råd att avbryta fortsatte att ha möten med flera hundra oskyddade människor.
Så en politisk skadan för republikanerna är nog redan skedd oavsett om Trump frisknar till eller biter i gräset. För att säga att Trump bara gjorde sin plikt när han i stället faktiskt utsatte oskyldiga människor för faran att bli smittade är ju inget hållbart argument.

Biden har tryckt i en källare i ett halvår. Trump kan inte göra det, han har ett jobb att sköta.
Citera
2020-10-02, 21:01
Medlem
pelle_snusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Biden har tryckt i en källare i ett halvår. Trump kan inte göra det, han har ett jobb att sköta.

Han kan ju använda munskydd, låta bli att skaka hand, genomföra virtuella möten, ...

Ändå önskar jag hoom inte detta. Ingen förtjänar corona.
Citera
2020-10-02, 21:03
Medlem
Matthew_Hopkinss avatar
Citat:
https://www.cdc.gov/nchs/nvss/vsrr/covid_weekly/index.htm#Comorbidities

Tack! Man kan nog ändå anta att COVID-19 blev droppen för något fler än 6% av dessa sjuka stackare. Men det finns en poäng i att många hade tackat för sig oavsett om de även råkade ha viruset i kroppen för stunden eller inte. Skulle påstå att sanningen ligger någonstans mittemellan. Svårt att veta.
Citera
2020-10-02, 21:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Du menar att man bara skall räkna de som dog ENBART pga covid-19 utan andra påverkande faktorer?
Så om du blir skjuten samtidigt som du har högt blodtryck och är överviktig skall man inte räkna det som att du blivit ihjälskjuten eftersom du kanske överlevt om du inte haft högt blodtryck och var vältränad?
Sen är det ca 15% av de som dött som har Covid-19 som enda kända faktor.

Idag räknas alla som har covid-19 och dör in i statistiken. D.v.s. man kan dö i en bilolycka och räknas som död med covid-19. Du menar alltså att det är rimligt att räkna så?
Citera
2020-10-02, 21:07
Medlem
Citat:
0,06 % av befolkningen har dött, nästan alla över 70 år och med metabola sjukdomar. Det finns ingen anledning att fortsätta med skrämselpropagandan.

"Detta är en stor orsak till att USA fortfarande i oktober har nästan 1000 döda per dag och fortfarande inte får någon kontroll över spridningen."
Det du inte förstår är att USA är ett stort land med flera olika klimatzoner, vilket påverkar spridningen. I delstater som New York, där klimatet påminner om Europas, toppade covid-19 redan i våras. Idag är dödstalen i New York en bråkdel av vad de var i april.

80% av de döda är 65 eller äldre. Menar du att de som är över 65 inte räknas/saknar betydelse?
16% av USAs befolkning är 65+..
De är människor de också och blir de sjuka/dör påverkar det andra också.

Jag undrar om du har samma syn på skjutningar och gängkriminalitet. De som skjuts/skadas är till 99% gängkriminella och det påverka väldigt mycket mindre andel av befolkningen än covid. Ändå är jag tämligen säker på att du anser att gängkriminaliteten och gängskjutningarna är ett stort problem i Sverige.
Citera
2020-10-02, 21:08
Medlem
EnGodForlorares avatar
Det här var Trumps ståndpunkt för mindre än 48 timmar sedan: https://twitter.com/justdelossantos/status/1311896628916150274
Citera
2020-10-02, 21:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vastarien
Skrämmande att se hur vuxna människor beter sig. Är det masspsykos eller är folk i gemen verkligen lågintelligenta narcissister, vars enda förmåga till uttryck är att förstöra för andra?

Kommer man inte ihåg att förra valet stod mellan Trump och Hillary Clinton och att det, för världens väl, var en fantastisk lycka att det gick som det gick?

Förhoppningsvis är det så att folk bara blivit vilseledda av politiker samt politiserad media och innerst inne inte är så obehagliga som de verkar. Eller att de som syns och hörs egentligen är en försvinnande liten minoritet som, av fientligt inställda krafter, givits tillgång till megafoner.

Psyksjuka individer, som den ovan citerade, tror jag är det minsta problemet.

Människor tillbåde höger och vänster som tar politik på allvar och inte ser det som den circushow den faktiskt är är låintelligenta narcissister ja. Inte folk i gemen.

Vänstern har visat sina rätta jag idag bakom fassaden av fejkad humanism och empati. Sen får man anse vad man än vill om Trump som politiker eller människa (jag tycker själv han är en katastrof som president och verkar aningen skev som person om ens hälften av allt han anklagats och pekats ut för och implikerats i genom åren stämmer) men så lågt som att jag önskar livet ur en politiker vänster som höger sjunker jag inte. Jag har mina väl valda åsikter om etablissemanget och "konspirationsteorier" om än det ena och än det andra, men som pacifist visar jag ändå hänsyn och respekt även till de som alla gånger kanske inte förtjänar det. Många människor har svårt att greppa och förstå det sistnämnda. De kör med öga mot öga istället. Därför delvis denna planet ser ut som den gör idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in